Kytkinpoljin jää pohjaan
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: La Marras 01, 2014 16:04
Kytkinpoljin jää pohjaan
Apuja/neuvoja kaivattaisiin...kyseessä vuosimallia 2009 1.8t. Auto oli kaksoismassapyörän vaihdossa, mutta tämän jälkeen kytkin ei toiminut niin kuin ennen eli normaalisti, vaan jää poljin välillä pohjaan ja ottaa lattiasta/kantaa. Autoon vaihdettu liikkeen takuuseen jo kaksi askia, ja nyt sitten vielä tämä. Eli mikä olisi voinut mennä pieleen massapyörän ym. vaihdossa? myöskään cruise ei toiminut ko. operaation jälkeen...
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Oiksko ilmaa
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Omassa jäi jarrupoljin pohjaan kun olin herkistellyt takajarrupaloja. Syyksi paljastui kojetaulun alla olevat suojalevyt. Poljin jäi kiinni levyn reunaan.
Toisessa viesti ketjussa puhuttiin Cruise ongelmasta, jonka syyksi ilmeni kytkin- tai jarrupoljin juuressa oleva mikrokytkin, siis sähkökytkin tai sen johto. Kannattaa siis tutkia polkimien tienoilta.
Toisessa viesti ketjussa puhuttiin Cruise ongelmasta, jonka syyksi ilmeni kytkin- tai jarrupoljin juuressa oleva mikrokytkin, siis sähkökytkin tai sen johto. Kannattaa siis tutkia polkimien tienoilta.
Saabisti vuodesta-76
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
mulla vähän samaa ongelmaa.. ongelmat alko huhtikuussa kun korjasivat öljyvuotoja (vaihtoivat parit stefat niin joutu laatikon irrottaa), samalla meni kytkin + painelaakeri/työsylinteri.. no tossa pari viikko sitten ilmasivat uudelleen.. nyt se oli siellä taas (nyt seliteltiin, ettei oo takuuhomma.. menny yli 6kk ja kun toin omat osat niin eivät ota kantaa).. joo oman kytkinlevyt ja painelaakerin vein sinne, näitten ryöstöhinnat oli aika taivaalliset... ilmasivat taas.. eivätkä löytäneet vikaa.. kysyivät avataanko laatikko pois, en tähän suostunut tällä kertaa.. alkaa vähän loppuu usko kun lähemmäs 400e palanu rahaa nyt lisää ton kytkinrempan jälkeen mihin uppos parin lisätyön lisäksi melkein 1,5 kiloa keväällä...
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Kai käytit orginaali työsylinteriä?
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Yleinen ongelma on etteivät tiedä oikeaa ilmaustekniikaa, painetaan paineella nestettä kytkimeltä kohti säiliöä. Tästä on kirjotettu romaaneja tänne forumille joten haulla löytyy ja välttyy ainakin sen osalta ongelmilta.
EX: 9³SS BioPower
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
valeon työsylinteri se oli minkä ostin, siitä en tiedä oliko orginaalikalle37 kirjoitti:Kai käytit orginaali työsylinteriä?
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Usemmiten nuo ongelmat liittyy kytkimen työ- tai pääsylinteriin, se että ongelma on ajoittaista eikä kokoajan on kytkintä purkamatta tosi vaikea löytää. Onhan asennetuilla osillasi jonkinlainen takuu?
Korjaamoiden työtakuu on tosiaan tuo 1/2 vuotta, mutta tulevat kyllä varmasti vastaan mikäli osat on sieltä hankittu, on näet myös osien tuotevastuu asennustakuuajan päätyttyäkin sekä useimmilla osilla on ainakin vuoden takuu.
Mulla syy oli työsylinterissä (tarvikemallinen) ostin orkkiksen ja se toimi niin kauan kuin auto mulla oli.
Korjaamoiden työtakuu on tosiaan tuo 1/2 vuotta, mutta tulevat kyllä varmasti vastaan mikäli osat on sieltä hankittu, on näet myös osien tuotevastuu asennustakuuajan päätyttyäkin sekä useimmilla osilla on ainakin vuoden takuu.
Mulla syy oli työsylinterissä (tarvikemallinen) ostin orkkiksen ja se toimi niin kauan kuin auto mulla oli.
Clr'd for Takeoff
Saab 90 -87 , Saab 900i -88
Saab 90 -87 , Saab 900i -88
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Valeon työsylkyistä on ainakin itellä positiivisia kokemuksia muutamasta kappaleesta. Plussaa toimitusaika ja järkevä hinta orggikseen suomesta tilattuun verrattuna.
Saabisti9-3:n kannattaisi tutkituttaa autonsa asiantuntevalla pajalla, missä saavat vian paikallistettua. Kytkimeen ei itsekseen ilmaa pääse, ellei se vuoda työsylkyn kautta nesteitä kadulle.
Tässä tapauksessa tosin asiaa mutkistaa kun on omat osat viety korjaamolle. Näin pystyvät helposti pesemään kätensä, mikäli vika on viallisessa työsylinterissä, mitä ainakin itse sen tarkemmin näkemättä epäilen. Hankala sitä väärin on asentaakaan, mutta tietty kaikki on mahdollista
Tsemppiä asian selvittelyyn.
Saabisti9-3:n kannattaisi tutkituttaa autonsa asiantuntevalla pajalla, missä saavat vian paikallistettua. Kytkimeen ei itsekseen ilmaa pääse, ellei se vuoda työsylkyn kautta nesteitä kadulle.
Tässä tapauksessa tosin asiaa mutkistaa kun on omat osat viety korjaamolle. Näin pystyvät helposti pesemään kätensä, mikäli vika on viallisessa työsylinterissä, mitä ainakin itse sen tarkemmin näkemättä epäilen. Hankala sitä väärin on asentaakaan, mutta tietty kaikki on mahdollista
Tsemppiä asian selvittelyyn.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.