Mikä kytkin 9-3:een
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Miten toi b235r kytkin meneekö se heittämällä paikalleen b207e:hen? Siks kysyn et tietää ehottaa. Kytkimen vaihtaa kuitenki joku joka ei ole saabbeja hirveesti värkänny. Kuin iso hinta ero on b235r ja b207e kytkinpaketeiĺla?
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Muistaakseni tässä samassa viestiketjussa muutama sivu taakse päin on juttua tuosta b235R:n sovittamiseen tarvittavista asioista.
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Sivulta 9 alkaa ainakin minun tutkimukset kytkimen sopivuudesta kuvien kera. Kerran kun luet tekstin läpi,10min, niin pitäisi olla homma hanskassa.Slednecks kirjoitti:Miten toi b235r kytkin meneekö se heittämällä paikalleen b207e:hen?
Isoin huomio; kytkimen kohdistuksessa käytettävä holkkeja, jos et vaihda mitään muuta kuin kytkimen.
Hintaeroa en miettisi, koska b207e/l kytkin ei sinulle riitä. ADVaraosassa B235R kytkinpaketti oli n. 30€ halvempi, kuin riittämätön vakiokytkin.
Nyt kuulostaa hasardilta. Pelkään, ettei kytkimen ilmaus onnistuekalla. Siihenkin löytyy ohjeet tästä threadista. Purkamisessa riittää muuten aupurungon irroittaminen vain puoliksi, vasemmalta puolelta, jolloin oikean puolen pultit ovat löysällä. Näin apurunkoa pääsee avaamaan juuri sopivasti siten, että vaihteisto lähtee pois, mutta moottori on kivasti kannossa oikealla puolella. Apurungon pultit tulisi vaihtaa, kun ne on kerran avattu. Turvallisuusasia.Slednecks kirjoitti:Kytkimen vaihtaa kuitenki joku joka ei ole saabbeja hirveesti värkänny.
EX: 9³SS BioPower
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kiitoksia tästä! Pitääpä keskustella asiasta liikkeen kanssa jos saisi kytkimen marmorille vaihtoon !
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Mitä vaihteistoöljyä loppukäyttäjät suosittelee?
Redlinen mtl? GM?
Edit: Muistaako kukaan paljonko sitä menee? M6:een
Redlinen mtl? GM?
Edit: Muistaako kukaan paljonko sitä menee? M6:een
Viimeksi muokannut hei9n, Pe Syys 12, 2014 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
MTL, sulavoituu vaihdot mukavasti.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Jos muistan oikein, niin 2, 2ltr täysin tyhjään laatikkoon.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 08:18
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Moi,
omassa saabissa on ruvennut kytkin hieman luistamaan (tehonlisäysten vuoksi ) ja olen nyt selannut tätä viestiketjua lävitse muutamaan otteeseen löytääkseni parhaan ratkaisun uuden kytkimen hankintaan. Tarkoitus on hoitaa asennus itse.
Jos saisin alla oleviin kyssäreihin vielä vastaukset, niin toivottavasti omat olettamukset varmistuisi entisestään, thänks
Auto on siis 9-3 SS 1.8t vm. -05
- Autosta ei pitäsi löytyä kaksoismassavauhtipyörä vaan kiinteä vauhtipyörä? Eikä uutta vauhtipyörää tarvinne hankkiakaan(?) vai tarviiko jos autolla on ajettu 200tkm?
- Kytkimeksi sopisi heittämällä ilman mitään asennusongelmia tuo Sachsin vahvistettu kokoonpano? -> http://tinyurl.com/qjvf8da
- Samalla täytyy asentaa uusi työsylinteri?
- Sekä kampiakselin takastefa? Tarviiko vaihtaa muita stefoja?
- Apurungon pultit on kait hyvä vaihtaa?
- Onko nelipyöräsuuntaus tehtävä kytkimen vaihdon jälkeen?
omassa saabissa on ruvennut kytkin hieman luistamaan (tehonlisäysten vuoksi ) ja olen nyt selannut tätä viestiketjua lävitse muutamaan otteeseen löytääkseni parhaan ratkaisun uuden kytkimen hankintaan. Tarkoitus on hoitaa asennus itse.
Jos saisin alla oleviin kyssäreihin vielä vastaukset, niin toivottavasti omat olettamukset varmistuisi entisestään, thänks
Auto on siis 9-3 SS 1.8t vm. -05
- Autosta ei pitäsi löytyä kaksoismassavauhtipyörä vaan kiinteä vauhtipyörä? Eikä uutta vauhtipyörää tarvinne hankkiakaan(?) vai tarviiko jos autolla on ajettu 200tkm?
- Kytkimeksi sopisi heittämällä ilman mitään asennusongelmia tuo Sachsin vahvistettu kokoonpano? -> http://tinyurl.com/qjvf8da
- Samalla täytyy asentaa uusi työsylinteri?
- Sekä kampiakselin takastefa? Tarviiko vaihtaa muita stefoja?
- Apurungon pultit on kait hyvä vaihtaa?
- Onko nelipyöräsuuntaus tehtävä kytkimen vaihdon jälkeen?
9-3 SS 1.8t -05 (stage3)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
- pitäisi olla kiinteällä vauhtipyörällä ja jos ei ole luistateltu "siniseksi", on todennäköisimmin uudelleenkäytettävissänorthwave81 kirjoitti:- Autosta ei pitäsi löytyä kaksoismassavauhtipyörä vaan kiinteä vauhtipyörä? Eikä uutta vauhtipyörää tarvinne hankkiakaan(?) vai tarviiko jos autolla on ajettu 200tkm?
- Kytkimeksi sopisi heittämällä ilman mitään asennusongelmia tuo Sachsin vahvistettu kokoonpano? -> http://tinyurl.com/qjvf8da
- Samalla täytyy asentaa uusi työsylinteri?
- Sekä kampiakselin takastefa? Tarviiko vaihtaa muita stefoja?
- Apurungon pultit on kait hyvä vaihtaa?
- Onko nelipyöräsuuntaus tehtävä kytkimen vaihdon jälkeen?
- Sachcs:n vahvistettu (mallia "Aero") menee "heittämällä" paikoilleen - on tosin tarkoitettu käytettäväksi kaksoismassavauhtipyörän kanssa (levystä puuttuu jouset) -> tyhjäkäynnillä saattaa kuulua mekaanista sivuääntä
- ilman muuta uusi työsylinteri ja aito Saab-osa - tässä kohtaa ei kannata säästää, sillä työmäärä osan lauetessa on käytännössä sama kuin kytkimenvaihdossa
- kampiakselin takastefa ja vaihteiston poskistefat (vetareiden ulostulot)
- muistaakseni WIS ei neuvo vaihtamaan apurungon pultteja - omaani en vaihtanut
- apurungon vastamutterit ovat "kelluvia" ja mahdollistavat apurungon asennuksen eri asentoon kuin se aiemmin oli, joten nelipyöräsuuntaus on suositeltava
Saabiton Saabisti
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 08:18
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Jos olen ymmärtänyt oikein niin tuo kiinteä vauhtipyörä ja Sachsin kytkinpaketti kuitenkin toimii keskenään. Eli silloin ei vissiin ole järkevää ruveta vaihtamaan kaksoismassaan? Onko tuo mekaaninen sivuääni (jos sellaista kuuluu) haitaksi?TommyW kirjoitti: - pitäisi olla kiinteällä vauhtipyörällä ja jos ei ole luistateltu "siniseksi", on todennäköisimmin uudelleenkäytettävissä
- Sachcs:n vahvistettu (mallia "Aero") menee "heittämällä" paikoilleen - on tosin tarkoitettu käytettäväksi kaksoismassavauhtipyörän kanssa (levystä puuttuu jouset) -> tyhjäkäynnillä saattaa kuulua mekaanista sivuääntä
Keksisin nimittäin muutakin käyttöä tuolla vauhtipyörän hinnalla. Nopee googlaus antoi LUKin vauhtipyörän hinnaksi pari sataa... ja Neo Brothers myy alkuperäistä 350 euron hintaan :/
9-3 SS 1.8t -05 (stage3)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Tuossa 9-5 aeron (b235r) kytkimessä olisi ne jouset ja hintakin sopivasti kohdallaan.
Holkeiksi asennukseen vein korjaamolle pätkän muovista paineilmaputkea. Sitä tarvitaan vain asennusvaiheessa kohdistukseen.
Holkeiksi asennukseen vein korjaamolle pätkän muovista paineilmaputkea. Sitä tarvitaan vain asennusvaiheessa kohdistukseen.
9-5 2.0 Tid 2010
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 08:18
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Juu, tuo on käynyt kyllä mielessä, mutta ymmärsin joidenkin puheista, että tässä yhdistelmässä on ongelmana säilyttää alkuperäinen "kytkintuntuma"? Kytkin ottaa ainoastaan ihan pohjaan painettuna ja joitain muitakin "pumppaamisongelmia" oli jollain ollut ym... Vai oliko nämä vain joitain yksittäistapauksia?markkula kirjoitti:Tuossa 9-5 aeron (b235r) kytkimessä olisi ne jouset ja hintakin sopivasti kohdallaan.
Holkeiksi asennukseen vein korjaamolle pätkän muovista paineilmaputkea. Sitä tarvitaan vain asennusvaiheessa kohdistukseen.
Muuten, paljonko on tuon B235R-kytkinpaketin hinta?
Tavoitteena siis alkuperäinen tuntuma/toiminta vahvemmalla kytkimellä
Vielä varmistuksena, eli työsylinterin on oltava Aeron kytkimeen sopiva vai ovatko nämä jotain universaaleja osia?TommyW kirjoitti:- ilman muuta uusi työsylinteri ja aito Saab-osa - tässä kohtaa ei kannata säästää, sillä työmäärä osan lauetessa on käytännössä sama kuin kytkimenvaihdossa
9-3 SS 1.8t -05 (stage3)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Työsylinteri on sama kaikissa 5-vaihteisissa.northwave81 kirjoitti: Vielä varmistuksena, eli työsylinterin on oltava Aeron kytkimeen sopiva vai ovatko nämä jotain universaaleja osia?
Saabiton Saabisti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Hinta Neolla näyttäisi olevan 174 Puntaa.
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-gen ... c2c0346e9a
Uuteen tuntumaan (ottaa vähän syvemmällä kiinni) opin itse parissa päivässä. Muista ongelmista en tiedä, minulla ei ole esiintynyt.
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-gen ... c2c0346e9a
Uuteen tuntumaan (ottaa vähän syvemmällä kiinni) opin itse parissa päivässä. Muista ongelmista en tiedä, minulla ei ole esiintynyt.
9-5 2.0 Tid 2010