![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Muutaman kerran on tullut viallinen EGR, joka vaikuttuisi olevan kunnossa, mutta todellisuudessa vika on ratkennut vasta ehjällä EGR:llä.
Jos viat ovat olleet ostaessa niin toivottavasti on näkynyt ainakin hinnassa.
Ei missään tapauksessa. Koska se on softassa mukana, tulppaamalla saat lisää ongelmia ja vikavalon. EGR pitäisi poistaa softasta ja se ei 2,2TID:istä taida onnistua. Ja koska se liittyy päästöihin niin ei mene katsastuksesta läpi OBD testistä.tuba kirjoitti:Tai luultavasti fiksuinta on vaan tulpata koko pömpeli pois toiminnasta, eikö?
AZP kirjoitti:Dieseleille ei tehdä OBD-mittausta katsastuksessa..
Ostin itsekin tässä n. kuukausi takaperin 2.2 TiDin (projektiksi halvalla) ja siinä oli samanlaisia ongelmia. Limp-moodiin meni oikeastaan välittömästi ja sitä ennen nykimistä jne. Vikakoodeina Tech 2 näytti:tuba kirjoitti:Saab 2.2tid ajettu 300tkm ostettu marraskuussa 2014. Tämän jälkeen ajossa ollut kokonaiset 10 päivää, muun ajan ollut korjaamolla/korjaamon pihalla.
Ongelmat:
-pätkiminen ja savutus --> vikatilaan ennemmin tai myöhemmin ja sitten limbbaillaan kotiin
Tech viittaa EGR ja ilmamassamittari, toimenpiteet: EGR tutkittu että toimii, putsattu kokonaan.
Omaani suihkin silikonia joka reikään kojelaudassa ja rasvasin etupenkkien mekanismit. Tämän jälkeen ei ole nitissyt ja tuosta on aikaa kohta kolme vuotta.opelfanatic kirjoitti:eniten ärsyttää autossa tämä halpa muovinen nitisevä ja paukkuva sisusta...
Tätä voisi taas omalta osalta hiukan jatkaa.A.L. kirjoitti:Kun kerran muutkin niin laitetaan omaakin listaa
TTiD -11 0->116tkm
Abs boksi herjaili kovilla pakkasilla vikavaloilla. Korjaantui takuuseen kun boksi vaihdettiin. Mittarilukema taisi olla jossain 27tkm kohdalla
Seuraavaksi hajosi dpf suodattimen toinen lämpötila anturi. Tämäkin meni takuuseen. Mittarilukema n.35tkm
Vaihteiston perä sanoi poks 55tkm kohdalla. Tämäkin korjattiin takuusen.
Tämän jälkeen onkin ajettu huolettomia kilometrejä. Oikean puolen kääntölaakerin vaihdoin jossain vaiheessa ja juuri äsken vaihdoin sen uudestaan, kun ensimmäisellä kerralla laitoin "hyvän käytetyn" joka oli kotona hyllyssä.
Nyt mittarissa tosiaan 116tkm ja äsken laakeria vaihtaessa huomasin että ainakin oikean puolen koiranluu alkaa olla tiensä päässä.
Alkukankeuksien jälkeen olen autoon erittäin tyytyväinen, vaikka vähän jännitti takuuajan päättyminen.
Edellinen oma oli 2003 vuosimallin 1.8t
Ajoin sillä 2009-2011 ja 117-180tkm
Vaivoina oli kääntölaakeri, etujousi, lasihissi taka bumerangit ja termostaatti.
Näistäkin kaksi viimeistä vaihdoin ennakoivasti.
Isällä on tällä hetkellä 2003 1.8t
ostettu 2012 170tkm ajettuna ja nyt on 216tkm mittarissa.
Vikoina lasihissi ja raidetangon väljä nivel.
Veljellä alkuvuodesta ostettu TiDS -08
205->220tkm
Ainoana vikana vuotava hammastanko joka on vielä vaihtamatta..
Isän edellisestä 9-5 jos tekisi vastaavan listan saattaisi kirjoitustila loppua kesken.