Webasto asiaa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
HIMA
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Joulu 14, 2014 19:56

Webasto asiaa

Viesti Kirjoittaja HIMA »

Onko 9-3diesel normaalisti lämmin auto vai vaatiiko 25 asten pakkasilla webaston avuksi?
Ja jos saiskos selkeet ohjeet siihen kuuluvan hekun vaihtamiseksi ja vaatiiko ns. resetoinnin sen jälkeen.
Kiitosta jo etukäteen. Niin Eberistä on kyse. On paikallaan rintapellissä oikealla puolen.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Webasto asiaa

Viesti Kirjoittaja AZP »

Auto on kyllä lämmin, mutta kone käy kylmänä kunnon pakkasilla nurkka-ajossa, jos ei ole eberiä apuna. Vaikka termostaatti olisi kunnossa.

Tuossa reilu viikko sitten testailin omaa autoani ilman Eberiä (sulake irti) 18 asteen pakkasessa, ja lämmöt jäi alle 75 asteen. 25 asteen pakkasessa jää varmasti reilusti tämän alle ilman eberiä, jos haluaa vielä lämmityslaitteesta lämpöä kabiiniinkin.

Hehkun vaihtamiseen en osaa antaa avuja, kun en ole onneksi tuon omani kanssa (vielä) joutunut painimaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Webasto asiaa

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Itsekin eilen siirryin 9-3:sen "onnelliseksi" omistajaksi. Ostoreissun paluumatkalla kun oli 30-35 astetta pakkasta niin jotenkuten tarkeni ilman eberiä.

Mut sitten kävikin niin, että huohotin kaiketi jäätyi ja öljyt tuli pihalle. Tätä ei ainakaan foorumin perusteella ole muille tapahtunutkaan. Näköjään 300 kilometriä yhtä soittoa ilman taukoa oli tuolle liikaa tuossa kelissä.

Tuolla paremmalla, loppuunajetulla (500tkm) ruotsalaisella on menty >30 tuhatta ilman ongelmia ja uuden karhealla Saabilla ei päässy ku sen 300 km. Enää en yhtään ihmettele, miks lappu on menny luukulle... :twisted:
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
90saab
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 20:24
Paikkakunta: liperi

Re: Webasto asiaa

Viesti Kirjoittaja 90saab »

Ekitheman kirjoitti:Itsekin eilen siirryin 9-3:sen "onnelliseksi" omistajaksi. Ostoreissun paluumatkalla kun oli 30-35 astetta pakkasta niin jotenkuten tarkeni ilman eberiä.

Mut sitten kävikin niin, että huohotin kaiketi jäätyi ja öljyt tuli pihalle. Tätä ei ainakaan foorumin perusteella ole muille tapahtunutkaan. Näköjään 300 kilometriä yhtä soittoa ilman taukoa oli tuolle liikaa tuossa kelissä.

Tuolla paremmalla, loppuunajetulla (500tkm) ruotsalaisella on menty >30 tuhatta ilman ongelmia ja uuden karhealla Saabilla ei päässy ku sen 300 km. Enää en yhtään ihmettele, miks lappu on menny luukulle... :twisted:
Kaverilla on vm. 2011 1.9 tids ja viime viikolla huohotin jäätyi ja öljyt pihalle mittatikun putken kautta. Koko konehuone niin kauniisti öljyn vallasssa.. Liekkö tuo sittenkään niin harvinaista. ;)
93 sedan 1.8T vm.2005
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Webasto asiaa

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Oliko hänelläkin pitkä matka takana vähillä tauoilla vai minkälaisesta ajosta teki tuon? Ja mullakin tuli mittatikusta, mikä on kyllä ylivoimaisesti paras paikka öljylle tulla ulos. Moni muu irti lähtevä osa kun ei ole yhtä helppo pistää takaisin... Ja öljyinen konehuone ei ainakaan ruostu :D
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
90saab
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 20:24
Paikkakunta: liperi

Re: Webasto asiaa

Viesti Kirjoittaja 90saab »

Ekitheman kirjoitti:Oliko hänelläkin pitkä matka takana vähillä tauoilla vai minkälaisesta ajosta teki tuon? Ja mullakin tuli mittatikusta, mikä on kyllä ylivoimaisesti paras paikka öljylle tulla ulos. Moni muu irti lähtevä osa kun ei ole yhtä helppo pistää takaisin... Ja öljyinen konehuone ei ainakaan ruostu :D

Käytännössä pelkkää kaupunki ajoa, eli lyhyttä matkaa pääasiassa heillä... Ja on todella kaunis kiiltävä konehuone :D
:D
93 sedan 1.8T vm.2005
Vastaa Viestiin