Mikä kytkin 9-3:een
Re: Mikä kytkin 9-3:een
vetoakselien stefat kannattaa vaihtaa. Minä antaisin olla sen kiinteän vauhtipyörän. Tuskin tarvitsee koneistusta kummempaa jos sitäkään. Ei kai ne pahemmin kulu.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Mikä kytkin 9-3:een
joo tarkoitus olisi jättää entinen vauhtipyörä jos vaan on kunnossa oleva. Mistä saa tilattua uudet vauhtipyörän pultit, kun sanoivat korjaamolla että ne olisi syytä uusia samalla ?kalle kirjoitti:vetoakselien stefat kannattaa vaihtaa. Minä antaisin olla sen kiinteän vauhtipyörän. Tuskin tarvitsee koneistusta kummempaa jos sitäkään. Ei kai ne pahemmin kulu.
minkä pituset pultit on. Onko ne eri pituiset kiinteässä vauhti pyörässä mitä kaksoismassassa, jos sellain sattuis sieltä löytymään vaihdon yhteydessä.
Ja kyseesä 5 vaihteinen laatikko.
Saab 9-5 2.3 wagon vm.02 automaatti e85 stage
5891
5891
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Varaosanumero on 93184078. Tarvii 8 kpl.Kaksoismassassa eri pultit. Jonnekkin marmoritiskille saa tilattuaa.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Su Loka 20, 2013 13:03
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ite kun vaihtelin 5 vaihteisee kytkintä, tilasin marmoritiskille vauhtipyörän pultit niin väärät tuli, takasin kun vein niin vielä väitti että pitäisi mennä samat pultit molempiin vauhtipyöriin. Kaksoismassan pultit aavistuksen pitkät, tuli huomattua kun vääntelin momenttiin eikä kone pyöri vaikka kampparin päästä vääntää, lykky ettei hajonnu mitää . Ja ne pultit maksoki iha saatanasti. 1.25 nousulla m10 ja vielä 10.9 kovuus, hain paikallisesta pulttiliikkeestä. Pituutta en nyt muista mu jouduin niitäki lyhentämään vähän.
#6791
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
1996 9000 Aero CS "kesäpeli"
2004 9-5 Aero
EX: 2005 NG 9-3 2.0t Stage 2, 2004 NG 9-3 1.8t Stage 1, 1997 9000CSE,1998 9000CS Sport"Romu"
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Siihen käy myös tonnarin vauhtipyörän pultit, jotka on hievenen isommalla kannalla(17 vs 19). Muuten saman mittaiset ja samalla kierteellä. Kyllä pulttien pitäisi kestää ainakin se yksi uusi kiristys. Omassa pommikoneessa on vähän enemmän vääntöä ja vauhtipyörän pultiti on nyt toisella kierroksella. Toki jos yhtään huolettaa, niin vaihda.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Joo tänään saivat vaihdettua kytkimen B235R. Kaksoismassa vauhtipyörä siellä paikallaan oli ja sinne jäikin kun asentajan mukaan oli kunnossa. 6h velottivat töitä ja osat hommasin itse vauhtipyörän pultteja lukuun ottamatta ne tilasi liike. ihan kohtuu hintainen projekti: kytkin b235r, työsylinteri, vauhtipyörän pultit, vaihteisto öljyt, taka stefa, ja työ =940€
Uusi kytkin ottaa kyllä paljon alempaa mitä vakio kytkin, mutta eiköhän siihenkin totu.
Uusi kytkin ottaa kyllä paljon alempaa mitä vakio kytkin, mutta eiköhän siihenkin totu.
Saab 9-5 2.3 wagon vm.02 automaatti e85 stage
5891
5891
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Huomaako liikkeelle lähdössä, että joustoa löytyy nyt kahdesta paikasta?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Mikä kytkin 9-3:een
ei sitä kyllä minun mielestä huomaa sen erityisemmin sitä joustoa mitä vakio kytkimestä.suorsa kirjoitti:Huomaako liikkeelle lähdössä, että joustoa löytyy nyt kahdesta paikasta?
oon nyt ajanut 150km uudella kytkimellä. oiskohan jäänyt vähän ilmaa vielä työsylinteriin kun vaihteen vaihto pitää tehdä täysin kytkin pohjassa, että vaihteet menee nätisti paikalleen vai onko tuo vaan uutuuden jäykkyytä kun järeämpi kytkin?
Saab 9-5 2.3 wagon vm.02 automaatti e85 stage
5891
5891
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Mitäs kytkimiä väki on vaihtanut softattuihin Tidseihin vai eikö muilla luista .
Ei jaksaisi ihan heti vaihdattaa uudestaan, mietinkin että ostaako vakiosetti vaiko joku vähän kestävämpi. PCS heitti arvion 1300-1400e normikytkimen vaihdosta. Ihanan kallista sanoisi joku.
Ei jaksaisi ihan heti vaihdattaa uudestaan, mietinkin että ostaako vakiosetti vaiko joku vähän kestävämpi. PCS heitti arvion 1300-1400e normikytkimen vaihdosta. Ihanan kallista sanoisi joku.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Omaan tyrkkäsin uuden orkkiksen. Halpa ja hyvä. Vääntöä on sen verran kun vakiopalikoilla irtoaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Vakiokytkin kestää enemmän vääntöä kuin vakio vauhtipyörä, eli reilut 400Nm. Luisto voi johtua usein väärin säädetystä sac-mekanismista (itsesäätyvä paineasetelma). Neobrossilta sai ainakin viime vuonna todella halvalla orkkis kytkinpakettia vauhtipyörineen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä kytkin 9-3:een
http://www.neobrothers.co.uk/dual-mass- ... 8e16ac71cc
Tuollaista on neolla tarjolla. Ainakin hintansa puolesta ihan siedettävä.
Tuollaista on neolla tarjolla. Ainakin hintansa puolesta ihan siedettävä.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
pääsee tekeen uudestaan kytkin remonttia, tuli laatikkoöljyt kytkimelle tuossa pari viikkoa takaperin. Olihan tuskasta puuhaa ajella muutama sata kilsa kotia. Ilmeisesti laatikon stefa antautu,
nyt tulee kyllä jousitettu levy kovan tilalle, tuota rallatusta jaksa kuunnella minkä laatikko pitää kovalla levyllä ja kovalla vauhtipyörällä.
nyt tulee kyllä jousitettu levy kovan tilalle, tuota rallatusta jaksa kuunnella minkä laatikko pitää kovalla levyllä ja kovalla vauhtipyörällä.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Oliko siis edellinen remppa tehty tänä vuonna? Jos oli, käytettiinkö uutta työsylinteriä (sisältää pääakselin tiivisteen)? Jos näin ja vielä liikkeessä tehty, vosi kuvitella, että osalla on takuu ja uusintakierrosta ei tarvitse tehdä omaan piikkiin...
Saabiton Saabisti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ihan on ite tehty remontti.TommyW kirjoitti:Oliko siis edellinen remppa tehty tänä vuonna? Jos oli, käytettiinkö uutta työsylinteriä (sisältää pääakselin tiivisteen)? Jos näin ja vielä liikkeessä tehty, vosi kuvitella, että osalla on takuu ja uusintakierrosta ei tarvitse tehdä omaan piikkiin...
Työsylinteri on vaihdettu viimekesänä(2014) jonka jälkeen ajettu n.15tkm.
Kesäkuussa vaihdoin vähän tymäkämmän kytkimen ja nyt heinä-elokuun vaihteessa tuli öljyt pihalle.
Luulis ettei tuon työsylkän asennuksessa voi ainakaan rikkoa stefaa kovin helposti. (liukastta käytetty asennuksessa) sylkän pultit momentissa ja tippa lukitetta lierteissä.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)