uutta moottoria
uutta moottoria
jep, jep ....
auto ollu telakalla jakopään ketjun rällätyksen takia.
Vaihto tehty - OK, mut moottorista kuuluu silti ylimääräistä ääntä (voihan ..ddu).
Seuraava steppi näyttäis olevan moottorin vaihto.
Kellään tietoo hinnoista - käytetty/uusi?
Missä hintahaarukassa mennään?
Mistäs noita kantsii lähtee kattelemaan; Fin, Swe vai muualta?
Niin, netin kautta toki eli saitteja, mistä löytyis.
Niin, auto on tuo ylimmäisenä oleva SS.
Ja firma missä ollu telakalla ja arvio tehty; MapTun (LPR).
Etukäteiskiitokset arvon foorumille - in You we trust.
_aM_
auto ollu telakalla jakopään ketjun rällätyksen takia.
Vaihto tehty - OK, mut moottorista kuuluu silti ylimääräistä ääntä (voihan ..ddu).
Seuraava steppi näyttäis olevan moottorin vaihto.
Kellään tietoo hinnoista - käytetty/uusi?
Missä hintahaarukassa mennään?
Mistäs noita kantsii lähtee kattelemaan; Fin, Swe vai muualta?
Niin, netin kautta toki eli saitteja, mistä löytyis.
Niin, auto on tuo ylimmäisenä oleva SS.
Ja firma missä ollu telakalla ja arvio tehty; MapTun (LPR).
Etukäteiskiitokset arvon foorumille - in You we trust.
_aM_
Saab 9³ SS 2.0TS Vector Business M6 '07
Saab 9-3 2.0t SE '99
Suappi 99 GL '83
Saab 9-3 2.0t SE '99
Suappi 99 GL '83
Re: uutta moottoria
vaikkapa tuolta:
http://www.neobrothers.co.uk/advanced_s ... 207+engine
http://www.neobrothers.co.uk/advanced_s ... 207+engine
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: uutta moottoria
Kiitokset "päivystäjälle" hulppean nopeasta vastauksesta!
Hintaa ei oo paha täysin uudesta moottorista; £1,194.00 on tollaset vajaat 1 500 €.
Osaatko heittää tähän 'bout-hinnan rahtikustannuksista (toki ne löytyis kaivelemalla/meilillä)? Ei oo mitään hajuu, voisko olla puolet lisää?
Hintaa ei oo paha täysin uudesta moottorista; £1,194.00 on tollaset vajaat 1 500 €.
Osaatko heittää tähän 'bout-hinnan rahtikustannuksista (toki ne löytyis kaivelemalla/meilillä)? Ei oo mitään hajuu, voisko olla puolet lisää?
Saab 9³ SS 2.0TS Vector Business M6 '07
Saab 9-3 2.0t SE '99
Suappi 99 GL '83
Saab 9-3 2.0t SE '99
Suappi 99 GL '83
Re: uutta moottoria
rahdit 150e luokkaa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: uutta moottoria
Onks toi mahdollista saada alle 2k €:lla uusi moottori Suomeen?
Sit varmaan 'bout 1k € asennukseen eli kokonaisuus 2½-3k €?
Vai jäiks jotain kuluja puuttumaan?
_aM_
Sit varmaan 'bout 1k € asennukseen eli kokonaisuus 2½-3k €?
Vai jäiks jotain kuluja puuttumaan?
_aM_
Saab 9³ SS 2.0TS Vector Business M6 '07
Saab 9-3 2.0t SE '99
Suappi 99 GL '83
Saab 9-3 2.0t SE '99
Suappi 99 GL '83
Re: uutta moottoria
Teetkö näitä?'vesa67 kirjoitti:rahdit 150e luokkaa
Mihin hintaan? (jos ei näin, niin yv:llä/meilillä)
Saab 9³ SS 2.0TS Vector Business M6 '07
Saab 9-3 2.0t SE '99
Suappi 99 GL '83
Saab 9-3 2.0t SE '99
Suappi 99 GL '83
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: La Elo 18, 2012 12:20
- Paikkakunta: Hollolan Herrala
Re: uutta moottoria
Mulla on 107t. (huoltokirjalla)ajettu käyttäri, vielä autossa kiinni, vaihtoehtona uudelle. Vaihdankin, mutta ei kyllä ihan seuraavaan viikkoon ehdi.
T: Mika
T: Mika
Ei o häpee olla nopee.
Re: uutta moottoria
Neolta taitaa saada edullisimmat koneet ja uutta laittaisin itse vain Saabiin. Foorumilla on juttua aiheesta, että Long-life käsittelyllä saa katkaistua koneen eliniän jo alle 100tkm kilsoilla.
Kannattaa double-checkata kaikki kiinnikeet vanha vs. uusi. Saabi on historiassa vaihdellut ainakin moottorin alakiinnikkeiteä (öljypohja - runko) ja vaihteiston kiinnikkeitä, niiden muotoa tai ruuvien paikkoja tai itse ruuveja. Tuttu joutui koneen vaihdon yhteydessä käyttämään vanhaa öljypohjaanssa uuden koneen kanssa tästä syystä.
Vesiletkut eivät ole pahan hintaisia Saabilla, n. 40€ ylävesiletku ja 100-150€ melkeen kaikki. Letkut voivat helposti vioiuttua irrottaessa ja ikävää jos kone keittää yhden letkun takia, kuten minulla meinasi käydä.
kuva halkeamasta
Kannattaa double-checkata kaikki kiinnikeet vanha vs. uusi. Saabi on historiassa vaihdellut ainakin moottorin alakiinnikkeiteä (öljypohja - runko) ja vaihteiston kiinnikkeitä, niiden muotoa tai ruuvien paikkoja tai itse ruuveja. Tuttu joutui koneen vaihdon yhteydessä käyttämään vanhaa öljypohjaanssa uuden koneen kanssa tästä syystä.
Vesiletkut eivät ole pahan hintaisia Saabilla, n. 40€ ylävesiletku ja 100-150€ melkeen kaikki. Letkut voivat helposti vioiuttua irrottaessa ja ikävää jos kone keittää yhden letkun takia, kuten minulla meinasi käydä.
kuva halkeamasta
EX: 9³SS BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: uutta moottoria
Onkos koneesta tarkastettu,että vauhtipyörä on ehjä? kaksoismassa vauhtipyörä osaa antaa myös viottuessaan erilaisia ääniä koneeseen..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: uutta moottoria
Eipä kyllä ole pahan hintaisia koneita.vesa67 kirjoitti:vaikkapa tuolta:
http://www.neobrothers.co.uk/advanced_s ... 207+engine
9³ SS Aero '04 (Stage 1)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: uutta moottoria
Se 1.8t/2.0t kestää kyllä.miten siihen tarvitsi jakopää laittaa.kaverin autoon oli sama diknoosi ja oli vain hihnan kiristin pyörä rikki.ajanut sen jälkeen kohta 50 000 tuhatta.
olis lähempänä niin kiinnostas kuunnella sitä moottoria.
jos se kone rikki niin kiinnostas onko käytetty e85 ja mitkä öljyt.
olis lähempänä niin kiinnostas kuunnella sitä moottoria.
jos se kone rikki niin kiinnostas onko käytetty e85 ja mitkä öljyt.
Re: uutta moottoria
Uutta konetta MapTunin kautta; rahteineen vähän yli 2k€.veini siekkinen kirjoitti:Se 1.8t/2.0t kestää kyllä.miten siihen tarvitsi jakopää laittaa.kaverin autoon oli sama diknoosi ja oli vain hihnan kiristin pyörä rikki.ajanut sen jälkeen kohta 50 000 tuhatta.
olis lähempänä niin kiinnostas kuunnella sitä moottoria.
jos se kone rikki niin kiinnostas onko käytetty e85 ja mitkä öljyt.
Jakopään vaihto auttoi kyllä eli käyntiääni normalisoitui, mutta moottoria kuormitettaessa kuului moottorin sisältä ääntä -> vaihtomoottorin hankintaehdotus. Käytetyn (km?) ja uuden hintaero 'bout 600 €, jolloin uusi oli selkeä valinta.
Tankattu 98:a ja öljynä ESP Formula 5W30.
Nyt ajeltu siskon pojan automaatti "syslerillä" - aika peli Suapin jälkeen!
Saab 9³ SS 2.0TS Vector Business M6 '07
Saab 9-3 2.0t SE '99
Suappi 99 GL '83
Saab 9-3 2.0t SE '99
Suappi 99 GL '83