9-3 SS 1.8t Doc Power (204 hv) Länsiautossa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

Jos myöntäjä on tosiaan Länsiauto, takuun tarkemmat ehdot (laskutetaanko Länsiautoa vai onko nimenomaan siellä aina korjattava jne) ovat hyvinkin kiinnostavia. Spekuloimastanne salailutarpeesta puhumattakaan.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Hmm...tulipa tässä vain mieleen, että miksi ihmeessä Länsiauto on tuollaisen setin edes ottanut, kun sehän tekee yhteistyötä Nordicin kanssa?

Tosin jooh, Nordicilta ei tuoho autoon taida settiä...
STCF #3
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Nojoo, kohta tulee jotain metrosport saabeja :D 8O
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Speedou kirjoitti:Hmm...tulipa tässä vain mieleen, että miksi ihmeessä Länsiauto on tuollaisen setin edes ottanut, kun sehän tekee yhteistyötä Nordicin kanssa?

Tosin jooh, Nordicilta ei tuoho autoon taida settiä...
Itse ihmettelen sitä, että miksi Länsiauto enää ylipäätänsä tekee yhteistyötä Nordicin kanssa ja alkaisi tehdä yhteistyötä BSR:n/Doc Powerin kanssa, kun Hirsch on Saabin virallinen virityssettien toimittaja, ja heiltä löytyy setit kaikkiin Trionic Saabeihin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Koska Nordic on "epävirallinen" ja halvempi vaihtoehto, rahaahan ne tekevät tuollakin vain lisää. Sitähän he jahtaavat ja eihän siellä hyvin tällä hetkellä mene.
STCF #3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Speedou kirjoitti:Koska Nordic on "epävirallinen" ja halvempi vaihtoehto, rahaahan ne tekevät tuollakin vain lisää. Sitähän he jahtaavat ja eihän siellä hyvin tällä hetkellä mene.
Joo, mutta luulisi virallisen jälleenmyyjän käyttävän ainoastaan virallisia tuotteita. Ihme juttu, ettei Länsiauto luopunut tuosta Nordicin diilistä, kun Hirschistä tuli Saabin virallinen virittäjä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Aika vanha threadi, mutta turistaanpa nyt:
N. 4 viikkoa sitten menin alunperin katsomaan Olariin 1.8t koneista SS:ää (ei tätä modattua) ja tuli sitten samalla testattua otsikossa mainittua Doc-powerin terästämää yksilöä. Ei liene yllätys että kyyti oli jotain aivan muuta kuin (samalla reissulla tarttuneen) 2.0t:n vastaava, se on se vääntö... täytynee harkita tuota softapäivitystä. Oli siinä kyllä eroa kuin yöllä ja päivällä -> 265 Nm vs. 310 Nm :roll:
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

TKL kirjoitti:täytynee harkita tuota softapäivitystä. Oli siinä kyllä eroa kuin yöllä ja päivällä -> 265 Nm vs. 310 Nm :roll:
Kyllä ainakin itselläni kyseinen softapäivitys on väistämättä edessä, siksi ostinkin 1,8t:n koska olin päättänyt jo autoa ostaessani että näin käy, ja lopputulos sama kuin 2.0t:ssä.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
gTs2.0T
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Marras 11, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja gTs2.0T »

TKL kirjoitti:Aika vanha threadi, mutta turistaanpa nyt:
N. 4 viikkoa sitten menin alunperin katsomaan Olariin 1.8t koneista SS:ää (ei tätä modattua) ja tuli sitten samalla testattua otsikossa mainittua Doc-powerin terästämää yksilöä. Ei liene yllätys että kyyti oli jotain aivan muuta kuin (samalla reissulla tarttuneen) 2.0t:n vastaava, se on se vääntö... täytynee harkita tuota softapäivitystä. Oli siinä kyllä eroa kuin yöllä ja päivällä -> 265 Nm vs. 310 Nm :roll:
Olen kerettiläinen Saabclubin foorumilla; omistan nimittäin opelin, mutta onhan siinä kutakuinkin sama moottori kuin 2.0t 9-3SS:ssa, eli vakiona 175 hv/265 Nm. Siteerattu viesti viritti tämän kommentin: itse härnäsin 3500 km jälkeen gts-turbon tuolla BSR:n PPC:llä (204/310), ja vaikka tässä ei ero (+29/+45 lisäystä vakio gts-turboon) niin suuri olekaan kuin vakio 9-3SS:n 1.8t:n (150/240) ja PPC:n välillä, niin opelin kulkupuoli on selvästi pirteämpi viritettynä. Erot 60-120 kh/h kiihtyvyydessä ovat etenkin isomilla vaihteilla useita sekunteja, esimerkiksi 6-vaihteella pääsee noin 12,5-13 s aikaan aiemman 17-18 s asemesta.

Kilometrejä on nyt takana n. 15000, eikä häiriöitä ole ollut. Pariin kertaan olen ajanut OBDII:n kautta alkuperäisen softan takaisin ja sitten taas virityssoftan. Yksi updatekin on ecun:n vakiosoftaan tullut, päivitettiin opel-huollossa, sen jälkeen netin välityksellä lähetin päivitetyn vakiosoftan BSR:lle muokkausta varten, seuraavana päivänä uusi virityssofta oli valmis, ja taas netin kautta ajoin sen PPC:lle ja viritin ecu:n uudelleen. Toimii.
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

gTs2.0T kirjoitti:
ja vaikka tässä ei ero (+29/+45 lisäystä vakio gts-turboon) niin suuri olekaan kuin vakio 9-3SS:n 1.8t:n (150/240) ja PPC:n välillä, niin opelin kulkupuoli on selvästi pirteämpi viritettynä.
Totta. Eipä tuo ero paperilla ole suurensuuri mutta hanurituntumalla kyllä melkoinen 8O
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Öljyt pihalle

Viesti Kirjoittaja opardi »

Ostin kyseisen kärryn Hertsikan Länsiautosta syyskuun lopulla n. 20000 ajettuna sen enempää takuuasioista kyselemättä olettaen, että kun takuun mahdollista raukeamista ei missään vaiheessa myyjä tuonut esille, takuu olisi tottakai voimassa lokakuuhun 2005.

OK, auto tuntui heti kättelystä aivan unelmalta mitä kulkupuoleen ja muutenkin ajo-ominaisuuksiin tulee, maisemaa vaihtui ja volvopellet ihmettelivät ;-) valoissa. Ehdin jo tälläkin foorumilla kehumaan virisoftan ominaisuuksia ja tehoja.

Nooh, tässä jokunen viikko sitten aloin ihmettelemään lievää "kumin käryä" mikä kulkeutui vähänkin vauhdikkaamman ajon jälkeen tyhjäkäynnillä sisätiloihin. Öljynkulutusta olin seuraillut jo jonkun aikaa tikusta, mutta mitään vähenemistä en ollut huomannut. Kolmenkympin öljynvaihtohuollossa asia sitten alkoi valkenemaan; kone vuotaa jostain öljyä! Vuotokohtaa ei mekaanikko sen enempää tutkimatta osannut paikallistaa vaan kehotti käyttämään merkkihuollossa tarkistuksessa. Ei kun kärry Hertsikkaan syyniin. Puolen tunnin odottelun jälkeen vuotokohta oli selvillä; kampiakselin pukin ja lohkon välinen sauma. Mekaanikko itsekin ihmetteli paikkaa eikä ollut samanlaista potilasta vielä koskaan nähnyt. Ensiapuna öljynkestävää silikonia saumaan ja ajanvaraus Olariin perusteelliseen korjaukseen. Huoltotilauksessa oli kiva loppukaneetti: "Soitto GM:lle miten korjataan!"

Viikon päästä auto Olariin jossa vierähtikin reilu viikko kun osoittautui, että puolet koneesta on vaihdettava kokonaan. Lohkon ja pukin väliltä puuttui riittävä tiivistesaumaus ja lisäksi lohkosta löytyi vuotokohdasta "huokosia" joten pelkkä tiivistäminen ei riittänyt.

Sport Sedan sai siis uuden sydämen ja on nyt sisäänajossa. Lohkon lisäksi koneeseen vaihdettiin ainakin uudet runkolaakeriliuskat (tarkka lainaus korjauspöytäkirjasta) kun vanhoissa oli havaittu "syviä naarmuja".
Kaikki edellinen luonnollisesti takuutyönä ja sain myös sijaisauton käyttööni korjauksen ajaksi vaikka takuuhan ei varsinaisesti korvaa sitä.

Olen siinä oletuksessa, että lohko oli ns. maanantaikappale ja ilmenneisiin vikoihin ei virisoftalla ollut mitään tekemistä. Että sellainen tapaus... olenkohan ainoa jolla on käynyt yhtä mukava tuuri?
Vastaa Viestiin