Rykäisten käyntiin, turbo ei herää ja viheltää...

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
jann3
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 11:51

Re: Rykäisten käyntiin, turbo ei herää ja viheltää...

Viesti Kirjoittaja jann3 »

Nostellaas taas kun "koeajoa" on nyt jonkunaikaa tehty.

Tuntuu että autolla on hyviä startteja ja huonoja startteja.
Hyvällä startilla auto lähtee liikennevaloista about pelkällä kytkimen nostolla, ykkösvaihteella kun painaa kaasua reippaasti renkaat sutajaa tyhjää ja esp kertoo että pito loppuu, koko auto kulkee ihan pintakaasulla, vääntöä on enemmän ja kulku todella ripeää.

Huonolla startilla auto tuntuu tukkoiselta, kaasua joutuu käyttämään enemmän, moottorin äänet kantautuu kabiiniin enemmän, valoista lähtiessä joutuu antamaan enemmän kaasua. Tukkoisuus oli pahempi ennen kaasuläpän putsausta, nyt ei tosiaan niin paha.

Koneessa Nappen Stage 1, alipaineletkusysteemi on vaihdettu ja tuo kaasuläppä putsattu. Vikakoodeja ei myöskään löydy. Eniten vituttaa se, että hyvällä startilla tuo auto on mitä loistavin kulkupeli ja vetää hymyn korviin joka kaasunpainalluksella. :roll:

Eli mitäs nyt, ihan snadisti turhauttavaa...
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Rykäisten käyntiin, turbo ei herää ja viheltää...

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Älä sammuta autoa liikennevaloihin ja joudut siten sen aina käynnistämään (starttaamaan) uudelleen :lol: .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
luunappi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Kesä 09, 2015 15:30

Re: Rykäisten käyntiin, turbo ei herää ja viheltää...

Viesti Kirjoittaja luunappi »

Lainataas ketjua, että ei tarvitse aloittaa uutta.

Elikkäs auto on 1.8t sc vm 2007 jcarlsonin biopower softalla. Välillä on tehot hukassa täysin. Esim. tuossa talvella sateen kastelemalla asvaltilla ei saanu 2. vaihteella edes sutasemaan nastarengasta. Muutenki yli 3000rpm jälkeen kone on tosi tukkoisen oloinen. Eihän tää nyt tosiaan mikään raketti oo, mutta välillä tuntuu ihan mopolta. Op-comin mukaan paineet nousee 0.8bar etanolin kanssa. Kokeilin tuossa torqueta icarin palikalla(android luuri käytössä) ja se näyttäis, että 4000rpm jälkeen paineet tippuu 0.5-0.6bar imusarjassa. En oo kyllä nyt useampaan kuukauteen kokeillu op-comia, mitä se näyttäis nykyään.

Myöskin samaa ongelmaa kuin jann3:lla, että välillä on alavääntö aivan kateissa. Varsinkin lämpimällä koneella saa joskus ihan keskittyä liikkeellelähtöön loivahkossa ylämäessä, kun taas toisinaan lähtee samasta paikasta helposti pelkällä kytkimellä. Koneen ääni kierroksilla myös vaihtelee. Hukkaportin ja bypassin magneettiventtiilit on vaihdettu sekä imusarjaan menevän letkun takaisku ja kaasuläppä putsattu. Onko muuten normaalia, että jo ihan pintakaasulla kiihdyttäessä kaasua höllätessä konehuoneessa kuuluu selvä suhahdus?
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: Rykäisten käyntiin, turbo ei herää ja viheltää...

Viesti Kirjoittaja glyzer »

luunappi kirjoitti:Onko muuten normaalia, että jo ihan pintakaasulla kiihdyttäessä kaasua höllätessä konehuoneessa kuuluu selvä suhahdus?
En tiedä onko normaalia mutta mulla on ainakin aina tehnyt noin.
9³ SC 1.8t
Vastaa Viestiin