Oliko kuinka hintava remontti? Kuinka oireili?AZP kirjoitti:Pimeä hehku ei sytytä vikavaloa eikä aiheuta limited performancea. Lukijalla sen sijaan löytyy vikakoodi glow plug failure.
9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Ei oikeastaan oireillut mitenkään, tosin mitään pakkaskäynnistyksiä ei tullut kokeiltua. Bongasin vain vikakoodin, mittasin hehkut yleismittarilla, totesin vain yhden olevan ehjä, ja vaihdoin kaikki.
Tilasin www.autonosat24.fi -verkkokaupasta halvimmat hehkut koneeseen, oisko ollut n. 12 €/kpl. Vaihtohan on yhtä helppo homma kuin sytytystulppien vaihto bensakoneeseen.
Tilasin www.autonosat24.fi -verkkokaupasta halvimmat hehkut koneeseen, oisko ollut n. 12 €/kpl. Vaihtohan on yhtä helppo homma kuin sytytystulppien vaihto bensakoneeseen.
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Tuli liitettyä väärä teksti. Tarkoitin kuinka kaksoismassa oireili?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Okei, eipä haittaa. Tulipahan tuokin selvitettyä
Kaksoismassasta ei kokemuksia, kun automaatissa sitä ei onneksi ole. Kallis se on korjauttaa joka tapauksessa.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kaksoismassasta ei kokemuksia, kun automaatissa sitä ei onneksi ole. Kallis se on korjauttaa joka tapauksessa.
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Jos käyntiääni muuttuu kytkintä painaessa niin tuostapa sen kaksoismassan oireilun tunnistaa. Omassa alkoi niin että jos ajatellaan kytkimeen kolme asentoa; pohjassa, välillä ja ylhäällä niin ensin kolisi kun kytkin oli välillä mutta pohjassa ei. Sitten se muuttui niin että kolisi kun poljinta painoi vähän, ei kolissut keskivälillä ja kolisi pohjassa. Lopulta kolisi kytkintä painaessa tasaisesti joka asennossa ja lopulta hajosi kokonaan moottoritielle kiihdyttäessä rampissa komean pamahduksen saattelemana. Tämän jälkeen autolla ei juuri 50km/h kovempaa voinut ajaa, vatkasi niin pahasti rattia.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Onko nämä kaksoismassa ongelmat myös automaatin riesana?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Muita kysymyksiä?AZP kirjoitti:Kaksoismassasta ei kokemuksia, kun automaatissa sitä ei onneksi ole.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Oho lukuvirhe.G-mies kirjoitti:Muita kysymyksiä?AZP kirjoitti:Kaksoismassasta ei kokemuksia, kun automaatissa sitä ei onneksi ole.
Matti
Vikakoodit luettu:
P1625 main relay circuit
P1625 uudelleen
U2139 cim missing on bus
C1550 supply voltage too low
B1445 trigger circuit cim
Näistä ei ilmeisesti mikään suoranaisesti vaikuta Performance Limitediin / Korkeaan kulutukseen, joka Saabissa tällä hetkellä vaivana..
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Ei vissiin luettu Tech2:lla kun vikakoodien tarkennukset puuttuu? Kuinka vanha akku? Maadoituksessahan noissa on ollu ongelmaa kanssa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
tech2:lla luettu.
Tarkennan vielä vikakoodeja:
edc16 p1625 58
Edc16 p1625 57
Edc16 u2139 72
Ehps c1550 37
Cim b1445 01
Akun iästä ei tietoa koska auto ollut viikon. Kokeilin kaverin akulla ja limited performance palaa edelleen. Vikakoodeja ei luettu sen jälkeen, mutta oireet pysyi samana eli tehottomuus korkeissa nopeuksissa, suorastaan tukehtuminen sekä korkea kulutus.
Tarkennan vielä vikakoodeja:
edc16 p1625 58
Edc16 p1625 57
Edc16 u2139 72
Ehps c1550 37
Cim b1445 01
Akun iästä ei tietoa koska auto ollut viikon. Kokeilin kaverin akulla ja limited performance palaa edelleen. Vikakoodeja ei luettu sen jälkeen, mutta oireet pysyi samana eli tehottomuus korkeissa nopeuksissa, suorastaan tukehtuminen sekä korkea kulutus.
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Edelleen kaivataan apua performance limited- ongelmassa. Mistä hakea vikaa ?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Oliko auto siis myyjäliikkeen toimesta vikakoodin luvussa ja korjauksessa, mutta mitään korjattavaa vikaa ei lopulta löytynyt? Tehtiinkö noille vikakoodeille muuta kuin nollattiin?
Itselläni ei tule muuta mieleen kuin jo jmaatan mainitsema akku ja akun liitokset. Huonot akunkengät voi aiheuttaa ihmeellisiä sähkövikoja, osa loogisempia osa vähemmän järkeviltä kuulostavia. Kannattaa siis mitata akulle tuleva latausjännite (http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... e&start=84), kun toisella akulla testaaminenhan oli jo tehty. En kyllä tiedä mikä on sauma saada tuo limited performance ruutuun vain akun ja/tai kenkien ansiosta.
Liittyykö muuten ilmoituksen tulemiseen mitenkään vaihteiston vaihtaminen isoimmalle vaihteelle? Jos vedät manuaaliasennolla vitosella tuonne 120-140 km/h vauhtiin niin tuleeko ilmoitus tällöinkin?
Itselläni ei tule muuta mieleen kuin jo jmaatan mainitsema akku ja akun liitokset. Huonot akunkengät voi aiheuttaa ihmeellisiä sähkövikoja, osa loogisempia osa vähemmän järkeviltä kuulostavia. Kannattaa siis mitata akulle tuleva latausjännite (http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... e&start=84), kun toisella akulla testaaminenhan oli jo tehty. En kyllä tiedä mikä on sauma saada tuo limited performance ruutuun vain akun ja/tai kenkien ansiosta.
Liittyykö muuten ilmoituksen tulemiseen mitenkään vaihteiston vaihtaminen isoimmalle vaihteelle? Jos vedät manuaaliasennolla vitosella tuonne 120-140 km/h vauhtiin niin tuleeko ilmoitus tällöinkin?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Eli autoliikkeessä ensin luettu vikakoodit yleistesterillä, tulos = ei vikakoodeja. Myöhemmin foorumilaisen toimesta Techillä tulos 5 vikakoodia, joista ilmeisesti 2 ilmestyi heti nollauksen jälkeen uudelleen (nuo akkuun viittaavat).AZP kirjoitti:Oliko auto siis myyjäliikkeen toimesta vikakoodin luvussa ja korjauksessa, mutta mitään korjattavaa vikaa ei lopulta löytynyt? Tehtiinkö noille vikakoodeille muuta kuin nollattiin?
Itselläni ei tule muuta mieleen kuin jo jmaatan mainitsema akku ja akun liitokset. Huonot akunkengät voi aiheuttaa ihmeellisiä sähkövikoja, osa loogisempia osa vähemmän järkeviltä kuulostavia. Kannattaa siis mitata akulle tuleva latausjännite (http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... e&start=84), kun toisella akulla testaaminenhan oli jo tehty. En kyllä tiedä mikä on sauma saada tuo limited performance ruutuun vain akun ja/tai kenkien ansiosta.
Liittyykö muuten ilmoituksen tulemiseen mitenkään vaihteiston vaihtaminen isoimmalle vaihteelle? Jos vedät manuaaliasennolla vitosella tuonne 120-140 km/h vauhtiin niin tuleeko ilmoitus tällöinkin?
Limited Performancehan tulee jo heti alussa käynnistettäessä autoa Checkingin yhteydessä. Samalla on myös Service ilmoitus. Moottoritiellä tarkistin niin 6- vaihteelle vaihtaa ja mielestäni ei muutosta ole meneekö manuaalivaihdolla vai D:llä koska vika ilmenee aina kovemmassa vauhdissa.
Akkullahan on merkitystä tuohon käynnistykseen, välillä lähtee tolla akulla huonosti, mutta voisiko tuo akku kuitenkin olla syyllinen tuohon "limited performanceen" ja kovaan kulutukseen?
Hankalinta on, kun ei tiedä mistä vikaa lähtisi hakemaan nyt erityisesti tuohon limited performanceen...
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Mittaa se latausjännite nyt ainakin ja akun lepojännite vaikkapa tunti sammutuksen jälkeen?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 9-3 SC 1.9tid Korkea kulutus
Vie korjattavaksi, ota vaihtoautorivistä sijaisauto ja käske soittaa, kun on kunnossa. Vai onko sovittu, että sinä korjaat?Saab9-5V6 kirjoitti:Eli siis liikkeessä kävin vikakoodien luvussa.
Ovat tietoisia viasta ja sovittu että korjataan.