Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Tammi 13, 2015 19:38
Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa
Olen ostamassa vuoden 2003 aeroa automaattilaatikolla ja kysynkin että onko siinä mitään järkeä? Mitkä ovat aeron ns plussat versus 2.0t?
Siis eikö "perus" 2.0 turboon saa stage1:llä samat tehot, siis kannattaako ostaa edes aeroa?
Ja asun tässä valkeakoskella niin kenenkäs puoleen kannattaa kääntyä sen lastuttamisen kanssa?
kiitos jo etukäteen
Siis eikö "perus" 2.0 turboon saa stage1:llä samat tehot, siis kannattaako ostaa edes aeroa?
Ja asun tässä valkeakoskella niin kenenkäs puoleen kannattaa kääntyä sen lastuttamisen kanssa?
kiitos jo etukäteen
Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa
2.0t saa kyllä stagella samat tehot kuin 2.0T vakiona. 2.0T stage1 jo menee sitten reilu 250hp ja pienin muutoksin saa siitäkin ahtimen ulosmitattua päätyen noin 270hp/400Nm.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Tammi 13, 2015 19:38
Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa
Onko aerossa siis isompi turbo ja suuttimet kuin esim siinä 175hp mallissa?
Entä mitä muuta siinä parempaa?
Entä mitä muuta siinä parempaa?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: La Touko 07, 2011 09:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa
Kyllä, isompi turbo ja suuttimet, lisäksi sporttialusta, paremmat jarrut, paremmat penkit ja yleisesti paremmat varusteet, helmalevikkeet erilaiset ja ne aero-merkit perässä...
Kyllä 1,8t ja 2,0t:lläkin lastutettuna ehtii mutta osta aero jos lompakko antaa myöten.
Kyllä 1,8t ja 2,0t:lläkin lastutettuna ehtii mutta osta aero jos lompakko antaa myöten.
9-3 SS 1,8t Vector bsr stg2 vm. 2004
Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa
^automaattilaatikossa puolikkaat vaihteet taitaa myös olla vs. 1.8/2.0t vs. Aero/2.0T. Vähän hämärä juttu, mutta laatikko käyttää 3-4-5 väleissä puolikkaita kick-downissa. En muista enää tarkkaa, mutta haulla löytyy.
Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa
Joku tainnut (^) ymmärtää turbiinilukon luistattelun väärin? ;)
Turbiinilukko ja sen luistatustila tuntuvat kyllä sellaisena lievänä "muljahtamisena", mutta ei siellä mitään puolikkaita vaihteita ole.
Turbiinilukko ja sen luistatustila tuntuvat kyllä sellaisena lievänä "muljahtamisena", mutta ei siellä mitään puolikkaita vaihteita ole.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa
Lainaus WIS:n tekstistä koskien Aeron automaattilootaa:
"Aeromallille (B207R) on lisäksi kaksi välityssuhdetta, 2.5 ja 3.5. Nämä ovat täysin ohjelmallisesti ohjattavia. Muutetut välityssuhteet saadaan aikaan vielä yhdellä solenoidiyhdistelmällä välillä S1-S5. Nämä välityssuhteet aktivoidaan vain kickdown-tilanteessa viidenneltä vaihteelta. Tällöin vaihteisto vaihtaa alas 2.5 - 3.5 - 5. Kolmannen ja neljännen vaihteen yli siis hypätään tässä tapauksessa."
"Aeromallille (B207R) on lisäksi kaksi välityssuhdetta, 2.5 ja 3.5. Nämä ovat täysin ohjelmallisesti ohjattavia. Muutetut välityssuhteet saadaan aikaan vielä yhdellä solenoidiyhdistelmällä välillä S1-S5. Nämä välityssuhteet aktivoidaan vain kickdown-tilanteessa viidenneltä vaihteelta. Tällöin vaihteisto vaihtaa alas 2.5 - 3.5 - 5. Kolmannen ja neljännen vaihteen yli siis hypätään tässä tapauksessa."
Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa
Tää seisos nyt korjattuna jookos? :)
Pitäisi näköjään lueskella muitakin kuin omaa kulkinetta koskevia kohtia ja ihan ajatuksen kanssa. 6-portaisessa tuota ei tosiaan ole, vain osaluistoa lock-up-tilassa. Sama myös femman 5-portaisessa, josta varmaan ajatus juontui.
Pitäisi näköjään lueskella muitakin kuin omaa kulkinetta koskevia kohtia ja ihan ajatuksen kanssa. 6-portaisessa tuota ei tosiaan ole, vain osaluistoa lock-up-tilassa. Sama myös femman 5-portaisessa, josta varmaan ajatus juontui.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa
^ tuo on kaikenkaikkiaan aika erikoinen. En ole tutustunut miten voima siellä kulkee. Yleisesti ottaen perinteisen automaattivaihteistojen planeettapyörästöt sallivat useampia välityksiä kuin sieltä käytännössä otetaan. Eli erilaisilla solenoideilla sieltä kyllä saa välityksiä ulos. Tästä on tietoa melko vähän minusta.
Noita pykäliä ei juuri tunne. Kickdiwnissa ne menevt ohi aika äkkiä huomioiden vääntö ja vetopito. Siten saattaa huomata, että ottaa kickdowneja eri vauhdeilla 40..80 km/h.
Noita pykäliä ei juuri tunne. Kickdiwnissa ne menevt ohi aika äkkiä huomioiden vääntö ja vetopito. Siten saattaa huomata, että ottaa kickdowneja eri vauhdeilla 40..80 km/h.