Eli B207R:ää startatessa yleensä kostealla ilmalla ja kylmä kone niin käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Niinku kävis välillä kolmella, vastaa kuitenkin kaasuun normaalisti. Vikakoodeja ei ole, joten tulpat, puolat vai joku muu?
Mulla oli puolasta kiinni. Vaihdoin kyllä tulpatkin samalla.
Kylmänä käynnistyi epätasaisesti, ja kävi kolmella. Kun painoi kaasua alkoi käydä normaalisti.
Tuosta 10tkm myöhemmin kiihdytyksessä alkoi pätkiä -> puola.
Ja nimenomaan kostealla ja +5... -5 asteessa teki
Saab 9-3 SC 1.8tBioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Eli B207R:ää startatessa yleensä kostealla ilmalla ja kylmä kone niin käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Niinku kävis välillä kolmella, vastaa kuitenkin kaasuun normaalisti. Vikakoodeja ei ole, joten tulpat, puolat vai joku muu?
Mulla oli puolasta kiinni. Vaihdoin kyllä tulpatkin samalla.
Kylmänä käynnistyi epätasaisesti, ja kävi kolmella. Kun painoi kaasua alkoi käydä normaalisti.
Tuosta 10tkm myöhemmin kiihdytyksessä alkoi pätkiä -> puola.
Ja nimenomaan kostealla ja +5... -5 asteessa teki
Ok. Aloitetaan sitten noilla tulpilla ja varmaan katella mistä tilata puolat. Näkyykö techillä noista puolista mitään millä todeta niiden tai jonkun yksittäisen puolan viallisuus?
Silloin tällön lämpimällä koneella saattaa esim. valoihin pysähtyessä nostaa kierroksia, automaatilla ajaessa ärsyttävästi. Liittyyköhän tuokin tulppiin ja puoliin vaiko tyhjäkäyntimoottoriin tjsp?
Toisaalta vai voiko vika olla tyhjäkäynnissä itessään ku välillä se menee reilusti alle 1000rpm ja automaatilla D päällä pidät jarrulla valoissa nii tyhjäkäynti rupeaa seilaamaan ja auto nykimään. Manuaalilla tuota ongelmaa ei olis kun voi kytkintä pitää pohjassa. Vai onko vika automaattilaatikossa?
OBD-testeri antoi koodin P0300 Voimansiirto. Random/Multiple Cylinder Misfire Detected.
Tässä ei vielä kukaan ole tuonut esiin sitä, että 2003 uusissa autoissa tämä matala tyhjäkäynti oli ihan tehtaan tavoite. Näin muistelen. Taitaa käydä tyhjää 700 rpm tuntumassa, ellei allekin? Ei ole enää WIS:a minulla. Tuon vain esille, ettei kaikki ole aina viallista. Tyhjäkäyntihän seilaa, jos meinaa mennä liian pienelle ja ohjaus antaa piristysruiskeen ettei kone sammu. Sittemmin moottorinohjausta lienee päivitetty. TECH on kai se, mistä kannattaa edelleen aloittaa, jos epäilee vikaa.
Ristom kirjoitti:Tässä ei vielä kukaan ole tuonut esiin sitä, että 2003 uusissa autoissa tämä matala tyhjäkäynti oli ihan tehtaan tavoite. Näin muistelen. Taitaa käydä tyhjää 700 rpm tuntumassa, ellei allekin? Ei ole enää WIS:a minulla. Tuon vain esille, ettei kaikki ole aina viallista. Tyhjäkäyntihän seilaa, jos meinaa mennä liian pienelle ja ohjaus antaa piristysruiskeen ettei kone sammu. Sittemmin moottorinohjausta lienee päivitetty. TECH on kai se, mistä kannattaa edelleen aloittaa, jos epäilee vikaa.
Joo, mutta ei se saa rynkyttää moottoria. Automaatilla tuo oikein korostuu kuten petrisa sanoi toisessa topicissa.