Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Eli niikun otsikossa lukee kytkimen pääsylinterin vaihdon jälkeen ei vakkari enää toiminut.
Onko kellään kokemuksia mikä voisi olla vikana? Vaihdon yhteydessä käytin ECUn johdon irti että sain käden mahtuu paremmin (ahdas) . Saattaa silläkin olla vaikutusta... Mittarissa näkyy kyllä vakkarin valo kun laittaa ON asentoon mutta ei mee SETistä päälle.
9-3 sc -07
Onko kellään kokemuksia mikä voisi olla vikana? Vaihdon yhteydessä käytin ECUn johdon irti että sain käden mahtuu paremmin (ahdas) . Saattaa silläkin olla vaikutusta... Mittarissa näkyy kyllä vakkarin valo kun laittaa ON asentoon mutta ei mee SETistä päälle.
9-3 sc -07
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Minkäslainen anturi kytkinpolkimella on?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
^Tuossahan se vastaus jo tulikin kysymysmuotoon asetettuna. Ääni pohjaan jääneelle/paikaltaan irroneelle kytkinpolkimen anturille. Kokemusta on.
9³ SC 1,9TiDS A6 '07
#6408
#6408
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Itsellä ihan sama ongelma ja ilmeni kun laitoin softatun ecun sisään. Voi toki olla mitä vain, mutta softaajan kanssa katottu ettei softassa ole vika. Voiko ecun irrottaminen "väärin" saada tämän aikaan?
EX: 9³SS BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Eikös Jusahh ole myös tuota kytkintä vaihdatellut?
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Joo jokainen pultti rintapellistä eteenpäin on varmaan ollut jossain vaiheessa irti Mutta vakkari lakkasi toimimasta tosiaan yhtäkkiä, pitää testailla tuota kytkimen anturia. Siitä pitäisi tulla kyllä selkeä vikakoodi, OP-COM ei valita siitä.
Vikakoodit P0461-00
P0573-00 Brake Switch Circuit High...
Ensimmäinen taitaa liittyä polttoainemittariin, joka reistailee viinakäytöllä.
Vikakoodit P0461-00
P0573-00 Brake Switch Circuit High...
Ensimmäinen taitaa liittyä polttoainemittariin, joka reistailee viinakäytöllä.
EX: 9³SS BioPower
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Pitääpä kattoo sinne polkimiin oisko sieltä irronnu jotai
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
En kyllä huomannu että ois ollu liittimis hämminkiä... Eikä anna mitään vikakoodia
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Mitenkäs tuo jarrupolkimen asentoanturi vaihdetaan?
EX: 9³SS BioPower
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Jaahas, brake circuit error. WIS kertoo, että pitäisi vaihtaa jarrupolkimen anturit. Vaihdettu ja eipä taaskaan auttaneet Saabin elvytysyritykset.
Mitäs sitten? Tässä on vikakoodilista OP-COM:ista
B3981-00
U2100-00
C0547-04
Mikä on vakionopeudensäätimen toiminta-alue?
Mitäs sitten? Tässä on vikakoodilista OP-COM:ista
B3981-00
U2100-00
C0547-04
Mikä on vakionopeudensäätimen toiminta-alue?
EX: 9³SS BioPower
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Vika korjattu.
Syy kytkinpoljin ei koskenut anturiin. Eli eihän se toimi kun kones luule että kytkin on pohjas
Syy kytkinpoljin ei koskenut anturiin. Eli eihän se toimi kun kones luule että kytkin on pohjas
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Hieno homma Mallu! Arvaappahan tuliko oma vikaisin kolkki kuntoon, kun revin ne kaikki muovit pois jalkatilasta ja vaihdoin "samalla" kaikki anturit, myös jarrupolkimen.Mallu kirjoitti:Vika korjattu.
Syy kytkinpoljin ei koskenut anturiin. Eli eihän se toimi kun kones luule että kytkin on pohjas
Vähän katkeruutta jo kuulee omasssa äänessä.
EX: 9³SS BioPower
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Nyt tarvittaisiin vähän apua kytkentäkaavon tulkinnassa. Mitä ovat laitteet H24-2 H102-1?
Vian historia vielä kerran:
- P05730 Brake Switch Circuit High, Jarrupolkimen asentoanturi vaihdettu. Anturin sijainti
- WIS:n mukaan testattu, että anturille tulee napaan 4 12V jännite, OK
- ECU:n pinni 27 (Black-Yellow) ja anturin napa 3 välinen johdin testattu, ei toimi
- Tökättiin nuppineula n. 0,5m päähän ECU:npinni 27:stä -> ECU:n liittimen pää toimii.
Vika on siis välillä yllä olevassa kytkentäkaaviossa "anturin 134 ja laitteen H24-2 välillä". Osaako joku kertoa mitä nuo laitteet ovat?
Vian historia vielä kerran:
- P05730 Brake Switch Circuit High, Jarrupolkimen asentoanturi vaihdettu. Anturin sijainti
- WIS:n mukaan testattu, että anturille tulee napaan 4 12V jännite, OK
- ECU:n pinni 27 (Black-Yellow) ja anturin napa 3 välinen johdin testattu, ei toimi
- Tökättiin nuppineula n. 0,5m päähän ECU:npinni 27:stä -> ECU:n liittimen pää toimii.
Vika on siis välillä yllä olevassa kytkentäkaaviossa "anturin 134 ja laitteen H24-2 välillä". Osaako joku kertoa mitä nuo laitteet ovat?
EX: 9³SS BioPower
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Sain tietooni tällä välin, että 2003-autossa on sama kytkentäkaavio sellaisella eroavuudella, että H24-2:n tilalla on H42-2. Kytkentäkaaviosta liitinkappaleluettelosta luntattuna H42-2 kerrotaan olevan harmaa 42-napainen liitin akun edessä vasemman tukikehikun sivussa. Ja vastaavasti H102-1 on 102-napainen liitinkappale kuskin A-pilarin juurella."
H42-2
H102-1
H42-2
H102-1
EX: 9³SS BioPower
Re: Vakionopeuden säädin lakkasi toimimasta
Haha! Taas oli niin meikäläisen tuuria. Johtosarjaa paikallaan pitävä klemmari oli hinkannut johtosarjan poikki akun alta. Tämän johdosta vakkarin signaalipiuha oli täysin poikki.
Korjauksena käytettiin 10cm pätkä johtoa ja kolvia sekä teippiä.
Tässä vähän kuvia ongelman korjauksesta:
Vakionopeudensäätimen signaalipiuhan mitausta.
vikakohta
korjattu liitos
korjattu liitos
Korjauksena käytettiin 10cm pätkä johtoa ja kolvia sekä teippiä.
Tässä vähän kuvia ongelman korjauksesta:
Vakionopeudensäätimen signaalipiuhan mitausta.
vikakohta
korjattu liitos
korjattu liitos
EX: 9³SS BioPower