9-3 2.8t V6 SC ohjaus vetelee
9-3 2.8t V6 SC ohjaus vetelee
Alkoi ohjaus käyttäytymään oudosti. Aivan uraton tie ja yhtäkkiä voi ohjaus alkaa hetkeksi vetämään oikealle tai vasemmalle. Autoa on kyllä madallettu 30mm ja renkaina on 235/35/R19, mutta ei se aiemmin tällaista tehnyt. Ohjaustehostimen öljysäiliön päällä on hieman öljyä, mutta tässähän on hihnavetoinen pumppu vrt. nokka-aksellilla pyöritettävien stefa ongelmat, joten ei pitäisi tuosta johtua mutta muita ongelmia voi tietenkin olla. Säiliössä on kuitenkin oikea määrä öljyä. Ensi tiistaina on aika huoltamolle, jossa katsotaan alustan puslien yms. kunto. Mietin tuossa, että josko tämä johtuisi ratin nollakulman väärästä säädöstä, jolloin ESP alkaisi jarruilla korjaamaan ajosuuntaa? Meneekö jo liian kauas ajatukset Onkos ideoita mistä tämä voisi johtua?
Viimeksi muokannut Taifuuni, Su Marras 15, 2015 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: 9-3 2.8t V6 SC ohjaus vetelee
Madallus jousien valmistaja???? Itse olen kanssa katsellut niitä, mutta mitkä siinä kysymys? Jouset ja iskarit? Siihen vetelyä ajossa vois olla ne puslat, tai etu iskarien yläpään laakeroinnin jumittelee.Tiedä häntä, tuli vaan mieleen. Mulla itsellä 2007 Aero 2.8!
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: 9-3 2.8t V6 SC ohjaus vetelee
Eibachin jouset. Iskarit on alkuperäiset, mutta toimituksessa on Konin FSD iskarit. Iskarin yläpään laakerit tulee kyllä vaihdettua joka tapauksessa, kun vaihdan nuo iskarit. Tiistaina näkee puslien kunnon.Paukku Aero kirjoitti:Madallus jousien valmistaja???? Itse olen kanssa katsellut niitä, mutta mitkä siinä kysymys? Jouset ja iskarit? Siihen vetelyä ajossa vois olla ne puslat, tai etu iskarien yläpään laakeroinnin jumittelee.Tiedä häntä, tuli vaan mieleen. Mulla itsellä 2007 Aero 2.8!
Re: 9-3 2.8t V6 SC ohjaus vetelee
ESP korjaa vain jos renkaat pyörii eri tahtia..
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: 9-3 2.8t V6 SC ohjaus vetelee
Kuluneet renkaat? Tai paremminkin enemmän keskeltä kuluneet renkaat kuin sivuilta? Kyllä muuten veteli...
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: 9-3 2.8t V6 SC ohjaus vetelee
Tiistaina tarkistettiin alustan kunto huoltamolla ja ei sieltä löytynyt mitään moitittavaa. Keskiviikkona vaihdoin ohjaustehostimen öljyt, jotka olivat oudon väriset. Hieman punertavaa/rusehtavaa, mahdollisesti edellinen omistaja laittanut ATF-öljyä tuonne. Huuhtelin järjestelmän 1,5 litralla GM:n vihreää ohjaustehostinöljyä. Vaahtosi melkoisesti ennen kuin öljy oli lähes täydellisesti vaihtunut. Ohjaus ainakin tuntuu melkoisesti jämäkämmältä, eikä vetelyä esiinny enää niin usein. Renkaat ovat kyllä kuluneet keskeltä jonkin verran.
Re: 9-3 2.8t V6 SC ohjaus vetelee
Pitää tuo homma laittaa itsekkin listalle. Melko hyvän kulkusuunnan sain jo vaihtamalla raidetangonpäät , ylälaakerit iskari ja jouset. Tosin pyöränkulmat vielä "hieno"-säätämättä.Taifuuni kirjoitti:Tiistaina tarkistettiin alustan kunto huoltamolla ja ei sieltä löytynyt mitään moitittavaa. Keskiviikkona vaihdoin ohjaustehostimen öljyt, jotka olivat oudon väriset. Hieman punertavaa/rusehtavaa, mahdollisesti edellinen omistaja laittanut ATF-öljyä tuonne. Huuhtelin järjestelmän 1,5 litralla GM:n vihreää ohjaustehostinöljyä. Vaahtosi melkoisesti ennen kuin öljy oli lähes täydellisesti vaihtunut. Ohjaus ainakin tuntuu melkoisesti jämäkämmältä, eikä vetelyä esiinny enää niin usein. Renkaat ovat kyllä kuluneet keskeltä jonkin verran.
Paljonko ajettu autolla ?
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: 9-3 2.8t V6 SC ohjaus vetelee
Imasitko letkulla säiliön tyhjäksi ennen kun lisäsit uuden öljyn??Tietysti kone sammutettuna silloin!!Taifuuni kirjoitti:Tiistaina tarkistettiin alustan kunto huoltamolla ja ei sieltä löytynyt mitään moitittavaa. Keskiviikkona vaihdoin ohjaustehostimen öljyt, jotka olivat oudon väriset. Hieman punertavaa/rusehtavaa, mahdollisesti edellinen omistaja laittanut ATF-öljyä tuonne. Huuhtelin järjestelmän 1,5 litralla GM:n vihreää ohjaustehostinöljyä. Vaahtosi melkoisesti ennen kuin öljy oli lähes täydellisesti vaihtunut. Ohjaus ainakin tuntuu melkoisesti jämäkämmältä, eikä vetelyä esiinny enää niin usein. Renkaat ovat kyllä kuluneet keskeltä jonkin verran.
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: 9-3 2.8t V6 SC ohjaus vetelee
Imaisin säiliön tyhjäksi 5 litran imupumpulla, täytin säiliön uudella öljyllä, käynnistin moottorin ja keula nostettuna kääntelin toistakymmentä kertaa ratin laidasta laitaan. About 5-6 kerran jälkeen kävin ajelemassa mutkateitä, jonka jälkeen vielä pari kertaa tyhjensin ja täytin säiliön.Paukku Aero kirjoitti:Imasitko letkulla säiliön tyhjäksi ennen kun lisäsit uuden öljyn??Tietysti kone sammutettuna silloin!!Taifuuni kirjoitti:Tiistaina tarkistettiin alustan kunto huoltamolla ja ei sieltä löytynyt mitään moitittavaa. Keskiviikkona vaihdoin ohjaustehostimen öljyt, jotka olivat oudon väriset. Hieman punertavaa/rusehtavaa, mahdollisesti edellinen omistaja laittanut ATF-öljyä tuonne. Huuhtelin järjestelmän 1,5 litralla GM:n vihreää ohjaustehostinöljyä. Vaahtosi melkoisesti ennen kuin öljy oli lähes täydellisesti vaihtunut. Ohjaus ainakin tuntuu melkoisesti jämäkämmältä, eikä vetelyä esiinny enää niin usein. Renkaat ovat kyllä kuluneet keskeltä jonkin verran.
Re: 9-3 2.8t V6 SC ohjaus vetelee
Reilu 110tkm. Ensi tai sitä seuraavalla viikolla pitäisi saapua Konin FSD iskarit. Samalla tulee vaihdettua kääntölaakerit. Täytyypi katsoa, josko näiden vaihdon ja suuntauksen jälkeen ongelma olisi poistunut.-JP- kirjoitti:Pitää tuo homma laittaa itsekkin listalle. Melko hyvän kulkusuunnan sain jo vaihtamalla raidetangonpäät , ylälaakerit iskari ja jouset. Tosin pyöränkulmat vielä "hieno"-säätämättä.Taifuuni kirjoitti:Tiistaina tarkistettiin alustan kunto huoltamolla ja ei sieltä löytynyt mitään moitittavaa. Keskiviikkona vaihdoin ohjaustehostimen öljyt, jotka olivat oudon väriset. Hieman punertavaa/rusehtavaa, mahdollisesti edellinen omistaja laittanut ATF-öljyä tuonne. Huuhtelin järjestelmän 1,5 litralla GM:n vihreää ohjaustehostinöljyä. Vaahtosi melkoisesti ennen kuin öljy oli lähes täydellisesti vaihtunut. Ohjaus ainakin tuntuu melkoisesti jämäkämmältä, eikä vetelyä esiinny enää niin usein. Renkaat ovat kyllä kuluneet keskeltä jonkin verran.
Paljonko ajettu autolla ?
Viimeksi muokannut Taifuuni, Ma Loka 19, 2015 20:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: 9-3 2.8t V6 SC ohjaus vetelee
Ok! Samoin tein itse!!
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: 9-3 2.8t V6 SC ohjaus vetelee
Päivitellääs tännekin tilannetta.
Kolmisen viikkoa sitten sain vihdosta viimein Konin FSD:t alle. Samalla vaihdoin talvirenkaat alle. Tämän jälkeen suoritettu nelipyöräsuuntaus, ohjauspyörän kulma-anturin kalibrointi ja ajovalojen suuntaus. Kyllä on aivan eri peli ajella. Ei vetele missään tilanteessa ja autoa voi ajaa vaikka pikkurillillä. Nelipyöräsuuntauksen jälkeen ohjaus oli vielä hieman outo, mutta kun kävin merkkihuollossa kalibroimassa tuon ohjauspyörän kulma-anturin, niin muuttui ohjaus aivan erilaiseksi.
Tämä kun on saatu kondikseen, niin nyt tarvitsisi löytää lämmin talli, jossa asentaa eilen tulleet vaihdelaatikon kilkkeet: vaihdevälin lyhentäjä, joku kotelo mikä tulee vaihdevaijerin päälle poistamaan klappia, vaihdekepin alle jäykät kannakkeet ja briteistä tullut paranneltu vaihdetornin laakeri.
Vasemman etuoven sähköikkunan mekanismikin tuli hajotettua, joten tarttis avata ovi ja tutkia onko sieltä murtunut jokin muovinen rulla tai jotakin pahempaa.
Kolmisen viikkoa sitten sain vihdosta viimein Konin FSD:t alle. Samalla vaihdoin talvirenkaat alle. Tämän jälkeen suoritettu nelipyöräsuuntaus, ohjauspyörän kulma-anturin kalibrointi ja ajovalojen suuntaus. Kyllä on aivan eri peli ajella. Ei vetele missään tilanteessa ja autoa voi ajaa vaikka pikkurillillä. Nelipyöräsuuntauksen jälkeen ohjaus oli vielä hieman outo, mutta kun kävin merkkihuollossa kalibroimassa tuon ohjauspyörän kulma-anturin, niin muuttui ohjaus aivan erilaiseksi.
Tämä kun on saatu kondikseen, niin nyt tarvitsisi löytää lämmin talli, jossa asentaa eilen tulleet vaihdelaatikon kilkkeet: vaihdevälin lyhentäjä, joku kotelo mikä tulee vaihdevaijerin päälle poistamaan klappia, vaihdekepin alle jäykät kannakkeet ja briteistä tullut paranneltu vaihdetornin laakeri.
Vasemman etuoven sähköikkunan mekanismikin tuli hajotettua, joten tarttis avata ovi ja tutkia onko sieltä murtunut jokin muovinen rulla tai jotakin pahempaa.