Tervehdys!
Saabissa palaa moottorin merkkivalo, eikä näytä sammumisen merkkejä. Vika tuntuu kiertävän milloin minnekin. Puolia vaihdettu, asentoantureita vaihdettu.
Oireilu alkoi kolmospuolan pätkimisellä. Autoa vedätettäessä nyki mielettömästi ja lopulta syttyi moottorin merkkivalokin. Puola vaihdettiin. Vika korjaantui hetkeksi, kunnes eräänä päivänä tuo rakas valo taas syttyi.
Auto kulkee ja pelaa moitteetta. Ainoastaan merkkivalo ilmoittaa olemassa olostaan ja mahdollisesta viasta.
Autoon asennettiin virityssofta. Onko mahdollista, että nokkaketju olisi venähtänyt tjsp?
Viimeisin vika siis kampiakselin ja nokka-akselin synkronoinnissa koodien mukaan? Tämän seurauksena asiaan kuuluva asento-anturi on vaihdettu, mutta ei vaikutusta.
Vikaa eivät löydä ammattilaiset. Entäpä harrastajat?
KUVAT:
http://joonasmiettinen.kuvat.fi/kuvat/N ... 2014/Saab/
Saab 9-3 SS '04 Moottorin merkkivalo (kuvia vikakoodeista)
Re: Saab 9-3 SS '04 Moottorin merkkivalo (kuvia vikakoodeis
Vaihda kaikki loputkin puolat uusiin.
Tarvittaessa vielä sytytys-ionisaatioyksikkö (IDM).
Niin, ja oikeastaan se tärkein, tulpat. Ja vain niihin mitä Saab suosittelee. Huomioi bensa/etanoli auton tulpat.
Tarvittaessa vielä sytytys-ionisaatioyksikkö (IDM).
Niin, ja oikeastaan se tärkein, tulpat. Ja vain niihin mitä Saab suosittelee. Huomioi bensa/etanoli auton tulpat.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 SS '04 Moottorin merkkivalo (kuvia vikakoodeis
Onko autossa mahdollisesti jälkiasennus xenonint? Itsellä antoi vikakoodia oikosulusta ja auto kävi ajoittain kolmella ja ce valo paloi.. Syy oli jälkiasennus xenoneissa jotka aiheuttivat häiriötä autoon.
Re: Saab 9-3 SS '04 Moottorin merkkivalo (kuvia vikakoodeis
Jontse kirjoitti:Onko autossa mahdollisesti jälkiasennus xenonint? Itsellä antoi vikakoodia oikosulusta ja auto kävi ajoittain kolmella ja ce valo paloi.. Syy oli jälkiasennus xenoneissa jotka aiheuttivat häiriötä autoon.
Ei ole xenoneita.