Noniin päivää taas tutun merkin tiimoilta
Omassa saapissakin samaa vikaa eli antaa vikakoodeja p0201-0204 sekä p0245.
9-3 2.0t automaatti sportvector -03 285 000tkm.
Ostettaessa kesällä auto oli normaalisoftalla ja toimi mitä ilmeisemmin ok (tai oireet eivät ainakaan huomattavissa).
Sittemmin laitatin Jcarlssonin ohjelman kiinni ja siitä ongelmat alkoivat.
Eli ohjelmoinnin yhteydessä ensimmäisillä kiihdytyksillä auto vaikutti ehkä hieman normaalia tehokkaammalta (ei kuitenkaan juurikaan, tod.näk luuloa).
Mitä useamman kiihdytyksen otti sitä heikommaksi auto tuli, obd bluetoothillä kateltiin että ahdot olivat 0,7-0,8 luokkaa ja jonkin ajan päästä vain noin 0,5 luokkaa.
Nyttemmin syksylly testailtuani, ensimmäisellä kiihdytyksellä n.10.5s nollasta sataan.
Siitä joka kiihdytyksellä hitaantui ja lopulta meni ainakin 14s sataseen.
Tobbanan toimesta testattu bypassin kalvo, hukkaportti ja turbon solenoidi venttiili. Myöskin vaihdoin Bybassin solenoidiventtiilin.
Muutama päivä sitten syttyi moottorin vikavalo, auto kiihtyi melkeimpä olemattomasti.
Turhauduin ja vein auton merkkihuoltoon.
Liikkeestä totesivat seuraavaa:
HS Vikakoodit moottorilla P0201-0204 00 suihkutusventtiilien 1-4 piiri, katkos/oikosulku, P0245 00
magneettiventtiili, ahtoilma, katkos/oikosulku. Ei antanut vikakoodeja takaisin nollauksen jälkeen, testattu ahtopaineen säätöventtiili ja se toimi OK.
Johtosarjat/liitännät suuttimille ja ahtopaineen säätöventtiilille näytti olevan kunnossa eikä vikaa tullut johtoja ja liittimiä liikuttelemalla.
Pääreleen syöttö myös OK eikä moottorin johtosarjan virranjakopuoilen kutisteliitoksissa J37/J45 havaittu vikaa.
Käytetty lämpimäksi ja koeajettu >> Auto tuntui toimivan OK ja absoluuttinen ahtopaine nousi kiihdytyksissä max. 188kPa lukemaan.
Ei antanut vikakoodeja ajossa. Koodit P0201-0204 yhdessä P0245 kanssa viittaisivat kuitenkin todennäköisesti ohjainlaitteen vikaan.
Nestevuotoa ei näkynyt ja vaihteistossa tuntui täyskaasulla jonkin verran luistoa mutta en huomannut normaalista poikkeavaa.
......
Huollosta lähtiessäni auto tuntui juurikin yhtä laiskalta kuin vikavalon palaessa mutta valoa ei nyt palanut.
Illemmalla auton kylmetessä kävin koeajolla niin auto tuntui muutaman ensimmäisen kiihdytyksen jopa hieman pirteältä (ei kuitenkaan tuntunut että olisi stage1 tehot). Noh lämmetessään ja kiihdytellessä tehot tuntui taas häviävän lopulta alas.
Jäähdytinnestettä menee mitä ilmeisemmin kannesta, ainakin kaasuttaessa kuplia tulee astiaan. Ei varmaankaan vaikuta kyseiseen vaivaan?
Miten tästä kannattaa edetä? Haiskahtaako ecun vaihdolle?
Lisäinformaatiota toki saa jos en hoksannu kaikkia kertoa.
Ps: olisikohan jopa sama auto kuin edellisellä kirjoittajalla
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)