P1125 Kaasuläpän anturivika *ratkaistu*
P1125 Kaasuläpän anturivika *ratkaistu*
Moro.
kehitti tuollaisen vian ja täällä ei suoraa vastausta löytynyt joten uusi aihe "sori".
Kiinan ihme-testeri tosiaan antoi tuon koodin selvitykseksi ja youtubesta löysin sitten putsausvideota aiheesta. Putsasin ensin maffin ja egr:n (jotka melko karstaiset). Sitten irroitin kaasuläpän
Itse perhonen liikkui ok. Siistin tuon brake cleanerilla ja wd40 suihkimalla.
Osat kasaan ja auto pelasi pari päivää ok. Noh vika tuli takaisin.
kävin huoltamolla luettamassa koodit autocomilla. Samaa P1125 (heikosta signaalista) valitti.
Tulipa tuossa mieleen, että en avannut sitä kaasuläpän ohjainboksia, mikä on läpässä kiinni. Tohtisiko tämän tehdä ja putsata tuon, koska epäilen että se on aivan yhtä paskainen mitä oli itse läpän nielu? Piirilevyllä on ilmeisesti kontaktinastat, jotka voisi tinata uusiksi.
Vaihtoehtona tuon jälkeen on uusi osa, joka on marmorilla huokeat 475€...
kehitti tuollaisen vian ja täällä ei suoraa vastausta löytynyt joten uusi aihe "sori".
Kiinan ihme-testeri tosiaan antoi tuon koodin selvitykseksi ja youtubesta löysin sitten putsausvideota aiheesta. Putsasin ensin maffin ja egr:n (jotka melko karstaiset). Sitten irroitin kaasuläpän
Itse perhonen liikkui ok. Siistin tuon brake cleanerilla ja wd40 suihkimalla.
Osat kasaan ja auto pelasi pari päivää ok. Noh vika tuli takaisin.
kävin huoltamolla luettamassa koodit autocomilla. Samaa P1125 (heikosta signaalista) valitti.
Tulipa tuossa mieleen, että en avannut sitä kaasuläpän ohjainboksia, mikä on läpässä kiinni. Tohtisiko tämän tehdä ja putsata tuon, koska epäilen että se on aivan yhtä paskainen mitä oli itse läpän nielu? Piirilevyllä on ilmeisesti kontaktinastat, jotka voisi tinata uusiksi.
Vaihtoehtona tuon jälkeen on uusi osa, joka on marmorilla huokeat 475€...
Viimeksi muokannut Reizka, To Helmi 04, 2016 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Tids 2005
Re: P1125 Kaasuläpän anturivika
Avasin sitten tuon boksin. Se oli todella öljyinen? En tiedä vuotaako tuo läpän akseli tuohon läppämoottorille vai mistä. Muutoinkin tuo rakenne on todella typerä, koska ohjainyksikkö on tuon läpän alapuolella, joten automaattisesti kaikki valuu sinne.
Suihkutin bilteman elektroniikanputsaus-sprayta ja putsailin enimmät mönjät rätillä ja paineilmalla.
Homma kasaan ja vikavalon nollaus.
Auto toimikin tämän jälkeen about 15km jonka jälkeen kaasulta nostaessa vikavalo tauluun
Huomenna voisin kokeilla vielä heilutella johtoja, ettei vika vaan ole siellä. Muuten tilaan uuden neobrothersilta.
Suihkutin bilteman elektroniikanputsaus-sprayta ja putsailin enimmät mönjät rätillä ja paineilmalla.
Homma kasaan ja vikavalon nollaus.
Auto toimikin tämän jälkeen about 15km jonka jälkeen kaasulta nostaessa vikavalo tauluun
Huomenna voisin kokeilla vielä heilutella johtoja, ettei vika vaan ole siellä. Muuten tilaan uuden neobrothersilta.
Saab 9-3 Tids 2005
Re: P1125 Kaasuläpän anturivika
Miten ois Ruotsista vähän käytetty? Esim. http://bildelsbasen.se/? Olen tuon kautta turbon joskus ostanut, toimi hyvin ja tavara tuli nopeasti perille.
Täältä löytyy kaasuläppäkoteloita:
http://en.bildelsbasen.se/index.php?exe ... ter=z19dth
Ja jos nuo 2008-> käy niin täältä lisää:
http://en.bildelsbasen.se/index.php?exe ... ter=z19dth
Esim http://en.bildelsbasen.se/?index=defaul ... d=28915569, 23000km ajettu 161€ + pk.
tai
http://en.bildelsbasen.se/?index=defaul ... d=29976055 74000km ajettu 135€ + pk...
Edit: ei noita linkkejä saa kirveelläkään kuntoon, copy-pastella toimii...
Täältä löytyy kaasuläppäkoteloita:
http://en.bildelsbasen.se/index.php?exe ... ter=z19dth
Ja jos nuo 2008-> käy niin täältä lisää:
http://en.bildelsbasen.se/index.php?exe ... ter=z19dth
Esim http://en.bildelsbasen.se/?index=defaul ... d=28915569, 23000km ajettu 161€ + pk.
tai
http://en.bildelsbasen.se/?index=defaul ... d=29976055 74000km ajettu 135€ + pk...
Edit: ei noita linkkejä saa kirveelläkään kuntoon, copy-pastella toimii...
9³ SC 1.8t
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: P1125 Kaasuläpän anturivika
http://www.neobrothers.co.uk/throttle-b ... efbc215433Reizka kirjoitti:Moro.
kehitti tuollaisen vian ja täällä ei suoraa vastausta löytynyt joten uusi aihe "sori".
Kiinan ihme-testeri tosiaan antoi tuon koodin selvitykseksi ja youtubesta löysin sitten putsausvideota aiheesta. Putsasin ensin maffin ja egr:n (jotka melko karstaiset). Sitten irroitin kaasuläpän
Itse perhonen liikkui ok. Siistin tuon brake cleanerilla ja wd40 suihkimalla.
Osat kasaan ja auto pelasi pari päivää ok. Noh vika tuli takaisin.
kävin huoltamolla luettamassa koodit autocomilla. Samaa P1125 (heikosta signaalista) valitti.
Tulipa tuossa mieleen, että en avannut sitä kaasuläpän ohjainboksia, mikä on läpässä kiinni. Tohtisiko tämän tehdä ja putsata tuon, koska epäilen että se on aivan yhtä paskainen mitä oli itse läpän nielu? Piirilevyllä on ilmeisesti kontaktinastat, jotka voisi tinata uusiksi.
Vaihtoehtona tuon jälkeen on uusi osa, joka on marmorilla huokeat 475€...
Neolta aika halvalla.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: P1125 Kaasuläpän anturivika
Ei taida kuitenkaan sopia dieseliin, joka aiheen aloittajalla näyttäisi olevan MAFfin ja EGR:n perusteella. Myöskään kuva "kaasuläpästä" ei ole B207:n.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: P1125 Kaasuläpän anturivika
Hupsista.G-mies kirjoitti:Ei taida kuitenkaan sopia dieseliin, joka aiheen aloittajalla näyttäisi olevan MAFfin ja EGR:n perusteella. Myöskään kuva "kaasuläpästä" ei ole B207:n.
Matti
http://www.neobrothers.co.uk/throttle-b ... 915da41da5
kai tämä sitten käy?
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: P1125 Kaasuläpän anturivika
Juu .
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: P1125 Kaasuläpän anturivika
Juurikin tuota samaista osaa olen neolta kiikaroinut.
Tässä kävi nyt vaan niin, että voi olla etten tarvitse sitä.
Heiluttelin johtosarjaa ja nollasin vikakoodin vielä kertaalleen ja taas toimii.
Tämän päivän ajellut ja ei toistaiseksi vikaa. Kymysys kuuluukin että mistähän kohdin johtosarjaa mahdollista vikaa voisi etsiä...EGR:n kohdilla on ainakin tuollainen yhtymäkohta josta ainakin päältä oli eristettä kulunut...
Kiitoksia tämän mennessä osavinkeistä. Tuo Ruotsin osamesta vaikuttaa potentiaaliselta.
Tässä kävi nyt vaan niin, että voi olla etten tarvitse sitä.
Heiluttelin johtosarjaa ja nollasin vikakoodin vielä kertaalleen ja taas toimii.
Tämän päivän ajellut ja ei toistaiseksi vikaa. Kymysys kuuluukin että mistähän kohdin johtosarjaa mahdollista vikaa voisi etsiä...EGR:n kohdilla on ainakin tuollainen yhtymäkohta josta ainakin päältä oli eristettä kulunut...
Kiitoksia tämän mennessä osavinkeistä. Tuo Ruotsin osamesta vaikuttaa potentiaaliselta.
Saab 9-3 Tids 2005
Re: P1125 Kaasuläpän anturivika
Tähän vielä update, eli vika korjattu oikeasti.
Tilasin Neo Brossilta uuden kaasuläpän, jonka vaihtamalla ongelma korjaantui heti.
Suosittelen ko puljua kyllä. Putosi postihintakin spostin kautta kauppaa tekemällä ja mahdollista oli saada myös käytetty/kunnostettu osa vielä huokeammalla.
Tilasin Neo Brossilta uuden kaasuläpän, jonka vaihtamalla ongelma korjaantui heti.
Suosittelen ko puljua kyllä. Putosi postihintakin spostin kautta kauppaa tekemällä ja mahdollista oli saada myös käytetty/kunnostettu osa vielä huokeammalla.
Saab 9-3 Tids 2005