Tällähetkellä löytyy og 9-3. Elämän tilanne muuttui ja ois tarvetta farkulle. Kiikarissa ois tuollainen -06 mallinen 2.8 V6 aero.
Onko kys. Moottorissa jotain tyyppivikoja/murheita?
Mahtaako osat olla hirmu kalliita?
Mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa tällaista ng 9-3 sc? Tällähetkellä meillä on jo -04 aero ss, toiminut kyllä hyvin.
Kannattaako edes mennä katsomaan, millaisia kokemuksia teillä on
Käsittääkseni jakoketjun venyminen on vuosimallista-08 eteenpäin. Sekin on vissiin vähän tuurista kiinni ja kilometreistä, senhän saa vaihdettua. Itsellä ei ole ollut minkäänlaista vikaa, paitsi tuo paisunta säiliön vuoto joka korjaantui sen vaihdolla. Auto on pelannut hienosti. Kulutus, no osta Nissan Micra jos aiot bensaa pihistellä!!Maantiellä tasasessa ajossa 8.5-9.5 /80- 100nopeus, eikä se paljon muutu 120 vauhdissa. Itse en juurikaan funtsi moista!! Hieno auto omistaa!!
Viimeksi muokannut Paukku Aero, Ma Marras 23, 2015 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainoat murheet tähän asti samat kuin kaikissa 03-12 Saabeissa. Niveliä ,pyöränlaakeria ,käsijarru yms.
Konehuoneen puolella ollut kaikki kunnossa. 140tKm tuli mittariin viimeviikolla. Itse olen ainakin pitänyt moottorista , ihan sopivaisesti vääntöä , toki kuten mainittiin niin ei mikään raketti. Taitaa raketit olla kaikki NASAn valmistamia ?
Samat viat siinä on kuin muissakin Saabeissa.
- koiranluita
- niveliä
- jarrulevyjä
- sytytyspuolia
- etujousia
- ynnä muuta "kulutusosaa", joita nykypäivän autoissa menee.
Listaan voi varmaan lisätä tuon jo mainitun nokkaketjunkin, joka lienee vaihtokunnossa siinä +/-160tkm paikkeilla. Toisaalta kestäähän se vähän kauemmin kuin hihna kuitenkin.
Pensaa menee talvirenkailla vähän alle 8l/100km moottoritiellä, leveillä ja matalilla kesärenkailla ehkä litran enemmän.
Miksi et hankkisi nelipyttyistä? Kuitenkin aeron hinnalla saa jo faceliftin jonka ohjelmoi biopoweriksi niin suorituskyky ei juuri kutoselle kalpene ja polttoaine kulut on aavistuksen pienemmät, samoin kun huolto- ja korjauskustannukset.
VilleR kirjoitti:Miksi et hankkisi nelipyttyistä? Kuitenkin aeron hinnalla saa jo faceliftin jonka ohjelmoi biopoweriksi niin suorituskyky ei juuri kutoselle kalpene ja polttoaine kulut on aavistuksen pienemmät, samoin kun huolto- ja korjauskustannukset.
On tuo 250Hp kutoskone väännöiltään, moottorin mukavuudeltaan ja luonteeltaan aivan eri laite, kuin nelimukinen minkä ahdin viritetty äärirajoilleen.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Kyllä , käyttiksenä sellainen. Minusta ihan järkeenkäyvää ,että neloskoneesta ei saa samanlaista alavääntöä ja kierrosalueen laajuutta , kun ahdetusta v6 moottorista , jonka ahdin on suunniteltu toimimaan tuplaturbon tavoin. Taloudellisuutta ja kestävyyttä ajatellen tietenkin 2.0t on parempi vaihtoehto.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Parin-kolmen tonnin rautapäivityksillä saa 2.0T:stä samat lukemat ulos kuin softaviritetystä 2.8V6 mutta kutosen veto alkaa n. 1000rpm alempaa ja onhan se äänimaailma astetta hienompi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com