SAABi hankittu.. tehojen hankintaa
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
jeps.. pitäiskö ton ajotietokoneen ilmoitella, jos on palanut rekisterikilvenvalo ja toinen sumari..
katsastuksessa niistä sanoi, ja ihmettelin et auto antoi startatessa tekstin CHEK OK.!
katsastuksessa niistä sanoi, ja ihmettelin et auto antoi startatessa tekstin CHEK OK.!
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
Ei valita tuon ikäinen rekkarivaloista eikä sumareista.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
Noista rekkari- ja sumuvaloista jää ainoastaan vikakoodeja muistiin, jotka saa esiin mm. Tech2:lla.
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
Jarrujen koodit => koot näkee ovitolpan tarrasta.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 17&start=3
Aerossa koodin pitäisi olla AC, eli 314mm etulaikat ->
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... 86299.html
Eski
Aerossa koodin pitäisi olla AC, eli 314mm etulaikat ->
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... 86299.html
Eski
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
Takalevyt tunnistaa suhteellisen helposti.
Jos levy on jäähdyttämätön, eli umpilaikka = 278mm (jarrupala=ei-jousta palan yläreunassa). Tällöin autoon mahtuu 15" vanteet
Jos levy on jäähdytetty = 292mm (jarrupala=jousi palan yläreunassa) Tällöin 16" on pienin mahdollinen vannekoko.
Jos levy on jäähdyttämätön, eli umpilaikka = 278mm (jarrupala=ei-jousta palan yläreunassa). Tällöin autoon mahtuu 15" vanteet
Jos levy on jäähdytetty = 292mm (jarrupala=jousi palan yläreunassa) Tällöin 16" on pienin mahdollinen vannekoko.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
kiitoksia vastauksista..
jos keväällä laittais noi jarrut ja jotkut 30-40mm uudet madaltavat jouset.!
nyt hommasin polttimot ja uudet pyyhkijänsulat.. ja samalla otin uudet saabin merkit keulaan ja perään.. jos ne v-loppuna vaihtais.!!
jos keväällä laittais noi jarrut ja jotkut 30-40mm uudet madaltavat jouset.!
nyt hommasin polttimot ja uudet pyyhkijänsulat.. ja samalla otin uudet saabin merkit keulaan ja perään.. jos ne v-loppuna vaihtais.!!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
mikähän noissa merkeissä on kun tuppaavat kulumaan, itsekkin omaan pari viikkoa sitten ostetuun autoon.. hain uudet merkit länsiautosta.. ei ne nyt niin kalliit ollut mutta.. 25e/kpl..sabu79 kirjoitti:kiitoksia vastauksista..
jos keväällä laittais noi jarrut ja jotkut 30-40mm uudet madaltavat jouset.!
nyt hommasin polttimot ja uudet pyyhkijänsulat.. ja samalla otin uudet saabin merkit keulaan ja perään.. jos ne v-loppuna vaihtais.!!
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
Täältä löytyisi uudet merkit keulaan ja perään avaamattomissa pusseissa vaikkapa 35€ Jyväskylästä tai 40€ posteineen, jos jollakin on tarvetta. Osanumerot 12769690 ja 12844161
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
Kyllä Aerossa on joka tapauksessa jäähdytetyt takalevyt ja 16" minimivannekoko, koska edessä on 314 mm levyt. Spedepartsin tarjoussetti noista etujarruista on edullinen, mutta myös marmoritiskiltä löytyy ihan järkevän hintaisia orggisjarrupalikoita -> http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... kes-offer/Pakari kirjoitti:Takalevyt tunnistaa suhteellisen helposti...
Eski
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
noniin..
jälleen pari kysymystä.?
- sumuvalojen vaihto.. tarviiko auto ottaa nosturille.. eli onko vaihdettava alapuolelta puskurin takaa vai miten pääsee helpoiten sumuvaloon käsiksi.?
- etuovien alavalot. eli lähteekö se kirkas muovi pois vetämällä ja sieltä vaihtaa polttimon..? tuskin ovipahvia tarvii ottaa irti.?
- keulan ja perän merkit.. eli onko vaan vetämällä pois.. vai tarviiko tietää jotain niksiä irroittamiseen.?
- ja mistä saa sen jäljellä olevan KM määrän näkyviin näytölle mitä tankilla ajelee..??
- ja onko jotain LED rekkari/parkkivaloja JOISTA ei tule ns. vikakoodia.?
taas paljon kysymyksiä, mut en halua rikkoa eka ja sit kysellä..
jälleen pari kysymystä.?
- sumuvalojen vaihto.. tarviiko auto ottaa nosturille.. eli onko vaihdettava alapuolelta puskurin takaa vai miten pääsee helpoiten sumuvaloon käsiksi.?
- etuovien alavalot. eli lähteekö se kirkas muovi pois vetämällä ja sieltä vaihtaa polttimon..? tuskin ovipahvia tarvii ottaa irti.?
- keulan ja perän merkit.. eli onko vaan vetämällä pois.. vai tarviiko tietää jotain niksiä irroittamiseen.?
- ja mistä saa sen jäljellä olevan KM määrän näkyviin näytölle mitä tankilla ajelee..??
- ja onko jotain LED rekkari/parkkivaloja JOISTA ei tule ns. vikakoodia.?
taas paljon kysymyksiä, mut en halua rikkoa eka ja sit kysellä..
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
Sumuvalot on vaihdettavissa alakautta mikäli oikein muistan, suojamuovi siinä päällä/alla on että sen joutuu ottaan pois.
Keulan ja perän merkit lähtevat vain vetämällä pois, ovat ns. 2-puoleisella teipillä. Varovasti esim. pienen ruuvimeisselin pään ujuttaa sinne alle ja sitten varovasti kampeaa pois. Näin ainakin itse tein saman toimenpiteen. Muista puhdistaa pellin pinta ennen uuden liimausta, ja jos saat maalin rikki, muista laittaa tipppa maalia.
DTE lukeman saa näytölle kun pyörittää sitä ajotieturin rullakytkintä (clear napin yläpuolella) myötäpäivään (jos oletuksena on lämpötila näyttö siinä)
Keulan ja perän merkit lähtevat vain vetämällä pois, ovat ns. 2-puoleisella teipillä. Varovasti esim. pienen ruuvimeisselin pään ujuttaa sinne alle ja sitten varovasti kampeaa pois. Näin ainakin itse tein saman toimenpiteen. Muista puhdistaa pellin pinta ennen uuden liimausta, ja jos saat maalin rikki, muista laittaa tipppa maalia.
DTE lukeman saa näytölle kun pyörittää sitä ajotieturin rullakytkintä (clear napin yläpuolella) myötäpäivään (jos oletuksena on lämpötila näyttö siinä)
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
Merkit saa irti maalipintaa rikkomatta siimalla tai ohuella teräslangalla. Sahataan se liimapinta kahteen osaan. Ei siihen kannata ruuvareita käyttää, saa vain maalipintaan jäljet.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
Ja sopiva lämpö auttaa merkkien vaihdossa huomattavasti.
Re: SAABi hankittu.. pari kuvaa siitä näytöstä nyt.
nyt ois uudet merkit ja kilven polttimot vaihdettu.. ja linssit pesty
en päässy/kerenny nosturille, kun oli poitsu kipeenä..
joten ensi kerralla ois sumarin ja lämpöpellin(pakoputki) laittaminen..
oven alavalohan lähti pois vaan pienellä avustuksella (monitoimiveitsi) ja poltin oli pois paikoiltaan..
kahvitteleeko/ tapaileeko pääkaupunkiseudun saabistit..??
onks täällä mitään ns. showroomia.. et pistää autosta kuvia ja jotain pikku juttua..??
vai onks se vaan tonne projektiosioon vaan..??
en päässy/kerenny nosturille, kun oli poitsu kipeenä..
joten ensi kerralla ois sumarin ja lämpöpellin(pakoputki) laittaminen..
oven alavalohan lähti pois vaan pienellä avustuksella (monitoimiveitsi) ja poltin oli pois paikoiltaan..
kahvitteleeko/ tapaileeko pääkaupunkiseudun saabistit..??
onks täällä mitään ns. showroomia.. et pistää autosta kuvia ja jotain pikku juttua..??
vai onks se vaan tonne projektiosioon vaan..??