Perusviat: Ovilistan liikkuminen,istuimen kork.säätö falskaa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Edgar
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Edgar »

Muista vioista ei ole kokemusta, kun auto on ollut vasta reilun kuukauden ja siitä ajasta kolmasosan pajalla (on siellä vieläkin).

Mun autossa piti vaihtaa hammastanko ohjaukseen. Ihmettelin, kun auton rattia saa paikallaan kääntää toiseen suuntaa ihan tosissaan.
Meni onneksi samaan "ostoremonttiin" iskareiden ja joidenkin(?) tukitankojen kanssa. Itekkin joudun osan maksamaan kyllä, mutta hyvin kohtuullisen summan vain.

Aikas kelvottomassa kunnossa oli auto.
Voi olla että ko. liike syynää saabit seuraavan kerran vähän tarkemmin. :D Mielenkiinnolla odotan (kunhan saan auton :roll: ) että miten paljon vikoja vielä löytyy.

Pakko kyllä sanoa, että vaikka alkutaival on ollut hyvin takkuinen, pidän autosta(vm. 2002 9-3 2.0t Vector) tosi paljon enkä ihan pienestä syystä vaihda.

Kannattaa kyllä olla tarkkana jos on käytettyä ostamassa...
Bob
"Hölösuu"

Re: korkeussäätö prkl....

Viesti Kirjoittaja Bob »

Turbo Sensonic kirjoitti:
yarski kirjoitti:No niin, nyt tuli sitten eka vika saabiin :x
Penkin korkeussäätö ei vain falskaa vaan se ei tee yhtään mitään. Vipu on selvästi löysässä. Koetin tutkailla tilannetta takajalkatilan kautta, että olisiko siellä joku ruuvi löysässä tms. siis löytyisikö joku helppo korjauskeino. Eihän sieltä lattianrajasta oikein mitään näe...
Minkälainen mekanismi korkeussäädössä oikein on?
Jollain oli säätöä "kiristetty", mistähän tämän saisi tehtyä. Vai meneekö jonkun osan vaihtamiseksi, kahvan vaihto? Mitäs on olleet kustannukset kohtalotovereilla.
Penkin korkeussäädön vivun ruuvi on korkannut. Se pitää kiinnittää uudestaan ja laittaa väliin jotain lujiteliimaa. Näin sanoivat mulle Vantaan Variston Länsiautossa ja myöskin toteuttivat tuon homman. Sen jälkeen tuo vipu on taas pelannut moitteettomasti.

Homman voisi hoitaa itsekin, mutta sitä varten tarvitsisi joitain työkaluja:

1. osta penkki etuasentoon.
2. irroita turvavyön alaosan kiinnikkeen muoviverhoilu.
3. irroita turvavyön alakiinnike penkistä. Tarvitset tätä varten naaraspuolisen torx -avaimen (ison sellaisen). Mulla ei ollut ja autossa on takuu päällä, joten en viitsinyt itse ostaa työkalua tuohon hommaan :wink:
4. irroita vivun ruuvin muovinen suojakansi.
5. nyt pääset käsiksi vivun ruuviin.

Asennus päinvastaisessa järjestyksessä.
Kannattaa nostaa penkki ensin yläasentoon, niin ei tarvitse muuta irroittaa, kuin vain se vivun ruuvi suojatulppineen.

Niin, joskus aiemmassa viestiketjussa joku sanoi, että tuon kahvan asentoa voi muuttaa hieman alemmaksi, jolloin mikään ei paina sitä vahingossa - tämä ei ole mahdollista. Ainakin 04:ssa on sellainen kolmisakarainen uritus, joka menee paikoilleen vain yhteen asentoon.
Recon
"Turbo"

Re: korkeussäätö prkl....

Viesti Kirjoittaja Recon »

Bob kirjoitti:
Niin, joskus aiemmassa viestiketjussa joku sanoi, että tuon kahvan asentoa voi muuttaa hieman alemmaksi, jolloin mikään ei paina sitä vahingossa - tämä ei ole mahdollista. Ainakin 04:ssa on sellainen kolmisakarainen uritus, joka menee paikoilleen vain yhteen asentoon.
Juuri tähän se kahvanpäivitys perustuukin. Kahva on muuten sama, mutta sitä kolmisakaraista uritusta on nyt käännetty eri asentoon. Kahva jää tällöin alemmas hiukan alaviistoon. Niinkuin mainitsinkin aiemmin tämä päivitys on näköjään tehty -06:een. Mulla tuo vaihdettiin takuuna ja ongelmat tältä osin loppuivat.
Ajomies508
"Kaasari"

Re: Perusviat: Ovilistan liikkuminen,istuimen kork.säätö fal

Viesti Kirjoittaja Ajomies508 »

Minun mersu matka-autossa on saabin penkki, ja siitä korkeussäätövivusta sain sen ylön, mutta kuinka sen saa alas?
Vastaa Viestiin