BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kävin tänään koeajamassa tätä:
http://www.nettiauto.com/6876001

Klubitarra takalasissa.

Myyjä kertoi että on biopoweroitu, ja kylmänä käynnistäessä kone käy hetken huonosti. Muuten autossa ei mitään huomautettavaa ollut, voimaa tuntui olevan, ja eiköhän tuo stage 1 ole kun on kerran softaa puukotettu. Ollut uutena Uponorin nimissä PK-seudulla, jossain vaiheessa ilmeisesti siirtynyt Varsinais-Suomeen, koska tällä suunnalla huollettu. 120 tkm asti huoltoleimat 30 tkm välein, sen jälkeen 10 tkm ja joka huollossa vaihdettu myös tulpat, eli biopoweroitu todnäk silloin, eli 1-2 vuotta sitten.

Huomiota herätti myös auton rengastus. "Kesärenkaat" olivat Goodyearin 17" kitkarenkaat, talvirenkaina uudenveroiset Hakkapelitta neloset, joissa paistoleima vuodelta 2003 :!:

Onko kellekään tuttu auto ja onko tietoa kuka on softan tehnyt?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Näyttäisi olevan mun tekemä 2012 toukokuussa. Aika vanha softaversio, mutta täysin kelpo edelleen, mitään isoja muutoksia ei ole tarvinnut tehdä. Kylmästartit on tietysti tehtaan biopowerin kalibroinneissa, eiköhän se kaipaa vaan suutinten putsauskäsittelyä tankillisella bensaa että käy siististi kylmästartin jälkeen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ok, hyvä tietää. Myyjän mukaan tankissa oli nyt bensaa, auto oli ollut jollain heidän häiskällä käytössä joitain päiviä.

Paljonko tuosta 2.0TS automaatista irtoaa muuten tehoja ja vääntöjä stage 1:llä? Oli meinaan aika erituntuisesti potkua kuin nykyisessä automaatti-OG-kolkissa, kun tuota NG:tä pääsi käskemään vielä rattiläpysköillä. Vai onko voimantunne puhtaasti uudemman automaattivaihteiston ansiota?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Siinä on aika reipas stage sen ansiosta että automaatti kestää vääntöjä, n. 240-250hv ja 360-370Nm bensalla, ja n. 240hv/380-390Nm etanolilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Onko molemmissa, kesä- / talvirenkaissa tuolla väärällä ET:llä olevat vanteet?
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Niin onko noi OG-kolkin/femman vanteet jotka kuvissa on? Jotenkin ne näyttikin vähän oudoilta tuossa mallissa. Ne kesäkitkat oli mun mielestäni ALU45-vanteilla, eli lienevät auton alkuperäiset vanteet. Olleet varmaan talvivanteina ja kesävanteina ollut jotkut kalliit ja hienot, joita ei auton omistaja ole raaskinut antaa mukaan :lol:

Joku sitten repäissyt yli 10-v nastarenkaat vanhemman mallin Saab-vanteilla alle, että voi myydä kaksilla renkailla.

Ajossa en kyllä huomannut mitään kovin ihmeellistä, vaikka ei ET oikea olisikaan. Ihan jämäkästi ja suoraan tuo kulki ja vähemmän se veteli kuin OG-kolkki alkuperäisillä peltivanteilla ja 15" nastoilla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Femman vanteet nuo jotka ovat kuvissa alla
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
jeremy
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Loka 21, 2010 20:59

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja jeremy »

noi goodyearin 17 kitkat on varmaan mun ex autosta. vaihdoin tossa liikkeessä auton ja siinä meni mukana tollaset kitkat ja vanteet. vm 07 9-3.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Siis kuvan mukaiset vanteet? Nuo kuvan vanteet on 16" ja niillä oli ne 11-vuotiaat nastarenkaat.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3126
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja viggen »

Kannattais ehkä verrata tarjontaa ja hintoja ?
http://www.blocket.se/hela_sverige/bila ... =2008&sp=1
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
jeremy
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Loka 21, 2010 20:59

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja jeremy »

AZP kirjoitti:Siis kuvan mukaiset vanteet? Nuo kuvan vanteet on 16" ja niillä oli ne 11-vuotiaat nastarenkaat.
ei ku ne "kesärenkaat". alu 45 ja 17 kitkat.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja AZP »

^^ Toki valikoima on Ruotsissa parempi, eikä täältä Turusta nyt olisi kovin paha rasti ottaa vaikkaa aamulento Tukholmaan ja liput valmiina itselle ja autolle iltalaivaan, niin olisi seuraavana aamuna jo normaalisti töissä.

Bensakoneisissa automaattivaihteisissa kolkeissa vaan co2-päästöt sitä luokkaa, että veroprosentti on lähes 40 %, kutoskoneisissa jopa 44 %. Sitten kun laskee nykyisellä kruunun kurssilla noita ruotsin hintoja ja katsoo mitä noille tulisi veroa päälle, siihen ynnää rekisteröinti- ja matkakulut, niin ei siinä kovin merkittäville säästöille pääsisi.

Itsehän olen tässä autoja katsellessa jaksanut käydä jopa Raisiossa asti, että vähän lisävaivaa saisi nähdä että lähtisi ison joen taakse :lol:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja hasha »

Tuohon Visa-Auton hintaan saa Ruotsista n. 90-130tkm ajetun Vectorin tuontikuluineen. Eli tulee siinä vähän säästöä suht pienellä vaivalla ja usein "iso" 120tkm huolto tehty jos lähellä sitä rajaa ja valikoimaa löytyy. Sinänsä ei juurikaan eroa "Suomisuola"-autoon jos auto pyörinyt esim. Tukholman paikkeilla.

Tukholmaan lentää usein jopa n. 45€:lla Hki-Vantaalta ja iltalautta Turkuun auton kanssa about samaa luokkaa riippuen hytistä, itse maksoin Viikkarilla 67€ B4 hytilla auton kanssa. Rekisteröintikatsastus taisi olla 160€ jos edellisestä katsastuksesta alle 4kk, muuten oli yht. 180€, kilvet 12€, kilventaustat n. 20€. Veroista saa jonkun satasen pois jolla kuittaa nämä kulut kun ilmoittaa tullille kaikki pienet naarmut ja lommot yms. kulumia ja käy näyttämässä auton tullivirkailijalle.

Eli tuontikuluja ei Ruotsista tule juurikaan, ainakaan jos vertaa auton hintaan, oli sitten tuomassa halpaa tai kalliimpaa.

Paperisota on myös erittäin helppoa ja tulille voi nykyään tehdä käyttöönottoilmoituksen suoraan älypuhelimella ja ajaa kotiin satamasta.

Halvin SS/SC verojen suhteen on 1.8T manuaali ja kaikilla herkuilla, herkut kun ei veroihin vaikuta tullin laskureiden mukaan.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tämä auto on näköjään ilmestynyt taas myyntiin, tällä kertaa Kokkolassa:

http://www.nettiauto.com/7929644
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ilpo
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 17:47
Paikkakunta: Sysmä
Viesti:

Re: BNZ-756 9-3SS MY2009, kenen softa?

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Oliko paljon ajettu silloin 2014 lopulla ja mikä pyynti?

Kova on pyynti, 11,900 e ja 200 tkm ajettu!
Vastaa Viestiin