auto jyrisee kiihdyttäessä. (Korjattu)
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä.
4kpl erillisiä puolia on näissä, ei ole tosiaan sellasta sytkäkasettia ku vanhemmissa. esim. Neobrossilla ~46,15£/kpl.
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä.
Fuelcut toimii näissä Trionic8:ssa niin nopeasti, että auto "tärrää".
Sitten yksi kysymys: Auto on siis lastutetu, onko BSR:n softa?
Jos on BSR (tai jonkun muun "epäpätevän sepän") tekemä softa, niin eipä tarvitse muualta vikaa hakea.
Kannattaa lukea tältä palstalta erään foorumilaisen tapaus, joka muistuttaa oireiltaan epäilyttävästi tätä.
Ahdin ahtoi liikaa. Ujelsi, kun kaasuläppää yritettiin pienentää ahtojen rajoittamiseksi, ilman tulosta. Lopuksi oli vaihtoehtojna enää fuelcut. Eritoten tätä esiintyi 3 vaihteesta ylöspäin.
Syynä oli softavika, joka ei jostain syystä rajoittanut ahtoja hukkaportin kautta yhtään .
Uusi "kunnon" softa sisään ja ongelmat hävisi sen siliän tien.
Sitten yksi kysymys: Auto on siis lastutetu, onko BSR:n softa?
Jos on BSR (tai jonkun muun "epäpätevän sepän") tekemä softa, niin eipä tarvitse muualta vikaa hakea.
Kannattaa lukea tältä palstalta erään foorumilaisen tapaus, joka muistuttaa oireiltaan epäilyttävästi tätä.
Ahdin ahtoi liikaa. Ujelsi, kun kaasuläppää yritettiin pienentää ahtojen rajoittamiseksi, ilman tulosta. Lopuksi oli vaihtoehtojna enää fuelcut. Eritoten tätä esiintyi 3 vaihteesta ylöspäin.
Syynä oli softavika, joka ei jostain syystä rajoittanut ahtoja hukkaportin kautta yhtään .
Uusi "kunnon" softa sisään ja ongelmat hävisi sen siliän tien.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä.
petrisa kirjoitti:Fuelcut toimii näissä Trionic8:ssa niin nopeasti, että auto "tärrää".
Sitten yksi kysymys: Auto on siis lastutetu, onko BSR:n softa?
Jos on BSR (tai jonkun muun "epäpätevän sepän") tekemä softa, niin eipä tarvitse muualta vikaa hakea.
Kannattaa lukea tältä palstalta erään foorumilaisen tapaus, joka muistuttaa oireiltaan epäilyttävästi tätä.
Ahdin ahtoi liikaa. Ujelsi, kun kaasuläppää yritettiin pienentää ahtojen rajoittamiseksi, ilman tulosta. Lopuksi oli vaihtoehtojna enää fuelcut. Eritoten tätä esiintyi 3 vaihteesta ylöspäin.
Syynä oli softavika, joka ei jostain syystä rajoittanut ahtoja hukkaportin kautta yhtään .
Uusi "kunnon" softa sisään ja ongelmat hävisi sen siliän tien.
Auto ostettu lastutettuna tammikuussa ja toimi kuin unelma, vasta keväällä alkoi temppuilemaan.
katson jos löydän tietoa softasta.
SAAB 9000i 2.0 vm. -87
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä.
Mainitsemani tapauskin oli toiminut pitkään (muistaakseni ainakin vuoden) ilman mitään ongelmia. Sitten vain äkkiä alkoi oireilemaan.
Juttua on otsikolla "ahdot taivaissa" tjsp.
Se siinä juuri onkin niin erikoista, että ensin toiminut ihan ok ja sitten vain alkoi ongelmat.
Se näissä Saabeissa on jännää, että ei pitäisi ostaa lastutettuna, ellei ole softan alkuperästä tietoa.
ps. tässä se ketju on: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... +taivaissa
Juttua on otsikolla "ahdot taivaissa" tjsp.
Se siinä juuri onkin niin erikoista, että ensin toiminut ihan ok ja sitten vain alkoi ongelmat.
Se näissä Saabeissa on jännää, että ei pitäisi ostaa lastutettuna, ellei ole softan alkuperästä tietoa.
ps. tässä se ketju on: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... +taivaissa
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä.
Ahtopaineita vois kattoo, niin näkis mitä on ennenkuin alkaa jyrisemään ja sitä rataa.
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä.
Ongelma selvitetty. Puolan vaihdolla selvisi ja nyt käy ja kukkuu!
Ahtopaineet nousivat vain 0,7 silloin auto alkoi oireilemaan.
Ahtopaineet nousivat vain 0,7 silloin auto alkoi oireilemaan.
Viimeksi muokannut sepimoro, Su Kesä 28, 2015 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9000i 2.0 vm. -87
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä.
Ei mennytkään kuin strömssöössä. Koeajon jälkeen seuraavalla startilla sytytti moottorin vikavalon. Ajoin hetken eikä vaikuttanut ajoon mitenkään, kaikki äänet ja ajettavuus tuntuivat normaalilta. Akun irti otolla check engine valo sammui ja pystyin taas ajamaan.
Taas kun lähdin uudemman kerran ajoon oli valo syttynyt. Ja kaikki silti normaalia. Seuraavaksi vaihtuu kaikki tulpat ja ihmetellään sitten vikakoodeja jos ei vikavalo poistu.
Voisiko uudella puolalla olla merkitystä checkengine-valon syttymiseen?
Ps. Ngk vai pomohn tulpat?
Taas kun lähdin uudemman kerran ajoon oli valo syttynyt. Ja kaikki silti normaalia. Seuraavaksi vaihtuu kaikki tulpat ja ihmetellään sitten vikakoodeja jos ei vikavalo poistu.
Voisiko uudella puolalla olla merkitystä checkengine-valon syttymiseen?
Ps. Ngk vai pomohn tulpat?
SAAB 9000i 2.0 vm. -87
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä.
NGK eikä mitään muita koskaan.
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä.
Tulpat vaihdettu. Check engine palaa silti kojelautaan. Onneksi tulpat tuli vaihdettua, sillä aika huonoon kuntoon olivat päässeet ja tuli bossin tilalle laatua.
SAAB 9000i 2.0 vm. -87
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä. (Korjattu), ongelmat jatkuu
Vikakoodit luettu ja ongelmaa taas ratkottu.
Eli paskat tulpat, rikkinäinen puola ja kuskin nynnyys kerännyt karstaa pyttyihin ja antaa palosignaalia useasta pytystä samaan aikaan. Lääkeeksi vaan kovaa ajoa ja bensiinin lisäainetta.
Seuraava tankillinen menee redlinen si-1:llä jatkettuna ja toivotaan parasta!
Eli paskat tulpat, rikkinäinen puola ja kuskin nynnyys kerännyt karstaa pyttyihin ja antaa palosignaalia useasta pytystä samaan aikaan. Lääkeeksi vaan kovaa ajoa ja bensiinin lisäainetta.
Seuraava tankillinen menee redlinen si-1:llä jatkettuna ja toivotaan parasta!
SAAB 9000i 2.0 vm. -87
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä. (Korjattu), ongelmat jatkuu
Nyt on tankillinen ajettu redlinen kanssa ja CE-valo syttyy nollaamisen jälkeen vieläkin. Isoilla vaihteilla tuntuu pientä sytkäongelmaa, misfireä varmaan tulee joltain pytyltä. Täytyypä taas mennä piuhan päähän.
SAAB 9000i 2.0 vm. -87
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä. (Korjattu), ongelmat jatkuu
Vaihda loputkin puolat uusiin niin ei tarvii arpoa onko jossakin niissä vikaa. Pääsee sitten selvittelee vikaa muualta ellei korjaannu tuolla.
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä. (Korjattu), ongelmat jatkuu
Mulla oli samanlaisia oireita nykiminen <-> ahtopaineet ja syyksi selvisi kutoskoneessa viallinen kolmossynterin puola. Tähän liittyvänä vois mainita, että vaikka itellä Maptunin softa, niin sekin vaikuttaa auton herkkyyteen siten, että softa jostain syystä " sietää" sytytyskatkoksia paljon enemmän kuin vakio. Vaikka katkoksia oli varmasti ollut lukematon määrä, niin silti niitä oli piirtynyt muistiin vain joitakin, jotka oli rekisteröitynyt katkoksiksi. Eli helpoiten vika cvarmaan löytyisi jos sulla ois mahku palauttaa ohjelmointi vakioksi..
9-3 SS 2.8T A -06 Maptun Stage 1
Re: auto jyrisee kiihdyttäessä. (Korjattu), ongelmat jatkuu
Päivitetääs tänne, jos jotain tieto hyödyttäisi.
Ongelma saatiin aikanaan korjattua puolan vaihdolla. UK:sta tilasin orginaalipuolan ja ongelmat katosivat.
Suomessa kappale hinnat olivat 200e kieppeillä. Neobrotherssilta lähti alle satkulla rahtien kanssa.
Ongelma saatiin aikanaan korjattua puolan vaihdolla. UK:sta tilasin orginaalipuolan ja ongelmat katosivat.
Suomessa kappale hinnat olivat 200e kieppeillä. Neobrotherssilta lähti alle satkulla rahtien kanssa.
SAAB 9000i 2.0 vm. -87
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93
SAAB NG900 2D 2.0t vm. -96
SAAB NG9-3 2.0T vm. -03
SAAB 9000 2.3t CSE vm. -93