![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Nestettä ei hävitä, eikä tuoksukkaan siltä.. Tämän ilmiön saattaa tehdä myös kesken ajon. Otin jo raitisilmasuodattimen kokonaan pois, mutta ei auttanut
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Helekatti että ärsyttääpi tämä, etenkin vaimoa joka saabilla ajeleepi
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kiitos avusta!
Kiitos vinkistä. Huurtuiliko koko ajan tuolloin? Kun ihmetystä aiheuttaa tuo yhtä äkkinen huurtuminen tuossa meidänjjasco kirjoitti:Itsellä ainaki veti ikkunat huuruun ku sadevesi valui sisäilmanpuhaltimen kaukaloon ja lattialle raitisilmansuodattimen kotelon tiivisteen huonon tiiviyden takia. Otin koko kotelon irti, ikkunatiivistettä väliin ja tiivisteliimaa niin on pitänyt vedet ulkopuolella eikä ikkunatkaan ole enää ollut huurussa.
Onko tämä mahdollista pakkasella... Hitto ku ei tiijjäjusahh kirjoitti:Ilmastointi testiin. Lähtisikö kondenssivedet ilmaan kiertoon?
Puhallinmoottori vaihtoon ja sitten toinen arvaus voisi liittyä virtalukkoon ja mahdollisesti huonoon akkuun. Kannattaa käyttää kuitenkin se raitisilmasuodattimen kotelorakenne irti ja tarkistaa se koria vasten olevan tiivisteen kunto. Vaihtaa sen vaikka leveään ikkunatiivisteeseen. Siihen suodatinkompleksin päälle on saanut semmoista peitelevyäkin, löytyy osanumerolla 12765989. Tämä ohjaa vedet kokonaan pois suodattimen päältä.90saab kirjoitti:Plaaaaah...nyt sitten lämppärin puhallin ei lähtenyt puhaltamaan ollenkaan tänä aamuna.. ajoin n. 20 km kun hörähti taas toimintaan..
Lisäksi vko:n loppuna huomasin, että km numerot kojetaulussa ja kuskin oven nappuloiden valot ja cd-luukun valo paloivat vaikka ovet kiinni ja avain pois virtalukosta olleet jo pari tuntia.. aamulla oli sitten akku tyhjä ja miun olo tyhmä.. (olisi pitänyt ottaa akun kengät irti... )MIkä voi aiheuttaa ko. valojen palamaan jäämisen..
Hitto
Kiitos.. yritän tiivistellä koteloa. Akku on uusi tai no syksyllä ostettu, mutta onko hankala tuo virtalukko ottaa esille...G-mies kirjoitti:Puhallinmoottori vaihtoon ja sitten toinen arvaus voisi liittyä virtalukkoon ja mahdollisesti huonoon akkuun. Kannattaa käyttää kuitenkin se raitisilmasuodattimen kotelorakenne irti ja tarkistaa se koria vasten olevan tiivisteen kunto. Vaihtaa sen vaikka leveään ikkunatiivisteeseen. Siihen suodatinkompleksin päälle on saanut semmoista peitelevyäkin, löytyy osanumerolla 12765989. Tämä ohjaa vedet kokonaan pois suodattimen päältä.90saab kirjoitti:Plaaaaah...nyt sitten lämppärin puhallin ei lähtenyt puhaltamaan ollenkaan tänä aamuna.. ajoin n. 20 km kun hörähti taas toimintaan..
Lisäksi vko:n loppuna huomasin, että km numerot kojetaulussa ja kuskin oven nappuloiden valot ja cd-luukun valo paloivat vaikka ovet kiinni ja avain pois virtalukosta olleet jo pari tuntia.. aamulla oli sitten akku tyhjä ja miun olo tyhmä.. (olisi pitänyt ottaa akun kengät irti... )MIkä voi aiheuttaa ko. valojen palamaan jäämisen..
Hitto
Matti
Juu näkyy olevan tuo "lisävaruste" asennettu tuon raitisilmasuodattimen yläpuolelle. Sisäilmankiertoläppä jumissa..kun vähän nostaa sitä, niin rätisten aukeaa kun kierron ottaa pois päältä.. siis avustettuna. Lienee ratas tms. sökönä tai itse läpän moottori (jos siellä sellainen on). Puhaltimen "ropeli" pyörii kun pyörittää sormin... hieman nikeästi kylläkin..90saab kirjoitti:Kiitos.. yritän tiivistellä koteloa. Akku on uusi tai no syksyllä ostettu, mutta onko hankala tuo virtalukko ottaa esille...G-mies kirjoitti:Puhallinmoottori vaihtoon ja sitten toinen arvaus voisi liittyä virtalukkoon ja mahdollisesti huonoon akkuun. Kannattaa käyttää kuitenkin se raitisilmasuodattimen kotelorakenne irti ja tarkistaa se koria vasten olevan tiivisteen kunto. Vaihtaa sen vaikka leveään ikkunatiivisteeseen. Siihen suodatinkompleksin päälle on saanut semmoista peitelevyäkin, löytyy osanumerolla 12765989. Tämä ohjaa vedet kokonaan pois suodattimen päältä.90saab kirjoitti:Plaaaaah...nyt sitten lämppärin puhallin ei lähtenyt puhaltamaan ollenkaan tänä aamuna.. ajoin n. 20 km kun hörähti taas toimintaan..
Lisäksi vko:n loppuna huomasin, että km numerot kojetaulussa ja kuskin oven nappuloiden valot ja cd-luukun valo paloivat vaikka ovet kiinni ja avain pois virtalukosta olleet jo pari tuntia.. aamulla oli sitten akku tyhjä ja miun olo tyhmä.. (olisi pitänyt ottaa akun kengät irti... )MIkä voi aiheuttaa ko. valojen palamaan jäämisen..
Hitto
Matti
Tai mie saan kyllä muovit edestä pois joo .. pitää tsekata kuhan pääsen halliin.
huh huh pakkasta
Jep, motonetistä hakee uudet ja vaihtaa itse. Motonetistä saa alkuperäisen Valeon valmistaman tai sitte Sweden Partsin tekeleen, joka on huonompi kuin tuo Valeon.
Siis tuo esilämmitysvastus on se jota mie nimitin "säätimeksi"? Helevetti, että ne kusee silmään palomiestäjjasco kirjoitti:Jep, motonetistä hakee uudet ja vaihtaa itse. Motonetistä saa alkuperäisen Valeon valmistaman tai sitte Sweden Partsin tekeleen, joka on huonompi kuin tuo Valeon.
90saab kirjoitti: Siis tuo esilämmitysvastus on se jota mie nimitin "säätimeksi"? Helevetti, että ne kusee silmään palomiestä![]()
" ei saa varaosana mistään, ollaan tutkittu" !!!
Onko miten hankala vaihtaa? Tuo Moottorin vaihto, lienee jopa miun tehtävissä..
KIITOS SUURI