SS lämpenee hitaasti
Re: SS lämpenee hitaasti
Nyt rupeaa jo epäilyttämään, että onko tuo mun auto sitten rikki. Muutaman asteen pikkupakkasilla lämpömittari nousee 5min ajolla siihen toisiks alimmalle viivalle ja kabiiniin tulee lämmintä, ilman että auto on ollut tolpassa. Tuosta 5min ajosta suurin osa on köröttelyä 50-alueella ja pikku pätkä 100-alueella. Myöskään kovilla(yli 20c) pakkasilla se viisari ei tipu siitä puolivälistä mihinkään, vaikka tuota kengittäis miten. 

1.8t 2005
Re: SS lämpenee hitaasti
Ei tuo alumiinilohko lämpene kovinkaan nopeasti, joten 5min ajolla on melko hyvin jos lämpenee 65c:hen (eli 1/4 viiva). Pitäisin normaalina edelleen.
Vanha termostaatti on 92c. Joten ei sen kuulukkaan sillä tippua vaakatasosta. Kun mittari näyttää vaakasuoraan lämpötila on jotain väliltä 80-115c.
Saab on syystä tai toisesta halunnu tiputtaa B207:an käyntilämpötilaa. Opelin varaosanumerolla muistaakseni saa edelleen tuota 92c termostaattia.
Vanha termostaatti on 92c. Joten ei sen kuulukkaan sillä tippua vaakatasosta. Kun mittari näyttää vaakasuoraan lämpötila on jotain väliltä 80-115c.
Saab on syystä tai toisesta halunnu tiputtaa B207:an käyntilämpötilaa. Opelin varaosanumerolla muistaakseni saa edelleen tuota 92c termostaattia.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Vs: SS lämpenee hitaasti
Jees. Pitää ihan mielenkiinnosta ottaa logia obd-lukijalla tuosta lämpenemisestä... 

1.8t 2005
Re: SS lämpenee hitaasti
Seurasin itsekin yksi päivä obd-lukijalla tuota lämpenemistä. 13km piti ajaa että jäähdytysneste saavutti 90 astetta. Mutta kyllä se silti lämmintä rupesi kabiiniin puhaltamaan noin 3-4km ajon jälkeen. Auto 1.8t, pari astetta pakkasta ja lohkolämmitin oli myös ollut päällä.
Re: SS lämpenee hitaasti
-1c ja 45min lohkossa. Veden lämpötila 17c, joka on aika alhainen. Onko muilla kokemuksia? Tässä on siis defan vesilämppäri.
2km/5km 40kmh ajoa, lämpötila 50/80c eli vissiin lämpenee ihan normaalisti?
2km/5km 40kmh ajoa, lämpötila 50/80c eli vissiin lämpenee ihan normaalisti?
EX: 9³SS BioPower
Re: SS lämpenee hitaasti
Aika pitkään noilla saa ajella, että neula on vaakasuorassa, jos ei oo mitään esilämmitystä. 20min Webaston käyttely vaikuttaa sen verran, että neula nousee vaakatasoon suht nopeasti, kuten esim. Trionic5-koneissa. Tarkempia logeja en oo jaksanu ottaa tosta.
Re: SS lämpenee hitaasti
Normaalia. Et saa tästä vikaa tekemälläkään...jusahh kirjoitti:-1c ja 45min lohkossa. Veden lämpötila 17c, joka on aika alhainen. Onko muilla kokemuksia? Tässä on siis defan vesilämppäri.
2km/5km 40kmh ajoa, lämpötila 50/80c eli vissiin lämpenee ihan normaalisti?

#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: SS lämpenee hitaasti
Ei tuo meikän kolkki ainakaan sen hitaammin lämpene kuin mikään muukaan 2000-luvun auto. Jos nopeasti haluaa kabiiniin lämmintä, kannttaa ilmastointi heittää automaatilta manuaalille "naamapuhallukselle".
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Re: SS lämpenee hitaasti
Vaihdoin termarin viime talvena kun epäilin syytä hitaaseen lämpenemiseen. Noh, nyt uudella termarilla lämpötila on 76-82 välissä. Onko tuommosella jo vaikutusta kulutukseen tms? Tekisi mieli heittää tuommoinen 92 asteinen sinne, mutta onko sillä mitään väliä?
Tuolla 76-82 välillä on viisari noin millin alle vaakatason.
Tuolla 76-82 välillä on viisari noin millin alle vaakatason.
Re: SS lämpenee hitaasti
Tuo millin alle vaakatason on lämpömittarin mukaan juuri se normaali, missä sen kuuluu olla.
Sitä en nyt muista mikä oli tuolloin nesteen todellinen lämpötila testerillä tmv tarkistettuna. Se kai käy ilmi tämän viestiketjun viesteistä. Kuitenkin se mahtaa olla jotain tuota 82 asteen luokkaa ja vaihtelee sen kahta puolta riippuen mikä on ajotilanne, nesteen/syylärin lämpötila, termostaatti kiinni/auki sekä pyöriikö flekti.
Mittari on "viritetty" niin epäherkäksi, että se ei tuosta millin alle vaakatasosta oikeastaan mihinkään liiku, kunhan nesteen lämpötila pysyy tietyssä haarukassa. Ja se haarukka oli iso. Joten sanoisinpa, että normaalia on (ei alilämpöinen) eikä vaikuta kulutukseen.
Sitä en nyt muista mikä oli tuolloin nesteen todellinen lämpötila testerillä tmv tarkistettuna. Se kai käy ilmi tämän viestiketjun viesteistä. Kuitenkin se mahtaa olla jotain tuota 82 asteen luokkaa ja vaihtelee sen kahta puolta riippuen mikä on ajotilanne, nesteen/syylärin lämpötila, termostaatti kiinni/auki sekä pyöriikö flekti.
Mittari on "viritetty" niin epäherkäksi, että se ei tuosta millin alle vaakatasosta oikeastaan mihinkään liiku, kunhan nesteen lämpötila pysyy tietyssä haarukassa. Ja se haarukka oli iso. Joten sanoisinpa, että normaalia on (ei alilämpöinen) eikä vaikuta kulutukseen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)