Neliveto ongelmako?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su Tammi 17, 2016 10:20
- Paikkakunta: Ähtäri
Re: Neliveto ongelmako?
Öljyt ja suodatin vaihdettu näyttäis että vika korjaantui. Tuskin oli aikaisemmin vaihdettu aika karseen näköstä mäskiä oli
Tuossa kuva jos tää nyt onnistui. [img][img]http://i11.aijaa.com/t/00911/14085793.t.jpg[/img][/img]
Tuossa kuva jos tää nyt onnistui. [img][img]http://i11.aijaa.com/t/00911/14085793.t.jpg[/img][/img]
Re: Neliveto ongelmako?
Voi ne öljyt ollakkin vaihdettu joskus mutta tuo kotelointi on suunniteltu virheellisesti ja kerää vettä huohotuksen kautta sisäänsä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su Tammi 17, 2016 10:20
- Paikkakunta: Ähtäri
Re: Neliveto ongelmako?
Löysin tuolta saabin wis ohjelmasta takaisinkutsun liittyen haldexin huohotus letkuun. Tilasin sit huohotusletkun suodattimineen ja kiinnikkeineen rintajoupilta kun ei oo tietoa onko moista osaa sinne vaihdettu. En tiiä onko apua tuohon ongelmaan mikä aikaisemmin oli autossa että kerää vettä öljyn sekaan ja neliveto lakkaa toimimasta. Jännä nähä minkälainen vanha letku siellä on ja miten se toimii. Uus letku ei päästä puhaltaessa ilmaa läpi mutta imemällä tulee ihan vähän. Tänään hain paketin kotiin noin 25cm letkua päässä venttiilin tapainen ja yksi metalli kiinnike hintaan 50e melko kallis putkeksi Onko kukaan muu vaihtanut vastaavaa putkea?
Re: Neliveto ongelmako?
Eikö löytynyt kampanjakilvestä merkintää tuosta huohotuspäivityksestä?
Oma auto jäi juuri tuon kampanjan ulkopuolelle, kun runkonumero päättyy ..3876. Varmaan noin viikkoa aiemmin alettu laittamaan päivitettyä huohotusta jo tehtaalla. :)
Oma auto jäi juuri tuon kampanjan ulkopuolelle, kun runkonumero päättyy ..3876. Varmaan noin viikkoa aiemmin alettu laittamaan päivitettyä huohotusta jo tehtaalla. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su Tammi 17, 2016 10:20
- Paikkakunta: Ähtäri
Re: Neliveto ongelmako?
Missä tuon kilven pitäis olla? Jostain siitä luin mutta en muista enää mistä.
Re: Neliveto ongelmako?
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su Tammi 17, 2016 10:20
- Paikkakunta: Ähtäri
Re: Neliveto ongelmako?
Huoltokirjasta löytyi se kilpi mutta tyhjyyttä ammotti ei ainakaan merkitty oo mitään tehdyksi.
Re: Neliveto ongelmako?
Tere,hain autoni pari vuotta sitten ruotsista ja pari vkoa oston jälkeen lakkasi nelikko toimimasta. 80tkm oli silloin ajettu ja siihen vaihdettiin haldexin pumppu ja kytkin. Ruottin liike maksoi kiltisti kaikki muut paitsi alvin. Koko remontin hinta oli länkkärissä 6000e luokkaa. Talvisin kovilla pakkasilla syttynyt muutaman kerran tuo Service XWD,mutta etupyörien laakereiden vaihdon jälkeen tuo on loistanut poissa olollaan. Nyt 150tkm ajettu ja hyvin sutii joka nurkasta,varsinkin koko putkiston ja stage 3 ohjelmoinnin jälkeen.
Re: Neliveto ongelmako?
Tuomas1990 kirjoitti:Huoltokirjasta löytyi se kilpi mutta tyhjyyttä ammotti ei ainakaan merkitty oo mitään tehdyksi.
Mulla oli merkinnät! On vaihdettu vetarin stefat, se huohotus systeemi ja paisuntasäiliö vaihdettu.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ti Tammi 19, 2016 19:02
Re: Neliveto ongelmako?
Onks kampanjakilven tiedot myös huoltokirjan sivun 52 taulukossa? (muutostyön vahvistus / Bekräftelse av ändringar)
Mulla on A1 kohdassa pieni viiva, B1 ja C4 kohdasa nr. 8. Mitäköhän muutoksia noi oikeen on?
Mulla on A1 kohdassa pieni viiva, B1 ja C4 kohdasa nr. 8. Mitäköhän muutoksia noi oikeen on?
Re: Neliveto ongelmako?
B1 = Haldexin huohotuspäivitys
C4 = Paisarin päivitys
Numero 8 merkkaa, että päivitykset tehnyt jälleenmyyjä. 7 olisi maahantuojan tekemä.
Tuohon A1-merkintään en äkkiä löytänyt vastausta.
C4 = Paisarin päivitys
Numero 8 merkkaa, että päivitykset tehnyt jälleenmyyjä. 7 olisi maahantuojan tekemä.
Tuohon A1-merkintään en äkkiä löytänyt vastausta.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Neliveto ongelmako?
Moi.
Onko kukaan teettänyt tuota 3D-huolto-ohjelmaan kuuluvaa osittaista momentinmuuntimen öljynvaihtoa, josta Sauli kirjoitti? Mitä on maksanut? Itsellä ei ole kampanjakilvessä mitään merkintöjä. Auto vm2010, joten luulisi, että jotain päivityksiä olisi tehtaalla jo tehty, kun kerta vm2009 autoihinkin on niitä jo laitettu. Tietääkö kukaan, mistä eteenpäin näitä on kuulunut tulla jo tehtaalta?
Historiana vielä, että kaksi vuotta sitten autosta meni rikki haldexin öljypumppu ja se vaihdettiin uuteen, suolaiseen hintaan. Nyt kysyin tarjousta haldexin öljynvaihdolle ja 500 euroa pitäisi moisesta maksaa. Aika hintavaa tämäkin.
Onko kukaan teettänyt tuota 3D-huolto-ohjelmaan kuuluvaa osittaista momentinmuuntimen öljynvaihtoa, josta Sauli kirjoitti? Mitä on maksanut? Itsellä ei ole kampanjakilvessä mitään merkintöjä. Auto vm2010, joten luulisi, että jotain päivityksiä olisi tehtaalla jo tehty, kun kerta vm2009 autoihinkin on niitä jo laitettu. Tietääkö kukaan, mistä eteenpäin näitä on kuulunut tulla jo tehtaalta?
Historiana vielä, että kaksi vuotta sitten autosta meni rikki haldexin öljypumppu ja se vaihdettiin uuteen, suolaiseen hintaan. Nyt kysyin tarjousta haldexin öljynvaihdolle ja 500 euroa pitäisi moisesta maksaa. Aika hintavaa tämäkin.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: Neliveto ongelmako?
Tuo hinta on kyllä aika kova! Eikös suodatin ollut joku 90€ ja öljy jotain.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Neliveto ongelmako?
Suomalainen työ on kallista. Tunnin homma niin eihän tuosta tule kuin vähän yli 300€/h...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su Tammi 17, 2016 10:20
- Paikkakunta: Ähtäri
Re: Neliveto ongelmako?
Mulla makso 314e öljyn ja suodattimen vaihto sisälti suodatin+tiiviste noin 90e ja öljy oli jotain 60-70e/L työtä 3h/150e... tuossa kauhee homma ku pitää purkaa pakoputkia pois ja tiputtaa koko perää alas että saa sen kannen auki missä tuo suodatin on... tuo pelkkä osittainen vaihto niin sen täyttö propun saa irti ilman mitään purku toimenpiteitä. Sieltä imetään muutama desi öljyä pois (en nyt muista tarkkaa mittaa) ja uutta tilalle hommana varmaan 15min käsittämätön hinta tuo 500e.. Öljyä litra maksaa sen 60-70 ja siihen työ päälle maks 30min siinäkin on jo kahvitunti mukana paljoo yli satasta en maksais ite tuosta + jää vielä litrasta öljyä itelle seuraavaavia kertoja varten.