180tkm huolto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Riksa
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 19:37
Paikkakunta: Oulu

180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Olen käyttänyn autoani (-04 aero aut.) samassa paikassa 4v. huollossa ja olen ollut tyytyväinen. Korjaamo entinen paikallinen saabin merkkihuolto, nykyään autoasi korjaamo.
Tänään kysyin tarjouksen; 180tkm huolto 300€, vaihteiston öljynvaihto 150€ ja etujarrupalat/levyt 360€. Onko noi hinnat ok....minusta tuntuu kovalta toi jarrupalojen ja levyjen hinta?
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: 180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja teesalama »

maksaahan ne jarruosat jo pelkästään...
http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... kes-offer/
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jos autossasi on 314mm jarrulevyt (koodi kilvessä AC), niin PCS:ltä saat orkkislevyt ja -palat noin 150 eurolla -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... 86299.html

Eski
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

jarrupalat.fi

Nuo pääsee jo Neobrossin hintoihin.
Riksa
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 19:37
Paikkakunta: Oulu

Re: 180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Kiitoksia tiedoista. Jarruremppa ei oo niin akuutti, että taidan tilata osat itse ja teetättää kesällä kaverilla. Vaihteistoöljyt vaihdatan tuolla kun ovat vaihtaneet 60tkm sittenkin ja luotan kyseiseen korjaamoon.
Baabel
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 17:27

Re: 180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Baabel »

brembon levyt eteen ja taakse + twr:n palat eteen ja taakse 270euroa ton verran tuli itelle maksamaan kun tilas ulkomailta.
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Nico
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: La Syys 16, 2006 08:49
Paikkakunta: Littoinen

Re: 180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Nico »

Baabel kirjoitti:brembon levyt eteen ja taakse + twr:n palat eteen ja taakse 270euroa ton verran tuli itelle maksamaan kun tilas ulkomailta.
Kannatan tätä vaihtoehtoa.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Eski »

Itse kyllä pitäisin näitä 100e/pari orkkislevyjä ihan järkevänä ratkaisuna, mutta tietysti rata-ajovehkeisiin tarvitaan paremmat jarrut...

Eski
Nico
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: La Syys 16, 2006 08:49
Paikkakunta: Littoinen

Re: 180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Nico »

Brembon levyt on vaan sikäli järkevämmät, että niitä ei tarvitse muutaman vuoden välein ostaa uusia, kuten tota OEM roskaa.
Mulla on ollut toisen merkkisessä autossa semmoset jo 24 vuotta ja näyttävät edelleen uusilta...
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: 180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Jos automaatin öljynvaihdon tekee kierrättämällä, taitaa öljyä mennä 6 litraa tai enemmän. Atf öljyt on useasti siinä 20 €/l kuluttajalle. Liikkeelle varmaan vähemmän.
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Timon »

Nico kirjoitti:Brembon levyt on vaan sikäli järkevämmät, että niitä ei tarvitse muutaman vuoden välein ostaa uusia, kuten tota OEM roskaa.
Ajatko kovinkin paljon vuodessa vai aktiivisesti radalla? Omasta mielestä noi alkuperäiset on ihan ok hankinta, ei oo tarvinnu parin vuoden välein vaihdella. Etulevyt vaihdoin 240 tkm kohdalla ja takalevyillä on nyt menty 260 tkm. Matka-ajoa tietysti mulla enimmäkseen, mutta kai ne nyt kaupunkiajossakin kestää ihan siedettävän kauan :roll:
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Nico
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: La Syys 16, 2006 08:49
Paikkakunta: Littoinen

Re: 180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Nico »

Takana meni tässä vaihtoon 80tkm kohdalla ja nyt on etulevyt alarajalla kun kilsoja on 100tkm!
Ehkä se onkin sitten just siinä, että niitä kilsoja tulee niin vähän... ja kaupungissa... ja automaattilaatikolla.
Tämä auto ei käy radalla.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

Re: 180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja m&m »

Mjah... jossain 140-150tkm paikkeilla meni takajarrulevyt vaihtoon (samalla meni klossit ja toisen puolen satula kun käsijarru hirtti päälle) ja aattelin että kannattaa ottaa jotain no-name harakiriä parempaa... otin Brembon karvalakit, en tiedä sainko piraatit vai mistä on kyse mutta eivät nuo laadullisesti pääse lähellekään alkuperäisiä. Jarruttaa toki kuin alkuperäiset mutta ruostuu, rahisee ja kuluu vauhdilla. Eihän sitä tiedä mitä milloinkin OEM-nimikkeellä marmorin yli saa, mutta jatkossa taitaa hinta ratkaista eikä tunnettu merkki :roll:

Nyt ois 180tkm huolto ajankohtainen mutta hintoja en ole vielä uskaltanut mistään kysyä.
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 180tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Timon »

^^Kumma että takalevyt kuluu ennen etulevyjä vaihtokuntoon 8O Luulis ettei normiajossa takajarrut juurikaan kulu. Oisko takajarrut laahanneet jossain vaiheessa?

Muuten taitaa tuo ajon luonne sitten selittää levyjen kestoeron. Itse ajelen yli 90 % ajosta maanteillä ja yleensä vielä sellaiseen vuorokauden aikaan, ettei ole kovin paljoa muita liikenteessä. Ei tarvii paljo jarruihin koskee. Tämä auto ollu mun ajossa nyt vajaan 60 tkm, heti ostettuani vaihdoin takajarrupalat. Sen jälkeen ei oo jarrupaloja vaihdeltu ja vielä on etupaloissakin reilusti pintaa. :D

Ne vaihtamani etujarrulevyt ostin Motonetistä hintaan 44 €/kpl, ovat muuten Brembon tekeleet. Parkkipaikalla seistessä näyttävät ruostuvan ihan samaan tahtiin alkuperäisten takalevyjen kanssa. Varmaan jotkut Brembon halpamallit...
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Vastaa Viestiin