2.8 V6 aero sc

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Otto K
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Joulu 04, 2008 13:03

2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja Otto K »

Terve!

Tällähetkellä löytyy og 9-3. Elämän tilanne muuttui ja ois tarvetta farkulle. Kiikarissa ois tuollainen -06 mallinen 2.8 V6 aero.

Onko kys. Moottorissa jotain tyyppivikoja/murheita?
Mahtaako osat olla hirmu kalliita?
Mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa tällaista ng 9-3 sc? Tällähetkellä meillä on jo -04 aero ss, toiminut kyllä hyvin.

Kannattaako edes mennä katsomaan, millaisia kokemuksia teillä on :-)

:saab:
#6161
96 -79 projekti
9-3 turbojubilee -02BioPower T5/T7+ #15T
9-3 Aero -04, 9-3 vapari -00
Paukku Aero
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
Paikkakunta: hollola

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja Paukku Aero »

Paisuntasäiliö. Orkkis on jotakin komposiitti materiaalia, alkaa vuotamaan. Marmorilla saa peltisen.
Puolat.
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jakopään ketjut voi laskea tyyppiviaksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Otto K
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Joulu 04, 2008 13:03

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja Otto K »

Onko noissa moottoreissa ollut ketju murheita? Millainen mahtaa olla kulutukseltaan? Pääseekö alle 10?? Varmaan aika miellyttävä ajettava?

Nimim. Paukku aero, onko sulla ollut jotain ongelmia autosi kanssa?

Näitä 2.8 ei hirveesti taida olla?
#6161
96 -79 projekti
9-3 turbojubilee -02BioPower T5/T7+ #15T
9-3 Aero -04, 9-3 vapari -00
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Opel-foorumille kans ihmettelemään moottorin sielunelämää. :)
9³SS Turbo X '08

-Janne
Otto K
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Joulu 04, 2008 13:03

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja Otto K »

Selailin kokemuksia läpi,ja löysin jutun jossa väitettiin että vuosimallin -06 jakoketju ois vahvempi kuin uudemmissa.

Onko asia näin vai käsittääkö ongelma kaikkia vuosimalleja??
#6161
96 -79 projekti
9-3 turbojubilee -02BioPower T5/T7+ #15T
9-3 Aero -04, 9-3 vapari -00
Paukku Aero
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
Paikkakunta: hollola

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja Paukku Aero »

Käsittääkseni jakoketjun venyminen on vuosimallista-08 eteenpäin. Sekin on vissiin vähän tuurista kiinni ja kilometreistä, senhän saa vaihdettua. Itsellä ei ole ollut minkäänlaista vikaa, paitsi tuo paisunta säiliön vuoto joka korjaantui sen vaihdolla. Auto on pelannut hienosti. Kulutus, no osta Nissan Micra jos aiot bensaa pihistellä!!Maantiellä tasasessa ajossa 8.5-9.5 /80- 100nopeus, eikä se paljon muutu 120 vauhdissa. Itse en juurikaan funtsi moista!! 8) Hieno auto omistaa!! :D
Viimeksi muokannut Paukku Aero, Ma Marras 23, 2015 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
-JP-
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 07:49
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja -JP- »

Työmatkaa 23 Km suunta keskikulutus 10,5l.

Ainoat murheet tähän asti samat kuin kaikissa 03-12 Saabeissa. Niveliä ,pyöränlaakeria ,käsijarru yms.

Konehuoneen puolella ollut kaikki kunnossa. 140tKm tuli mittariin viimeviikolla. Itse olen ainakin pitänyt moottorista , ihan sopivaisesti vääntöä , toki kuten mainittiin niin ei mikään raketti. Taitaa raketit olla kaikki NASAn valmistamia ?
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
Nico
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: La Syys 16, 2006 08:49
Paikkakunta: Littoinen

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja Nico »

Samat viat siinä on kuin muissakin Saabeissa.
- koiranluita
- niveliä
- jarrulevyjä
- sytytyspuolia
- etujousia
- ynnä muuta "kulutusosaa", joita nykypäivän autoissa menee.

Listaan voi varmaan lisätä tuon jo mainitun nokkaketjunkin, joka lienee vaihtokunnossa siinä +/-160tkm paikkeilla. Toisaalta kestäähän se vähän kauemmin kuin hihna kuitenkin.

Pensaa menee talvirenkailla vähän alle 8l/100km moottoritiellä, leveillä ja matalilla kesärenkailla ehkä litran enemmän.

Vakiotehoilla ehtii kauppaan ihan hyvin.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
VilleR
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Su Touko 19, 2013 07:47
Paikkakunta: Laukaa

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja VilleR »

Miksi et hankkisi nelipyttyistä? Kuitenkin aeron hinnalla saa jo faceliftin jonka ohjelmoi biopoweriksi niin suorituskyky ei juuri kutoselle kalpene ja polttoaine kulut on aavistuksen pienemmät, samoin kun huolto- ja korjauskustannukset.
Saab 9-3 SC "Aero" -07
Jonteri
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2014 18:21

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

VilleR kirjoitti:Miksi et hankkisi nelipyttyistä? Kuitenkin aeron hinnalla saa jo faceliftin jonka ohjelmoi biopoweriksi niin suorituskyky ei juuri kutoselle kalpene ja polttoaine kulut on aavistuksen pienemmät, samoin kun huolto- ja korjauskustannukset.
On tuo 250Hp kutoskone väännöiltään, moottorin mukavuudeltaan ja luonteeltaan aivan eri laite, kuin nelimukinen minkä ahdin viritetty äärirajoilleen.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Onko tämä testattu ajamalla tuommoista etanolilla kulkevaa 2.0T versiota?
Jonteri
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2014 18:21

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

Kyllä , käyttiksenä sellainen. Minusta ihan järkeenkäyvää ,että neloskoneesta ei saa samanlaista alavääntöä ja kierrosalueen laajuutta , kun ahdetusta v6 moottorista , jonka ahdin on suunniteltu toimimaan tuplaturbon tavoin. Taloudellisuutta ja kestävyyttä ajatellen tietenkin 2.0t on parempi vaihtoehto.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Parin-kolmen tonnin rautapäivityksillä saa 2.0T:stä samat lukemat ulos kuin softaviritetystä 2.8V6 mutta kutosen veto alkaa n. 1000rpm alempaa ja onhan se äänimaailma astetta hienompi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Kyllähän tuo kuulostaa ihan hyvälle, mukava olisi päästä kokeilemaan!

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Vastaa Viestiin