2003 2.0t huono tyhjäkäynti

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2003 2.0t huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

jjasco kirjoitti:Seuraavaa vikaa lähdetään korjaamaan. :D

Eli B207R:ää startatessa yleensä kostealla ilmalla ja kylmä kone niin käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Niinku kävis välillä kolmella, vastaa kuitenkin kaasuun normaalisti. Vikakoodeja ei ole, joten tulpat, puolat vai joku muu?
Mulla oli puolasta kiinni. Vaihdoin kyllä tulpatkin samalla.

Kylmänä käynnistyi epätasaisesti, ja kävi kolmella. Kun painoi kaasua alkoi käydä normaalisti.

Tuosta 10tkm myöhemmin kiihdytyksessä alkoi pätkiä -> puola.

Ja nimenomaan kostealla ja +5... -5 asteessa teki
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: 2003 2.0t huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja jjasco »

lentäväsaabisti kirjoitti:
jjasco kirjoitti:Seuraavaa vikaa lähdetään korjaamaan. :D

Eli B207R:ää startatessa yleensä kostealla ilmalla ja kylmä kone niin käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Niinku kävis välillä kolmella, vastaa kuitenkin kaasuun normaalisti. Vikakoodeja ei ole, joten tulpat, puolat vai joku muu?
Mulla oli puolasta kiinni. Vaihdoin kyllä tulpatkin samalla.

Kylmänä käynnistyi epätasaisesti, ja kävi kolmella. Kun painoi kaasua alkoi käydä normaalisti.

Tuosta 10tkm myöhemmin kiihdytyksessä alkoi pätkiä -> puola.

Ja nimenomaan kostealla ja +5... -5 asteessa teki
Ok. Aloitetaan sitten noilla tulpilla ja varmaan katella mistä tilata puolat. Näkyykö techillä noista puolista mitään millä todeta niiden tai jonkun yksittäisen puolan viallisuus?
9³SS Turbo X '08

-Janne
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: 2003 2.0t huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Silloin tällön lämpimällä koneella saattaa esim. valoihin pysähtyessä nostaa kierroksia, automaatilla ajaessa ärsyttävästi. Liittyyköhän tuokin tulppiin ja puoliin vaiko tyhjäkäyntimoottoriin tjsp?
9³SS Turbo X '08

-Janne
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: 2003 2.0t huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Toisaalta vai voiko vika olla tyhjäkäynnissä itessään ku välillä se menee reilusti alle 1000rpm ja automaatilla D päällä pidät jarrulla valoissa nii tyhjäkäynti rupeaa seilaamaan ja auto nykimään. Manuaalilla tuota ongelmaa ei olis kun voi kytkintä pitää pohjassa. Vai onko vika automaattilaatikossa?

OBD-testeri antoi koodin P0300 Voimansiirto. Random/Multiple Cylinder Misfire Detected.
9³SS Turbo X '08

-Janne
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 2003 2.0t huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja karg »

Voi liittyä esim. kaasupolkimen asentoanturiin. Tosta ei tule vikakoodia välttämättä, vaikka se aiheuttaisi kaasuläpän oskillointia.
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: 2003 2.0t huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Jotain alipainevuotoa vaikuutais olevan jarrutehostajan seudulla, mutta purkamatta vaikea paikallistaa suoraa vuotokohtaa.
9³SS Turbo X '08

-Janne
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 2003 2.0t huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Tässä ei vielä kukaan ole tuonut esiin sitä, että 2003 uusissa autoissa tämä matala tyhjäkäynti oli ihan tehtaan tavoite. Näin muistelen. Taitaa käydä tyhjää 700 rpm tuntumassa, ellei allekin? Ei ole enää WIS:a minulla. Tuon vain esille, ettei kaikki ole aina viallista. Tyhjäkäyntihän seilaa, jos meinaa mennä liian pienelle ja ohjaus antaa piristysruiskeen ettei kone sammu. Sittemmin moottorinohjausta lienee päivitetty. TECH on kai se, mistä kannattaa edelleen aloittaa, jos epäilee vikaa.
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: 2003 2.0t huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Ristom kirjoitti:Tässä ei vielä kukaan ole tuonut esiin sitä, että 2003 uusissa autoissa tämä matala tyhjäkäynti oli ihan tehtaan tavoite. Näin muistelen. Taitaa käydä tyhjää 700 rpm tuntumassa, ellei allekin? Ei ole enää WIS:a minulla. Tuon vain esille, ettei kaikki ole aina viallista. Tyhjäkäyntihän seilaa, jos meinaa mennä liian pienelle ja ohjaus antaa piristysruiskeen ettei kone sammu. Sittemmin moottorinohjausta lienee päivitetty. TECH on kai se, mistä kannattaa edelleen aloittaa, jos epäilee vikaa.
Joo, mutta ei se saa rynkyttää moottoria. Automaatilla tuo oikein korostuu kuten petrisa sanoi toisessa topicissa.
9³SS Turbo X '08

-Janne
Vastaa Viestiin