Etupään narina
Etupään narina
Saab 9-3 vm.-05 narahtaa hetekkamaisesti hidastetöyssystä ajaessa pakkasella eli ei lämpimällä kelillä. Kertokaapa joku jolla on kokemusta, että mistä puslasta/kumesta vois olla kyse? Kävin huollossaki näyttämässä ja ne ei saanu kuuluu sitä huonolla tiellä, tuumasivat ettei kannata ruveta tekee vielä mitään ku kaikki näyttää ehjältä. Pitäis ruveta oottaa, että kuuluis koko ajan ja vaimolla menee jo ny hermot.
Re: Etupään narina
Vakaajan korihelat narisee ainakin hidastetöyssyissä
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Etupään narina
Ne on nuo Sämän kertomat vakaajatangon apurungossa olevien kiinnityksien puslat jotka narisee. Itellä rasvattiin ne kunnolla kytkinrempan yhteydessä ja nyt on ollut hiljasta. Tuo rasvaus ei taida olla kuin ensiapu joten uudet puslat olen jo tilannut.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Etupään narina
Itse entisessä C Vectrassa pistin silikonisprayta puslan juureen ja kummasti se hiljenty pariksi kuukautta, se kun äänteli jo kesälläkin.
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Etupään narina
Kolmella ihmisellä tullu samasta paikasta ääni joten eiköhä siihen voi luottaa. Kiitoksia vastauksista.
Maksaakos nuo puslat jotain pari euroa vai mitä?
Maksaakos nuo puslat jotain pari euroa vai mitä?
Re: Etupään narina
Sanotaanko, että narinan diagnoosi todettiin noihin pusliin 99,9%
apurunko oli purettuna lattialla jossa oli enää kiinni tuo vakaajatanko, sekä alatukivarret. Vakaajatanko ei ollut mistään muusta kohtaa kiinni kuin noista kahdesta kiinnityskohdistaan ja tankoa päistään vääntämällä kuului sama narina puslista kuin kuului ajettaessa hidastetöyssyihin. Ja rasvauksen jälkeen ääni hävisi.
Voihan jotkin muutkin puslat mahdollisesti äännellä vielä jotenkin, mutta kyllä tuo hetekan narina on aikas selkeästi edellisestä johtuvaa
Hintaa en osaa sanoa ja tuleeko sieltä pelkät puslat vai koko paketti kiinnitysrautoineen, oli kuitenkin niin pienestä kustannuksesta kyse, että yritettiin saada samaan hommaan kytkimen kanssa. (olivat ruotsista loppu)
apurunko oli purettuna lattialla jossa oli enää kiinni tuo vakaajatanko, sekä alatukivarret. Vakaajatanko ei ollut mistään muusta kohtaa kiinni kuin noista kahdesta kiinnityskohdistaan ja tankoa päistään vääntämällä kuului sama narina puslista kuin kuului ajettaessa hidastetöyssyihin. Ja rasvauksen jälkeen ääni hävisi.
Voihan jotkin muutkin puslat mahdollisesti äännellä vielä jotenkin, mutta kyllä tuo hetekan narina on aikas selkeästi edellisestä johtuvaa
Hintaa en osaa sanoa ja tuleeko sieltä pelkät puslat vai koko paketti kiinnitysrautoineen, oli kuitenkin niin pienestä kustannuksesta kyse, että yritettiin saada samaan hommaan kytkimen kanssa. (olivat ruotsista loppu)
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Etupään narina
Eivät ole kalliit, Motonetin sivuilta katsoin osviittaa ja 3,9eur/kpl näkyisi olevan. Toki kannattaa katsoa varmaan minkä merkkisen osan ottaa niin ei heti tarvitse vaihtaa uudelleen.
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Etupään narina
Kävin vaihdattaa taakse jarrut saab-huollossa ja nyt ne kuuli sen narinan. Rasvasivat kuulemma kyseiset puslat, mutta ainaki poislähtiessä kuului sama narina. Tiiä sitte, pitääkö rasvan asettua vai joutuuko vaihtaa kyseiset puslat tai sitte narina tulee muualta...välillä en oo varma, että kuuluuko takaa?
Re: Etupään narina
Eivät ole ilmeisesti ottaneet auki niitä puslia, silloin ei saa kunnolla rasvaa oikeaan paikkaan. Ja etupään paikallistaminen on helppoa hidastetöyssyssä kun etupää laskeutuu töyssyltä niin silloin jos kuuluu narina on kyse etupäästä, jos vasta kun takapää niin silloin vika on jossain siellä.kramer kirjoitti:Kävin vaihdattaa taakse jarrut saab-huollossa ja nyt ne kuuli sen narinan. Rasvasivat kuulemma kyseiset puslat, mutta ainaki poislähtiessä kuului sama narina. Tiiä sitte, pitääkö rasvan asettua vai joutuuko vaihtaa kyseiset puslat tai sitte narina tulee muualta...välillä en oo varma, että kuuluuko takaa?
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Etupään narina
yeah! Kyllä mää 90 prosenttisen varma oon, että eestä kuuluu. Epäilen kans, että eivät ottaneet puslia auki.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Etupään narina
Jos ne on näyttäneet silmämääräisesti hyviltäkramer kirjoitti:Kävin vaihdattaa taakse jarrut saab-huollossa ja nyt ne kuuli sen narinan. Rasvasivat kuulemma kyseiset puslat, mutta ainaki poislähtiessä kuului sama narina. Tiiä sitte, pitääkö rasvan asettua vai joutuuko vaihtaa kyseiset puslat tai sitte narina tulee muualta...välillä en oo varma, että kuuluuko takaa?
Nimim. Kävin tonnarin kanssa 130tkm huollossa ja seuraavana päivänä katsastus.
Jarrulevyt loppu - huollon esimies totesi että ovat varmaan näyttäneet silmämääräisesti hyviltä...
Kysyin näyttikö öljytkin....
Onko muuten paha vaihtaa noi puslat?
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: La Touko 07, 2011 09:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Etupään narina
Kyllä ne narisevat puslat ovat aika hankalassa paikassa. Molemmat puslat ovat kiinni kahdella pultilla joista toisen saa auki alapuolelta pari senttiä kerrallaan kihnuttamalla ja toiset saa auki nääääääiiiin pitkällä hylsyn jatkovarrella yläpuolelta konetilasta. Toinen vaihtoehto voisi olla apurungon irrotus jolloin pultteihin pääsisi helpommin käsiksi, ehkä.
9-3 SS 1,8t Vector bsr stg2 vm. 2004
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 08:18
Re: Etupään narina
Omassa ilmenee myös samaa ärsyttävää narinaa aina hidastetöyssyihin ajettaessa ja en ole onnistunut paikallistamaan vian aiheuttajaa. Onko kyseessä siis kuvan numero 3 puslat?
9-3 SS 1.8t -05 (stage3)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Etupään narina
Oikella puolella vakaajan pystytanko / koiranluu alkoi kesällä ääntelemään narisemalla, kun paikallaan nopeesti heilutteli rattia ja pienen pieni narina kuului koko ajan kun auto liikkui, mitä epätasasempaa, sitä enemmän --> isompi liike.
Sisälle tämä narahtelu kuului selkeesti, mutta ei ulos moottorin tyhjäkäynnin yli.
Sitten kun tätä narinaa alkoi kuuntelemaan oikein kuuntelemalla puhallin yms. pois päältä, niin epätasasella mökkitiellä alkoi jo sitten kuulumaan pienen pientä naputtelua. Yllättävän ison narinan piti.
Sisälle tämä narahtelu kuului selkeesti, mutta ei ulos moottorin tyhjäkäynnin yli.
Sitten kun tätä narinaa alkoi kuuntelemaan oikein kuuntelemalla puhallin yms. pois päältä, niin epätasasella mökkitiellä alkoi jo sitten kuulumaan pienen pientä naputtelua. Yllättävän ison narinan piti.
Re: Etupään narina
Useimmiten narina tulee juuri tuosta kuvan osasta 3.
Vakaajan välitanko (koiranluu) piti minulla lievää kolinaa tai naputusta, miten sen nyt haluaa ilmaista. Vakaajan runkokumi (osa 3) pitää aivan kunnon narinaa ja nimenomaan esim. hidastetyössyissä. Koiranluu piti naputusta etenkin talvella epätasaisella lumialustalla, kun rengas tekee pientä nopeaa liikettä.
Vakaajan välitanko (koiranluu) piti minulla lievää kolinaa tai naputusta, miten sen nyt haluaa ilmaista. Vakaajan runkokumi (osa 3) pitää aivan kunnon narinaa ja nimenomaan esim. hidastetyössyissä. Koiranluu piti naputusta etenkin talvella epätasaisella lumialustalla, kun rengas tekee pientä nopeaa liikettä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)