AUX-liitäntä
- timpetti
- "Hölösuu"
Re: AUX-liitäntä
Mulla tuppaa häiriöääntä hieman tuottamaan kun iPhone kiinni, pieni pärinä kun ei laitetta kiinni. Mielestäni normaalia, johtunee ihan sisäisistä häiriöistä soittimessa.
Ja tosiaan, saa aktivoitua AUX-kanavan vaikka ei lähde kiinni, painamalla SRC/DISC-nappia kahdesti. Itse AUX-kytkennän aktivointi kaapelin asennuksen jälkeen TECHittämällä.
Puhelin-nappi ei tee mullakaan mitään, koska ko. laitetta ei mulla ole. Toisaalta kiinnostais sellanen hommata, mutta mitähä vaa maksaa.
PS. Helppo itsekin laittaa tuo AUX-kaapeli paikalleen, jos vaan yhtään pysyy ruuvari kädessä.
Ja tosiaan, saa aktivoitua AUX-kanavan vaikka ei lähde kiinni, painamalla SRC/DISC-nappia kahdesti. Itse AUX-kytkennän aktivointi kaapelin asennuksen jälkeen TECHittämällä.
Puhelin-nappi ei tee mullakaan mitään, koska ko. laitetta ei mulla ole. Toisaalta kiinnostais sellanen hommata, mutta mitähä vaa maksaa.
PS. Helppo itsekin laittaa tuo AUX-kaapeli paikalleen, jos vaan yhtään pysyy ruuvari kädessä.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Semmonen orkkis puhelinboksi missä on navi mukana, maksaa vissiin jotain 500€ pintaan uutena. Meikäl on moinen hattuhyllyn alla. Lisäks tarvii katolle GSM-antennilla varustetun hainevän sekä johtosarjan antennilta boksille. Uusin omaani ton antennin, niin se tais maksaa Saksassa jotain 140€. Jos kojelaudassa on ICM2 vähintään, niin ilmeisesti ainaskin johtosarja olis valmiina takakonttiin asti.timpetti kirjoitti:Puhelin-nappi ei tee mullakaan mitään, koska ko. laitetta ei mulla ole. Toisaalta kiinnostais sellanen hommata, mutta mitähä vaa maksaa.
Ratissa olevasta luurinapista on semmonen hyöty, että saa SID:iin näkyviin soittolistat. Puheohjauksella (se toinen nappi) ei tee just mitään.. siihen pitäs jotenkin luetella numerot ja liittää sitten nimitunniste puhumalla. Ei pysty puhelinluetteloa hyödyntämään suoraan.
-
- Matalapaineturbo
Tuommosen tilasin maanantaina ja tuli tänään. Kivasti tuli kirjekuorella kotiin.jusahh kirjoitti:Tuolta löysin hyvään hintaan OEM AUX-kaapelin:
http://www.skyddet.nu/produkt.php?id=4392&meny_id=114
9-3 ss Aero FF -03
^Kerrohan sitten että oliko kunnollinen ja toimiiko niin uskallan minäkii tilata 

9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
-
- Matalapaineturbo
Sorry, ei voi tohon ihan heti vastata, kun ei ole käytössä tota icm:ää...Timon kirjoitti:^Kerrohan sitten että oliko kunnollinen ja toimiiko niin uskallan minäkii tilata
tuli kesällä rakennettua 2-din soitin ton tilalle..
Tilasin vain `just in case` kun `halvalla` sai..
9-3 ss Aero FF -03
- timpetti
- "Hölösuu"
Mulla on ainakin varustetiedoissa matkapuhelinvalmius...meinasiko se että tuo evä on valmiiksi tuolla valmiudella..?karg kirjoitti:Semmonen orkkis puhelinboksi missä on navi mukana, maksaa vissiin jotain 500€ pintaan uutena. Meikäl on moinen hattuhyllyn alla. Lisäks tarvii katolle GSM-antennilla varustetun hainevän sekä johtosarjan antennilta boksille. Uusin omaani ton antennin, niin se tais maksaa Saksassa jotain 140€. Jos kojelaudassa on ICM2 vähintään, niin ilmeisesti ainaskin johtosarja olis valmiina takakonttiin asti.timpetti kirjoitti:Puhelin-nappi ei tee mullakaan mitään, koska ko. laitetta ei mulla ole. Toisaalta kiinnostais sellanen hommata, mutta mitähä vaa maksaa.
Ratissa olevasta luurinapista on semmonen hyöty, että saa SID:iin näkyviin soittolistat. Puheohjauksella (se toinen nappi) ei tee just mitään.. siihen pitäs jotenkin luetella numerot ja liittää sitten nimitunniste puhumalla. Ei pysty puhelinluetteloa hyödyntämään suoraan.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
Matkapuhelinvalmius tarkottanee sitä, että repsikan puolella keskikonsolin panelin takana on plugi auton johtosarjaan, mihin voi liittää normaalin HF-laitteiston. Lisäksi kattokonsolissa on mikrofoni. Hainevässä voi olla GSM-antenni, mutta siitä en oo varma.
Terve!
Ajattelin saabiini auxit asentaa.
Auto on siis Saab 9-3 ss linear vm2003.
Autossa on yhden cd:n soitin sekä se ilman omaa näyttöä oleva mankka.
Ratissa tietty kaikki puhelin napit. Onkohan katossa siinä lamppujen vieressä mikrofonit?
Niin kattelin ebaysta tämmöstä: http://m.ebay.co.uk/itm/151170198806?nav=SEARCH
Toimiiko tuo niinkö luulen?
Eli tuo johto menee mankasta cd-soittimeen ja siitä lähtee tuo aux ja sen vetää mihin haluaa?
Aktivointi tietenki tech2:sella?
Kiitos jo etukäteen!
- Touko Kuu
Ajattelin saabiini auxit asentaa.
Auto on siis Saab 9-3 ss linear vm2003.
Autossa on yhden cd:n soitin sekä se ilman omaa näyttöä oleva mankka.
Ratissa tietty kaikki puhelin napit. Onkohan katossa siinä lamppujen vieressä mikrofonit?
Niin kattelin ebaysta tämmöstä: http://m.ebay.co.uk/itm/151170198806?nav=SEARCH
Toimiiko tuo niinkö luulen?
Eli tuo johto menee mankasta cd-soittimeen ja siitä lähtee tuo aux ja sen vetää mihin haluaa?
Aktivointi tietenki tech2:sella?
Kiitos jo etukäteen!
- Touko Kuu
Aktivointiin tarvitaan Tech2. Tuo linkin johtosarja tuskin toimii. Allaolevasta linkistä näkee kuvallisen asennusohjeen ja ekassa kuvassa on se oikeanlainen AUX-piuha, mikä tulee EHU-yksikköön kiinni ja vedetään keskikyynärnojan alla olevaan lootaan.
http://s1265.photobucket.com/user/sjgou ... t=2&page=1
Jos Saabissasi on vähintään TEL1-paketti, niin mikrofoni löytynee sieltä katon etureunapanelin alta. Vastaavasti repsikan jalkatilassa olevan muovipanelin takaa löytyy sitten liitin HF-sarjaa varten ja katolla olevassa hainevässä on tosiaan GSM-antenni. Ratin puhelinnapit on aina paikallaan vaikkei autossa olis mitään TEL-pakettia, eikä ne napit toimi ilman Saabin integroitua puhelinjärjestelmää (TEL2).
EDIT: Tosta näkee vähän tietoja näistä 2003-2006 -mallisten 9-3:n audiosysteemeistä:
http://saabworld.net/f146/saab-9-3-audi ... 6-a-25259/
http://s1265.photobucket.com/user/sjgou ... t=2&page=1
Jos Saabissasi on vähintään TEL1-paketti, niin mikrofoni löytynee sieltä katon etureunapanelin alta. Vastaavasti repsikan jalkatilassa olevan muovipanelin takaa löytyy sitten liitin HF-sarjaa varten ja katolla olevassa hainevässä on tosiaan GSM-antenni. Ratin puhelinnapit on aina paikallaan vaikkei autossa olis mitään TEL-pakettia, eikä ne napit toimi ilman Saabin integroitua puhelinjärjestelmää (TEL2).
EDIT: Tosta näkee vähän tietoja näistä 2003-2006 -mallisten 9-3:n audiosysteemeistä:
http://saabworld.net/f146/saab-9-3-audi ... 6-a-25259/
Onko vinkkiä mistä tämän oikian aux sarjan saa?
Toimiiko katossa oleva mikrofoni ilman sitä tel2 ?
Mulla on tuo premium 150 äänijärjestelmä koska kaijuttimia löytyy 7 kappaletta, niin pitäskö mulla olla silloin vakiona vahvistin kuskin penkin alla?
Joku hopia mötikkä siellä on jossa vilkkuu valo.
- Touko Kuu
Toimiiko katossa oleva mikrofoni ilman sitä tel2 ?
Mulla on tuo premium 150 äänijärjestelmä koska kaijuttimia löytyy 7 kappaletta, niin pitäskö mulla olla silloin vakiona vahvistin kuskin penkin alla?
Joku hopia mötikkä siellä on jossa vilkkuu valo.
- Touko Kuu
Katon mikrofonin johto tulee siihen keskikonsolissa olevan johtosarjan yhteyteen. Omassa Aerossa oli jostain syystä integroidun puhelinsysteemin lisäks Nokian HF-sarja, mutta se ei käyttänyt auton omaa mikrofonia. Siitä pitäis kai kääntää piuhat ristiin, että toimis. Riipasin ton HF-sarjan pois, niin se auton mikrofoni toimii hienosti orkkispuhelinsysteemin kanssa.
Tossa ylempänä oli linkki AUX-piuhaan:
Autossasi on kuskin penkin alla vahvistin.
Tossa ylempänä oli linkki AUX-piuhaan:
Autossasi on kuskin penkin alla vahvistin.
Eli jos nyt ostan ton johdon, asennan aktivoin yms.
Liitän älypuhelimeni siihen ja minulle joku soittaa ja vastaan puhelimeen ihan puhelimesta nii soittajan äänihän tulee auton kajareista (luonnolisesti) niin ymmärsinkö nyt oikein että se auton mahdollinen mikrofoni ei toimi siihen hommaan?
EDIT: Siis ilman sitä Tel2 järjestelmää?
- Touko Kuu
Liitän älypuhelimeni siihen ja minulle joku soittaa ja vastaan puhelimeen ihan puhelimesta nii soittajan äänihän tulee auton kajareista (luonnolisesti) niin ymmärsinkö nyt oikein että se auton mahdollinen mikrofoni ei toimi siihen hommaan?

EDIT: Siis ilman sitä Tel2 järjestelmää?
- Touko Kuu
AUX-liitäntä
Ei toimi ei. Mikrofoni siis.
Auxi johdossa ei liiku puhelimeen päin mitään vaan ääni puhelimesta autolle.
Kuulet siis soittajan äänen mut soittajalla voi olla mielenkiintoiset paikat kuulla sun ääntä jossei puhelin ole päässä kiinno.
Auxi johdossa ei liiku puhelimeen päin mitään vaan ääni puhelimesta autolle.
Kuulet siis soittajan äänen mut soittajalla voi olla mielenkiintoiset paikat kuulla sun ääntä jossei puhelin ole päässä kiinno.