9-3x laiskuus etanolianturiko?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
1.8turbo
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 22:53
Paikkakunta: Salo

9-3x laiskuus etanolianturiko?

Viesti Kirjoittaja 1.8turbo »

Moro. 9-3x on tuntunut ostosta saakka vähän nihkeältä (edellinen 1.8 turbokin lähti mielestäni pirteämmin) ja nyt ajattelin alkaa enemmänkin ihmettelemään asiaa. Iskin halpis obd bluetooth palikan kiinni ja aloin ihmetellä arvoja. Vikakoodeja ei ole, mutta mystisesti antaa traction control failuren kun yhdistää luurin ohjelman obd palikan kanssa.. Mutta asiaan, eli huomio kiinnittyi etanolipitoisuus lukemaan joka näyttää 100% vaikka viimeksi tankattu 95:sta. Voisiko etanolianturi olla rikki vai onko tuohon obd palikkaan luottamista? Vai voisiko kyseinen anturi olla syyllinen nihkeyteen? Onko muilla hajonnut näitä etanoliantureita? Auto käy ihan hyvin mielestäni.

Saako näistä autoista paljon enemmänkin irti tech2:sella? Onko kokemuksia osaavatko huollossa kattoa syytä mystiseen tehottomuuteen? Pelottaa, että kun vie pajalle tämmösen asian tiimoilta niin tulos on se, että aikaa ihmettelyyn menee tunteja> vaihdetaan kallis osa> ei parannusta> lasku vähintään 500€

Onko kokemuksia stage1 softasta 2.0t xwd Biopoweriin? Tuleeko pirteämmäksi?
9-3x 2.0t Biofuel
900i 2.1 16v
VilleR
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Su Touko 19, 2013 07:47
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9-3x laiskuus etanolianturiko?

Viesti Kirjoittaja VilleR »

Minkä vuotinen peli kyseessä? B207x moottorisissahan ei ole etanolianturia vaan lambda hoitaa sen puolen. Ahtaako se normaalisti? Voisiko ero johtua vaan nelivedosta?
Saab 9-3 SC "Aero" -07
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9-3x laiskuus etanolianturiko?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Nelivedossa on etanolipitoisuusanturi ja tech2 näyttänee hieman luotettavammin tietoa.

Softalla piristyy hieman. Ahtimessa riittäisi reserviä enempäänkin, mutta suuttimet loppuvat kesken.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 520
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3x laiskuus etanolianturiko?

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Eikö 14T:llä saa vakiosuuttimilla sen 250 heppaa, käsittääkseni se 11T:n hönkä siinä loppuu ennen suuttimia?
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Vs: 9-3x laiskuus etanolianturiko?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Muistaakseni 9-3x bensat on b207r (pl. viimeiset, joissa sama pata kuin ng-femmassa), joten suuttimet loppuvat ennen ahdinta, varsinkin etanolilla, reippaastikin ennen.

Jos muistikuvat pettävät, niin pienemmällä ahtimella varustetuissa tosiaan loppuu ahdin ennen suuttimia.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin