9-3 1.8t 2008 5v manuaali nykii *KIIRE*
9-3 1.8t 2008 5v manuaali nykii *KIIRE*
211tkm ajettu, 98 tankissa, softattu, tulpat (NGK) vaihdettu kolme tonnia sitten. Alkoi nykimään nyt pakkaskelien alettua, ensin pintakaasulla kevyttä "aaltoilua". Huomaa myös moottoritienopeudessa vakionopeudensäätimellä pienenä aaltoiluna. Tänä aamuna nyki myös paikaltaan lähtiessä reippaamassa kiihdytyksessä 1- ja 2-vaihteilla.
Ongelma on lähinnä se, että huomenna aamulla auto pitäisi olla kunnossa. Onko hyviä arvauksia? Puolat? Tech2?
Jos löytyy varmasti toimivia orkkispuolia pääkaupunkiseudulta, voisi laittaa viestiä tulemaan.
Ongelma on lähinnä se, että huomenna aamulla auto pitäisi olla kunnossa. Onko hyviä arvauksia? Puolat? Tech2?
Jos löytyy varmasti toimivia orkkispuolia pääkaupunkiseudulta, voisi laittaa viestiä tulemaan.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3 1.8t 2008 5v manuaali nykii *KIIRE*
Aaltoilu: kaasuläppä väljä / likainen. Minulla on yksi ylim. läppä, joka toimii.
Puolat: Auto pätkii, rykii ja röpöttää. Ei kestä kaasua, aivan kuin kytkin alkaisi yhtäkkiä luistamanaa kovalla tärinällä/pärinällä. "pitää-luistaa-pitää-luistaa"
Puolat: Auto pätkii, rykii ja röpöttää. Ei kestä kaasua, aivan kuin kytkin alkaisi yhtäkkiä luistamanaa kovalla tärinällä/pärinällä. "pitää-luistaa-pitää-luistaa"
EX: 9³SS BioPower
Re: 9-3 1.8t 2008 5v manuaali nykii *KIIRE*
Tuttavan 2009-mallisessa kolkissa oli kaasuläppäkotelon toinen potikka huonossa hapessa. Se teki just samaa kylmillä keleillä, eli nyki ja kävi muutenkin heikosti. Lisäks tuli yleensä Limited Performance tauluun.
Vaihdettiin toimiva kaasuläppäkotelo -> vika poistui.
Noiden potikoiden kunnon näkee mm. Tech2:lla.
Vaihdettiin toimiva kaasuläppäkotelo -> vika poistui.
Noiden potikoiden kunnon näkee mm. Tech2:lla.
Re: 9-3 1.8t 2008 5v manuaali nykii *KIIRE*
Onko jusahhin läppä 03-06 vai 2007+ ?
Illalla olisi tarkoitus päästä tech2 päähän, tosin osia ei enää siihen aikaan saa.
Illalla olisi tarkoitus päästä tech2 päähän, tosin osia ei enää siihen aikaan saa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3 1.8t 2008 5v manuaali nykii *KIIRE*
Moi, se on 03-06, en huomannut tuota allekirjoitustasi, jossa näkyy auton vm.
EX: 9³SS BioPower
Re: 9-3 1.8t 2008 5v manuaali nykii *KIIRE*
Vaihdoin yhden orkkispuolan jakopään puoleiseen pyttyyn, onko tuo nyt sitten 1 vai 4 pytty. Ei ole sen jälkeen nykinyt, mutta toisaalta ei ole pakkastakaan ollut sen jälkeen. Vahva mutu, että palaan tähän asiaan vielä kun pakkaskelit alkaa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3 1.8t 2008 5v manuaali nykii *KIIRE*
Oisko meikäläisen kolkissa puola- vai kaasuläppävikaa.
Aaltoilua n. 1800 - 2200 rpm kohdilla, auto lähtee välillä rykäisemällä käyntiin + tänä aamuna kun ajelin töihin, paikaltaan lähtiessä liikkeelle auto nykäisi eteenpäin "kytkinliikkeen" loppuvaiheessa. Aivan kuin osa kytkimestä katoaisi johonkin. About joka kerta kun lähti valoista liikkeelle.
Aaltoilua n. 1800 - 2200 rpm kohdilla, auto lähtee välillä rykäisemällä käyntiin + tänä aamuna kun ajelin töihin, paikaltaan lähtiessä liikkeelle auto nykäisi eteenpäin "kytkinliikkeen" loppuvaiheessa. Aivan kuin osa kytkimestä katoaisi johonkin. About joka kerta kun lähti valoista liikkeelle.
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Re: 9-3 1.8t 2008 5v manuaali nykii *KIIRE*
Vika oli lopulta tuossa surullisen kuuluisassa jarrutehostinlinjan takaiskuvenassa. Nyt olisi 4tkm ajettu B207 orkkispuola (valmistaja Mitsubishi) ylimääräisenä HP. 75€ ja YV.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm