XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Yksi houkutteleva yksilö Ruotsissa tosin on (taas) ollut mielessä:
http://www.blocket.se/horby/Saab_9_3_2_ ... m?ca=8&w=3
Onpa hieno!
http://www.blocket.se/horby/Saab_9_3_2_ ... m?ca=8&w=3
Onpa hieno!
9-3 X 2010
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Kunhan ei sportdiffiä kokeile niin ilmankin pärjää mainiosti On se takapainoisesti käyttäytyvä avoimellakin takaperällä, sportdiffin eron huomaa kun pitoa alkaa tosissaan ulosmittaamaan. Tunne on kuin näkymätön käsi pakottaisi auton seuraamaan haluttua linjaa mutta ilman espin jarruttelun hidastamista. Käytännössä kaasun lisääminen mutkassa vain liimaa auton entistä paremmin tiehen. Joidenkin mielestä tuntuu keinotekoiselta, omasta mielestä hienolta.Karspa kirjoitti: Vielä offtopiccia jatkaakseni jcarlssonilta pakko kysyä, kuinka paljon sportdiff tekee eroa tuon 60/40 torsenin kanssa mielestäsi? Onko tuo ns. pakkovaruste? Oma kokemus A4 B8 3.0tdi ilman diff ja tuntui vetävän mukavan takapainoisesti. Yllättävän iso ero nykyiseen haldex laitteeseen, jossa takapäässä avoin tasauspyörästö. Auto oli tutun, joten pidempää ajokokemusta ei ole.
Hyvä foorumi, asiallista tietoa löytyy myös muista merkeistä Yritäppä Alfa foorumilta etsiä vastaavia tietoja mitä täällä jaetaan...
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Vähän offtopicia, sorry siitä.
Jos puhutaan A4 Audeista, niin ei taida kulkupuolella olla 3.0TDI:lle haastajaa muuten kuin S4?
Varsinkin jos tuo 3.0TDI on vähän softattu?
Jos puhutaan A4 Audeista, niin ei taida kulkupuolella olla 3.0TDI:lle haastajaa muuten kuin S4?
Varsinkin jos tuo 3.0TDI on vähän softattu?
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Kyllä se 2.0tfsi vähän isommalla ahtimella sen 400hv puskee mutta prefacelifteistä pelkällä softauksella taitaa 3.0tdi olla se kovakulkuisin ässän jälkeen. Faceliftiä sai detunatulla 290hv 3.0tfsillä jonka saanee softalla sinne 400hv puolelle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Tulikos tästä kejusta diudi ketju
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
No, kaipa tässä keskustellaan vaihtoehdoista XWD:lle. Audi oli itselle se luontainen valinta Saabin valmistuksen loppumisen jälkeen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Diselit on mopoja vaikka mitä tekis.ja nyky autojen painot sitä luokkaa että paperilla tehoja mutta kun on sitä painoo melkein 2 tonnia niin kyllä se 150 km/h jälkeen meno aika nihkeetä.veto loppuu viimeistään 4500rpm jälkeen.
300hv tonnarilla pesee ne tullen mennen.
Ainut nelikko on se missä lukot edessä ja takana ja ei mitään viskoja välissä.
itsellä oli se neliveto 96 saab niin tiesi mitä vaikutti keveys.ei kiihtynyt mitsut samaan tahtiin nollasta 100km/h.teho 208hv/9400rpm ja paino 790kg.
300hv tonnarilla pesee ne tullen mennen.
Ainut nelikko on se missä lukot edessä ja takana ja ei mitään viskoja välissä.
itsellä oli se neliveto 96 saab niin tiesi mitä vaikutti keveys.ei kiihtynyt mitsut samaan tahtiin nollasta 100km/h.teho 208hv/9400rpm ja paino 790kg.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
No pointtina tuossa itsellä olikin lähinnä, että mitä pelkällä softamuutoksella saa aikaan. Rakennetut viripelit tietysti sitten erikseen.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Se 2.0 t on käyttömukava sillä 250 hepalla (softatuna).mukavasti vetää laajalta alueelta eri maata kun nuo meidän diselit.ttid vähän mukavampia.
käy vaikka vertaamassa tuolla speed partsin sivuilla niin siellä näkyy hyvin ero.
käy vaikka vertaamassa tuolla speed partsin sivuilla niin siellä näkyy hyvin ero.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Joo ei mulla Audia ole, mutta nelikkona kiinnostaa kyllä.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ke Syys 12, 2018 10:14
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Kylläpä nuo autismi vehkeet ovat aika pitkälti täysin Volkkareita vaan ylihinnottelulla ja vähän eri ulkonäöllä.jcarlson kirjoitti: ↑Pe Helmi 19, 2016 16:29Aerossa on eri etupuskuri ja ratti ainakin. Sinänsä lisävarusteissa ei taida olla sen kummempaa eroa, enemmän kiinni ruksaajan innosta. TurboX:llä on varmasti tietty lisäarvonsa jo keräilykappaleena, ja se eLSD löytyy kaikista kuten myös jotain kosmeettisia juttuja joita ei ole muihin saanut rahallakaan (ja nehän on aina 2.8V6 koneella). Muuten eLSD on aika harvinainen, ehkäpä Aeroissa voisi olla suurempi todennäköisyys että se löytyy. Sinänsä laitteena se on aivan mahtava, Audi Sport Differential on about vastaava kapistus joka löytyy omasta ässästä ja aiemmassa A4:ssa sitä ei ollut. Aikoinaan omassa Evomitsussa ollut AYC taitaa olla ensimmäinen versio aiheesta ja sitäkään on vaikea kehua liikaa. Käytännössä ko. laite eliminoi puskemisen täydellisesti vaikka ei sitä nyt noissa 40:60 (B8 ja C7 ->) Audeissa enää samalla tavalla esiinnykkään kuin vanhemmissa.
Viinasensori on itse asiassa yleinen osa jota saa ihan tarvikkeenakin Continentalilta, eli sen suhteen ei ole tarvetta olla huolissaan, ei ole edes kovin kallis. Saa merkkiliikkeestä ja oikealla osanumerolta muualtakin.
Korkeapainepumppu ei todellisuudessa ole mikään yleinen vika 3.0tdi, pikemminkin hyvin harvinainen. B8 korisissa ei mulla ole tiedossa muuta tyyppivikaa ko. moottorissa kuin imusarjan läppien tangot jotka on helppo korjata. Ketjuvikaa on ollut aiemmissa versioissa mutta 240hp mallin kohdalla en ole siitä kuullut. 2.0TFSI 08-11 on tosiaan sama vika kuin T7 moottoreissa eli liian löysät männänrenkaat, myös ketjut on niissä olleet lyhytikäisiä. Aika paljon noita on jo korjattu, osittain tehtaan piikkiinkin. Jos jo korjatun löytää (tai facelift-mallin) niin öljynkulutusongelmasta ei ole enää huolta.
Lopulta syy miksi itse en päätynyt XWD kolkkiin vaan A4/S4 oli se että hintaero oli niin pieni ja kutoskone houkutteli enemmän kuin nelonen. TurboX manuaalina vaikea löytää ja Saabin automaattia en huoli. Täällä ruotsissa autoveron puutekin tiputtaa isokoneisten hinnat paljon kohtuullisemmiksi suhteessa, ja toisaalta E85:lla ajaminen ei kannata.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ke Syys 12, 2018 10:14
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Oletko tekniikan ammattilainen vai tekniikalle sokea maalikko, Audin ilmoittamat lukemat autojensa suoritus kykyyn on järjestäin ollut puuta heinää. Itse dynossa testannut reilusti yli 50 näitä Audin uusia tehokkaampia ja vähemmän tehokkaita versioita ja keskiarvollisesti noin 40-50 hv jää jotenkin aina uupumaan kun kumminkin ovat ilmoittaneet hevosvoimat renkailta. Ja syy tähän se, että Audi ei tee omia moottoreitaan vaan Volkswagen tekee ja audi lisää logonsa ja lisää hevosvoimia paperilla. Älkää aina uskoko kaikkea mitä nämä "premium" autonvalmistajat suoltavat. Valitettavasti Audistakin on tullut lähes pelkkä kansan auto ja se lienee jo saksalaisissa autoissa laadussaan opeliakin jo teknisesti huonompi.
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Ammattilainen. Moottoriteho ilmoitetaan aina kampiakselilta, ei renkailta. Jos olisit 50 autoa dynottanut niin tietäisit varmaan tämän.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Tuli hommattua tuollainen 9-3 x vm.11. Aika hyvältä vaikuttaa mutta onko nuo nelivedon osat tosiaan niin speciaalit että rikkoutuessaan joutaa paaliin?
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Itsellä oli 3 vuotta normi Xwd 9-3 ja voin lohduttaa että ei jouda paaliin. Muistat vaihtaa öljyt 60.000km välein koko xwd puolelta niin Ei ole ongelmia. Itse ajoin 80 tkm 9-3 ja nyt on jo toinen 9-5 xwd. varaosia löytyy sekä ORIOLTA että netistä mm. Skandix, Parts for saabs, Speedparts jne.Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti: ↑Su Kesä 02, 2019 15:33Tuli hommattua tuollainen 9-3 x vm.11. Aika hyvältä vaikuttaa mutta onko nuo nelivedon osat tosiaan niin speciaalit että rikkoutuessaan joutaa paaliin?
Ja eiku odottamaan liukkausta ajokeliä
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R