Viritys vs. muut moottorin ominaisuudet
Kesällä viri-viriä
Niinpä mullakin oli ajatuksena, kun käväisin kesällä Suomessa. Oli tarkoituksena laitattaa Maptuningilla vähintään se Stage 1, mutta eihän niillä ole mitään valmista vieläkään ja malli on kohta 2 vuotta vanha.
Jos ei kohta tule, niin Hirschin pojat saa asiakkaan. Olin varannut noin 3000 egee viripalikoihin ja nyt näyttää siltä, että käytänkin sen rahan toiseen saabbiin..Autoscoutissa oli 2 kpl. 9-3 Viggeneitä myynnissä vuodelta 2000. Hinnat 11,500 ja 15000 euroa..Ei tartteis heti viritellä....
Jos ei kohta tule, niin Hirschin pojat saa asiakkaan. Olin varannut noin 3000 egee viripalikoihin ja nyt näyttää siltä, että käytänkin sen rahan toiseen saabbiin..Autoscoutissa oli 2 kpl. 9-3 Viggeneitä myynnissä vuodelta 2000. Hinnat 11,500 ja 15000 euroa..Ei tartteis heti viritellä....
Re: Kesällä viri-viriä
Niinhän sä luuletSaabel kirjoitti:Autoscoutissa oli 2 kpl. 9-3 Viggeneitä myynnissä vuodelta 2000. Hinnat 11,500 ja 15000 euroa..Ei tartteis heti viritellä....
#1730
500whp.net member
500whp.net member
No..tuota..
Se nyt tulis ainakin olemaan virallinen selitys hallitukselle...Sitten ajanmittaan saattaa tulla kaikenlaista "säätöä"..Mutta se ei kuulu tähän..
Niin, ensin olin ajatellut ostaa sellaisen käytetyn cabrion, mutta tänään näin kaksi kpl Viggeneitä myynnissä http://www.autoscout. sivuilla ja hínnat oli aika kiinnostavat. Tietty joutuis maksamaan veroja moottoritehojen ja tilavuuden takia, mutta mutta...Aargh! Vaikea pala, kun olin ensin halunnut ostaa sen cabrion, mutta sitten tuli noita Vigge esille..
Niin, ensin olin ajatellut ostaa sellaisen käytetyn cabrion, mutta tänään näin kaksi kpl Viggeneitä myynnissä http://www.autoscout. sivuilla ja hínnat oli aika kiinnostavat. Tietty joutuis maksamaan veroja moottoritehojen ja tilavuuden takia, mutta mutta...Aargh! Vaikea pala, kun olin ensin halunnut ostaa sen cabrion, mutta sitten tuli noita Vigge esille..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jos epäilet niin mene suoraan Hirch settiin ja olet vailla huolia. Se on vähän kalliimpi mutta laillinen.Bob kirjoitti: Esiin tullut päästökysymys tulevissa katsastuksissa myös kiinnostaa - voisiko tuommoisessa lievässä piristämisessä törmätä ongelmiin katsastuksessa?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kuka näitä Hirch-tuotteita myy suomessa?
Olen jostain saanut semmoisen käsityksen että Saabjälleenmyyjät ja jos näin on niin myyvätkö he kaikki? Tai onko Hirch-tuotteiden myynti keskitetty Saab-maahantuojalle? Onko peräti tuote tilattavissa vain suoraan Hirchiltä? Kuka asentaa? Mistä tuotteiden hinnat?
Tästä jutusta näytti tulevan pelekkä suuri kysymysmerkki
Olen jostain saanut semmoisen käsityksen että Saabjälleenmyyjät ja jos näin on niin myyvätkö he kaikki? Tai onko Hirch-tuotteiden myynti keskitetty Saab-maahantuojalle? Onko peräti tuote tilattavissa vain suoraan Hirchiltä? Kuka asentaa? Mistä tuotteiden hinnat?
Tästä jutusta näytti tulevan pelekkä suuri kysymysmerkki
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Hyviä kysymyksiä, joihin osaan otetaan kantaa toiseksi uusimmassa Tuulilasin Turbo -lehdessä.Saabanan kirjoitti:Kuka näitä Hirch-tuotteita myy suomessa?
Olen jostain saanut semmoisen käsityksen että Saabjälleenmyyjät ja jos näin on niin myyvätkö he kaikki? Tai onko Hirch-tuotteiden myynti keskitetty Saab-maahantuojalle? Onko peräti tuote tilattavissa vain suoraan Hirchiltä? Kuka asentaa? Mistä tuotteiden hinnat?
Tästä jutusta näytti tulevan pelekkä suuri kysymysmerkki
Tässä pääotsikot jutusta:
tällä hetkellä Saabin organisaatio Suomessa myy ainoastaan 9-5 Aeron 280 hv:n ja 305 hv:n settejä. Sport Sedanin settejä ei ole vielä virallisesti myynnissä, sillä niitä ei kuulemma ole vielä hyväksytty Suomessa (mitäköhän tuokin mahtaa tarkoittaa? Mun mielestä asia on niin, että jos setti on hyväksytty yhdessäkin EU -maassa, niin se on silloin hyväksytty kaikissa EU -maissa).
Eli virallisia hinta-/takuutietoja Hirschin Sport Sedanin viritysseteistä Suomessa ei ole tiedossa
Kumma juttu, että esim. Olarin Länsiauto myy edelleen Nordic Uhrin settejä, vaikka Hirsch on Saabin virallinen viripaja.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Onkos kenelläkään tietoa, onko tuo Aeron 5-v laatikko ja 1.8t/2.0t:n vaihdelaatikko samanlaisia? Tuo tehonnosto ja nimenomaan väännön lisääntyminen kun tuppaa rasittamaan laatikkoa ja tietysti kytkintä. Jos se on sama laatikko kaikissa, siis nimenomaan 5-vaihteisena, niin sitten ei pitäisi olla hätää etenkin jos pysyy tuossa 200hp:n pinnassa.
5-v laatikot on samoja ja nimeltään F 35. Suuniteltu/rakennettu kestämään 350NM.Bob kirjoitti:Onkos kenelläkään tietoa, onko tuo Aeron 5-v laatikko ja 1.8t/2.0t:n vaihdelaatikko samanlaisia? Tuo tehonnosto ja nimenomaan väännön lisääntyminen kun tuppaa rasittamaan laatikkoa ja tietysti kytkintä. Jos se on sama laatikko kaikissa, siis nimenomaan 5-vaihteisena, niin sitten ei pitäisi olla hätää etenkin jos pysyy tuossa 200hp:n pinnassa.
6-v laatikko on nimeltään F 40. Suunniteltu/rakennettu kestämään 400NM.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Viggen uutistoimistoon ropsahti kuva tästä hajonneesta koneesta jokunen aika sitten. Tässä photo
Se että käytetäänkö matalaoktaanista bensaa tai ei, ei pitäisi suuresti vaikuttaa lopputulokseen kuhan vaan Trionic:in nakuparametrit on kunnossa. BSR:llä näin ei aina ole ollut, ei ainakaan minun viggenin purkissa...
Toki jos ensin ajetaan 98:lla ja sitten tankkiin laitetaan jotain sekulia ja polkaistaa hullun lailla on vaara ettei trionic ole ehtinyt "tutustumaan" soppaan, jolloin nakutus voi muodostua kohtalokkaaksi...
Se että käytetäänkö matalaoktaanista bensaa tai ei, ei pitäisi suuresti vaikuttaa lopputulokseen kuhan vaan Trionic:in nakuparametrit on kunnossa. BSR:llä näin ei aina ole ollut, ei ainakaan minun viggenin purkissa...
Toki jos ensin ajetaan 98:lla ja sitten tankkiin laitetaan jotain sekulia ja polkaistaa hullun lailla on vaara ettei trionic ole ehtinyt "tutustumaan" soppaan, jolloin nakutus voi muodostua kohtalokkaaksi...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
9-3 ss viritys
Jos laillisesti haluaa chipata 9-3 ss joutuu vaihtamaan aeron jarrut
koska Saab on tehnyt taktisen ratkaisun. Eli 1,8t ja 2,0t laillinen
maksimi teho on 175hv. Eli jos haluaa rekisteröidä ss:ää chipillä joka
joka antaa enemmän kuin 175hv niin joutuu vaihtamaan jarruja.
Mutta kuka nyt loppupeleissä muutoskatsastaa autonsa pelkästä
virityksestä.
koska Saab on tehnyt taktisen ratkaisun. Eli 1,8t ja 2,0t laillinen
maksimi teho on 175hv. Eli jos haluaa rekisteröidä ss:ää chipillä joka
joka antaa enemmän kuin 175hv niin joutuu vaihtamaan jarruja.
Mutta kuka nyt loppupeleissä muutoskatsastaa autonsa pelkästä
virityksestä.
Onko tietoa?
Koitin kahlailla osastoja läpi, jonkin verran löytyy ristiriitaista tietoa, joten kysytään nyt vielä kerran muutamia asioita...
Olisi neljä kiperää kysymystä, löytyykö (uutta) tietoa?
1. Onko viritys (9-3SS 1.8t 195 hummaa) nyt saatavissa jonkun Saabin jälleenmyyjän kautta etelä-Suomessa? Ilmeisesti
2. Pysyykö auton tehdastakuu varmasti voimassa Hirsch-virityksestä huolimatta? Auton ohjekirja (vm. 2005) mielestäni ainakin antaa niin ymmärtää, kun kyseessä on Hirsch.
3. Hinta? Tuulilasin Turbon mukaan hinta olisi herra Hirschiltä itseltään ostettuna muistaakseeni 1500e + alv. mutta mitä se täällä pohjolassa maksaa? Onko kokemuksia?
4. Virityshän on TUV-hyväksytty eli kelpaako liikenteeseen Suomessa ja mitäköhän katsastajat (aikanaan) tuumivat vai kiinnittävätkö mitään huomiota moiseen?
Olisi neljä kiperää kysymystä, löytyykö (uutta) tietoa?
1. Onko viritys (9-3SS 1.8t 195 hummaa) nyt saatavissa jonkun Saabin jälleenmyyjän kautta etelä-Suomessa? Ilmeisesti
2. Pysyykö auton tehdastakuu varmasti voimassa Hirsch-virityksestä huolimatta? Auton ohjekirja (vm. 2005) mielestäni ainakin antaa niin ymmärtää, kun kyseessä on Hirsch.
3. Hinta? Tuulilasin Turbon mukaan hinta olisi herra Hirschiltä itseltään ostettuna muistaakseeni 1500e + alv. mutta mitä se täällä pohjolassa maksaa? Onko kokemuksia?
4. Virityshän on TUV-hyväksytty eli kelpaako liikenteeseen Suomessa ja mitäköhän katsastajat (aikanaan) tuumivat vai kiinnittävätkö mitään huomiota moiseen?
Kiitos vastauksesta!
Kiitos paljon vastauksesta!
Olipa hyvä, että löysin näin aloittelevana Saabistina tämän foorumin tänään. Täältä tuntuu löytyvän aina tarvittaessa apua.
Terv. Timo
Olipa hyvä, että löysin näin aloittelevana Saabistina tämän foorumin tänään. Täältä tuntuu löytyvän aina tarvittaessa apua.
Terv. Timo