tuplaputkiston asennus
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
tuplaputkiston asennus
Onko millainen homma uusia tupla pakoputket 2003 ss. Täytyy kai vaihtaa myös uusi takapuskuri/spoileri, jotta putket saa siististi ulos ( 2-4 ulostuloa )
Ei varmaan suositella tee-se-itse-miehen hommana rälläköintiä tai rautasahalla kolojen hinkkaamista taakse alaspoileriin.
Tuplaputkenkin ( vain toisen puolen ) ulostulokin voisi olla ihan coolin näköinen,
Ei varmaan suositella tee-se-itse-miehen hommana rälläköintiä tai rautasahalla kolojen hinkkaamista taakse alaspoileriin.
Tuplaputkenkin ( vain toisen puolen ) ulostulokin voisi olla ihan coolin näköinen,
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: tuplaputkiston asennus
Eipä tuo kovin vaikeaa ole mikäli hankit valmiin tuplaputkisetin.
Tarvitset toiselle puolelle lämpösuojan, esim. v6 mallisesta purkuautosta tai marmorilta, taisi olla n. 90€, eli aika kallis pellin pala. Kiinnityspisteet löytyy pohjasta, tarvii vain mutterit.
Valmiin tuplaputkisetin mukana tulee toisen pöntön (apparin puolen) koukkukiinnitysrauta ja autossa on valmiit reijät sitä varten. Muuten putkisto roikkuu autossa jo olevissa koukuissa. Käytännössä kiintolenkkiä enempää ei homma vaadi itse putkiston asennus.
Suurin homma on oikeastaan juuri mainitsemasi takpuskimen modaus. Kuvissa faceliftmallin modattu diffuusori. Mutta eiköhän tuon vanhemmankin saa melko helposti siistiksi modattua. Ilmeisesti tarvitsee vain leikellä sitä alinta helmapalaa...
Tämän putkiston (Maptun twinpipe quad catback) murinat kyllä kuuluu ja kakslitranen pannu kuulostaa jo melkein moottorilta tällä putkkistolla. Mitä täällä olen lukenut kokemuksia, niin monet on sitä mieltä, ettei sinkkuputkistossa ole tarpeeksi murinaa
Tarvitset toiselle puolelle lämpösuojan, esim. v6 mallisesta purkuautosta tai marmorilta, taisi olla n. 90€, eli aika kallis pellin pala. Kiinnityspisteet löytyy pohjasta, tarvii vain mutterit.
Valmiin tuplaputkisetin mukana tulee toisen pöntön (apparin puolen) koukkukiinnitysrauta ja autossa on valmiit reijät sitä varten. Muuten putkisto roikkuu autossa jo olevissa koukuissa. Käytännössä kiintolenkkiä enempää ei homma vaadi itse putkiston asennus.
Suurin homma on oikeastaan juuri mainitsemasi takpuskimen modaus. Kuvissa faceliftmallin modattu diffuusori. Mutta eiköhän tuon vanhemmankin saa melko helposti siistiksi modattua. Ilmeisesti tarvitsee vain leikellä sitä alinta helmapalaa...
Tämän putkiston (Maptun twinpipe quad catback) murinat kyllä kuuluu ja kakslitranen pannu kuulostaa jo melkein moottorilta tällä putkkistolla. Mitä täällä olen lukenut kokemuksia, niin monet on sitä mieltä, ettei sinkkuputkistossa ole tarpeeksi murinaa
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Re: tuplaputkiston asennus
Kiitos hashalle asiantuntevasta vastauksesta. Voipi olla, että ensi kesäksi "single" putki saa väistyä, jotta saadaan miehistä murinaa
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: tuplaputkiston asennus
Vinkkinä : Älä asenna orkkis V6 putkia/takavaimentimia ,jos etsit murinoita. Hiljainen on orginaali V6 SAAB.
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
Re: tuplaputkiston asennus
Simonsin Tuplaputki R$T-sarja ainakin on mielyttävä ajaa, ei tarvi korvatulppia mutta osaa kuitenkin kertoa kun käskytetään.
Tyhjäkäynnillä kuullosti paremmalta kun viereiset 9-3 Turbo X ja 9-5 3.0t V6
Ja mitään tulevaisuudessa rämisevää peltiä en tuohon ripustanut, mökkireissun mallasjuomat kannattanee sijoittaa vasemmalle puolelle konttia...
Tyhjäkäynnillä kuullosti paremmalta kun viereiset 9-3 Turbo X ja 9-5 3.0t V6
Ja mitään tulevaisuudessa rämisevää peltiä en tuohon ripustanut, mökkireissun mallasjuomat kannattanee sijoittaa vasemmalle puolelle konttia...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: tuplaputkiston asennus
Tarkoituksena olis asentaan omaan TTID tuplaputket. Tämä on aikalailla puhtaasti visuaalinen homma koska tehoja ei taida tulla vaikka TTID putket avartais, tieten jos ottais DPF pois softasta jne.
Lähdinkin kysymään että mistä nuo putket kannattaisi ostaa?
Itse olen katsellut --> https://www.maptunparts.fi/pakoputkisto ... stulo.html
Onko tämä 640€ kilpailu kykyinen hinta? Onko tuossa jotain liikaa vai tarvinko nuo kaikki osat? Jos löytyy jostain halvemmalla niin mielellään kuuntelen ehdotuksia.
Tälläiset olis tuolla tarjouksessa --> https://www.maptunparts.fi/pakoputkisto ... stulo.html
540€! Emäntä ei ole vaan vielä lämmennyt sille että olis neljä putken päätä
Tälläinen oli tarkoitus laittaa sinne taakse --> https://www.maptunparts.fi/korin-ulkopu ... 2008-.html
On vaan julman kallis tuolla, löysin sitten replican --> http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-93-9-3-R ... SwnDZUK8dy
Tuon kun maalaa niin ajaa kyllä asian.
Ohjeet laittamiseenkin löytyi http://www.hirsch-performance.ch/getAtt ... 82b5b6e609
Sopiiko nuo "tupla-tupla" putket edes tuohon Hirschin perään?
Tiedän jo mitä haluan ja melkein miten se toteutetaan, mutta noita putki vaihtoehtoja vois kokeneemmat kertoa. Jos asennus on helppo niin sitten tehdään naapurissa nosturilla mutta jos kovin vaikea niin asennus paikastakin otetaan ehdotuksia
Lähdinkin kysymään että mistä nuo putket kannattaisi ostaa?
Itse olen katsellut --> https://www.maptunparts.fi/pakoputkisto ... stulo.html
Onko tämä 640€ kilpailu kykyinen hinta? Onko tuossa jotain liikaa vai tarvinko nuo kaikki osat? Jos löytyy jostain halvemmalla niin mielellään kuuntelen ehdotuksia.
Tälläiset olis tuolla tarjouksessa --> https://www.maptunparts.fi/pakoputkisto ... stulo.html
540€! Emäntä ei ole vaan vielä lämmennyt sille että olis neljä putken päätä
Tälläinen oli tarkoitus laittaa sinne taakse --> https://www.maptunparts.fi/korin-ulkopu ... 2008-.html
On vaan julman kallis tuolla, löysin sitten replican --> http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-93-9-3-R ... SwnDZUK8dy
Tuon kun maalaa niin ajaa kyllä asian.
Ohjeet laittamiseenkin löytyi http://www.hirsch-performance.ch/getAtt ... 82b5b6e609
Sopiiko nuo "tupla-tupla" putket edes tuohon Hirschin perään?
Tiedän jo mitä haluan ja melkein miten se toteutetaan, mutta noita putki vaihtoehtoja vois kokeneemmat kertoa. Jos asennus on helppo niin sitten tehdään naapurissa nosturilla mutta jos kovin vaikea niin asennus paikastakin otetaan ehdotuksia
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1795
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: tuplaputkiston asennus
Tähän asiaan, itelle näyttänyt aina vähän hassulta jos pyöreässä ulostulon reiässä on esim. juurikin kaksi pienempää pyöreää putkenpäätä. MUTTA, itsellesihän autoa rakennat, joten oma mielipidehän se ratkaisee (tai vaimon )brottor kirjoitti:...
Sopiiko nuo "tupla-tupla" putket edes tuohon Hirschin perään?
...
eBayn kopiodiffuusoreissa kannataa varmistaa että kiinnityskohdat on OK, aina ei kuulemma näin ole ollut, esim. edellisen keulan etuspoilereissa ollut kiinnikkeet joko väärässä kohtaa, vääränmuotoiset tai niitä ei ole ollenkaan.. Itse siis pyytäisin tarkentavat kuvat vielä tuotteesta.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2008 9³SS Vector 2.0t M6 BP Hirsch(KR)
2005 9³CV Aero 2.0T (KR)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2008 9³SS Vector 2.0t M6 BP Hirsch(KR)
2005 9³CV Aero 2.0T (KR)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: tuplaputkiston asennus
^ Totta turiset, kuvassa jossa näkyy pelkka ala spoileri näyttää että se on enemmän ovaalin muotoinen reikä. Mutta valmiissa toteutuksessa pyöreä putki sopii täydellisesti. Voi kyllä olla että "tupla-tuplat" näyttäisi oudolta.
^ Pitääpä pyytää lisää kuvia. Jos joku on näitä kopioita ostanut niin kertokaa ihmeessä olivatko ne hyviä
^ Pitääpä pyytää lisää kuvia. Jos joku on näitä kopioita ostanut niin kertokaa ihmeessä olivatko ne hyviä
Re: tuplaputkiston asennus
Kopio on ihan OK, ei varmaan pärjää laadussa hirsch /maptun tuotteille mutta mielestäni rahan arvoinen ostos.brottor kirjoitti:Pitääpä pyytää lisää kuvia. Jos joku on näitä kopioita ostanut niin kertokaa ihmeessä olivatko ne hyviä
http://tinyurl.com/pr694yy
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: tuplaputkiston asennus
Jos tuon Hirschin meinaa laittaa niin kannattaa sitten putkistokin hommata niiltä, tai hommata putkisto missä on isommat ulostulot kuin vakio Aeron putkistossa. Ainakin omaan silmään näyttää vähän erikoiselle kun aukot on isot mutta putkenpäät pienet.
Kiitoksia tuosta kopio-linkistä, täytynee pistää tilaukseen niin pääsee hitsailemaan rosteria kasaan.
Kiitoksia tuosta kopio-linkistä, täytynee pistää tilaukseen niin pääsee hitsailemaan rosteria kasaan.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: tuplaputkiston asennus
Hyvältä näyttää, onko tuossa Aeron 2,5'' ?valtteri kirjoitti:Kopio on ihan OK, ei varmaan pärjää laadussa hirsch /maptun tuotteille mutta mielestäni rahan arvoinen ostos.brottor kirjoitti:Pitääpä pyytää lisää kuvia. Jos joku on näitä kopioita ostanut niin kertokaa ihmeessä olivatko ne hyviä
http://tinyurl.com/pr694yy
- Onko ne Hirschin ulos tulot sitten 3'' ?lentäväsaabisti kirjoitti:Jos tuon Hirschin meinaa laittaa niin kannattaa sitten putkistokin hommata niiltä, tai hommata putkisto missä on isommat ulostulot kuin vakio Aeron putkistossa. Ainakin omaan silmään näyttää vähän erikoiselle kun aukot on isot mutta putkenpäät pienet.
Speedpartsilta löytyi 3'' ovaalilla ulos tulolla --> http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... 93-h3.html
tai sitten ostaa päihin tuollaset --> http://shop.speedparts.se/en/prod/unive ... nless.html , jos haluaa isommat
Sitä tässä vaan ihmettelen että eikö tämä --> http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... 93-h3.html käy diesel versioon? (se ei ole speedpartsilla diesel puolella) Toisin kun tämä --> http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... 3dher.html
EDIT: Linkki korjattu oikeaksi Speedpartsin 3''
Mitä eroa näillä on muuta kuin tuo 2,5'' / 3,0''
Viimeksi muokannut brottor, Ke Loka 28, 2015 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: tuplaputkiston asennus
On Aeron vakio 2,5"brottor kirjoitti: Hyvältä näyttää, onko tuossa Aeron 2,5'' ?'
Ehkä vähän huono kuvakulma mutta mielestäni ihan Ok kun katsoo suoraan takaa.
Omaan silmään "amis"tyyppiset ämpärit ei liioin sovi. Varmaan 3" paras tohon reikään.
1680 € jos laittaa rahaa niin saa Hirschin putken
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: tuplaputkiston asennus
^ Juu, niin katsoin että alkuperäinen Hirschin putkisto on melko kallis. Tuo Speedpartsin 3'' se varmaan on jos se Dieseliin sopii. Pitää kysellä sieltä.
Eli tämä http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... 93-h3.html
Aiemmin olin laittanut väärän linkin. Nyt se on korjattu.
Eli tämä http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... 93-h3.html
Aiemmin olin laittanut väärän linkin. Nyt se on korjattu.
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: tuplaputkiston asennus
Pirun harvassa ovat noilla Hirschin kokoisilla ulostuloilla olevat putket.. Tuossa Speedpartsin putkistossa on tuollaiset ovaalit ja ei omaan silmään oikein satu, varsinkaan kun itse reijät ovat pyöreät siinä Hirschin ja Aeronkin puskurin palasessa.
Edit: Siellä on kyllä 4" pyöreilläkin olevat näköjään. Mitkäs Aeron vakio ulostulot on kooltaan? 3"?
Tarkoitus siis saada tämän näköinen putkisto omaan ->
http://www.turbonines.com/artman2/uploa ... header.jpg
Mutta toki halvemmalla kuin Hirschin aito.
Huomattavaa myös on, että putket ovat 2.5" tai 3" mutta ulostulot kyllä isommat. Eli suotta tuohon 3" halkaisijaltaan olevaa pakoputkistoa ostaa vaan tärkeämpää olisi tietää se ulostulon koko. Olisko se tuossa Hirschin putkistossa peräti 4.5"
Edit: Siellä on kyllä 4" pyöreilläkin olevat näköjään. Mitkäs Aeron vakio ulostulot on kooltaan? 3"?
Tarkoitus siis saada tämän näköinen putkisto omaan ->
http://www.turbonines.com/artman2/uploa ... header.jpg
Mutta toki halvemmalla kuin Hirschin aito.
Huomattavaa myös on, että putket ovat 2.5" tai 3" mutta ulostulot kyllä isommat. Eli suotta tuohon 3" halkaisijaltaan olevaa pakoputkistoa ostaa vaan tärkeämpää olisi tietää se ulostulon koko. Olisko se tuossa Hirschin putkistossa peräti 4.5"
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: tuplaputkiston asennus
Ulos tuloja etsiskelin ja sattui tälläinen silmään http://www.ebay.com/itm/Flowmaster-1536 ... gt&vxp=mtrlentäväsaabisti kirjoitti: Huomattavaa myös on, että putket ovat 2.5" tai 3" mutta ulostulot kyllä isommat. Eli suotta tuohon 3" halkaisijaltaan olevaa pakoputkistoa ostaa vaan tärkeämpää olisi tietää se ulostulon koko. Olisko se tuossa Hirschin putkistossa peräti 4.5"
2,5'' putki --> 4,0'' ulostulo