2.8 V6 aero sc

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Nico
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: La Syys 16, 2006 08:49
Paikkakunta: Littoinen

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja Nico »

Näin kuluneen talven liukkailla on myös osannut arvostaa sitä, että vetävien pyörien päällä on sitä ylimääräistä painoakin.
Oli nimittäin sijaisautona pari kuukautta takaperin toisen merkkinen kevytnokkainen ja jopas oli varsin onneton etenijä...

Aivan varmasti on tappiin viritetty nelipyttyinen V6:sta nopeampi, mutta sitten ajan kanssa kun kyllästyy revittämään sitä konetta punarajalle että saa kuoren irti banaanista, niin tämmöinen matalaviritteinen alhaalta vääntävä, josta tarvittaessa voimaakin löytyy on kyllä ihan kiva.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

jcarlson kirjoitti:Parin-kolmen tonnin rautapäivityksillä saa 2.0T:stä samat lukemat ulos kuin softaviritetystä 2.8V6 mutta kutosen veto alkaa n. 1000rpm alempaa ja onhan se äänimaailma astetta hienompi.
Juu äänet on ihan hienot, mutta kyllä rajusti viritetty 5 kone on vielä kiihottavampi :D
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Eemil93ss
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2010 14:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja Eemil93ss »

Nico kirjoitti:Näin kuluneen talven liukkailla on myös osannut arvostaa sitä, että vetävien pyörien päällä on sitä ylimääräistä painoakin.
Oli nimittäin sijaisautona pari kuukautta takaperin toisen merkkinen kevytnokkainen ja jopas oli varsin onneton etenijä...

Aivan varmasti on tappiin viritetty nelipyttyinen V6:sta nopeampi, mutta sitten ajan kanssa kun kyllästyy revittämään sitä konetta punarajalle että saa kuoren irti banaanista, niin tämmöinen matalaviritteinen alhaalta vääntävä, josta tarvittaessa voimaakin löytyy on kyllä ihan kiva.
Jos vakio kutoskoneesta puhutaan niin en kyllä lähtisi luonnehtimaan mitenkään erityisen alavääntöiseksi koneeksi vaan enemmänkin kierroskoneeksi. Neloskone on taas vakiona luonteeltaan mielestäni vääntävämpi ja meno hyytyy jo paljon ennen huippukierroksia toisin kuin kutosessa. Toki se kutonen oikeasti vääntää alhaalta enemmän, mutta koneen luonne ja miltä se tuntuu ei tunnu siltä.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vakiona kutoskoneessa on niin pienet ahdot ettei tunnu vääntöpiikkiä alakierroksilla vaan vetää tasaisesti. Mutta ahdin on kyllä pieni ja softattuna tulee selvästi perinteinen Saabin turbokoneen luonne, paljon keskialueen vääntöä mutta hyytyy yläkierroksilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Eemil93ss
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2010 14:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja Eemil93ss »

jcarlson kirjoitti:Vakiona kutoskoneessa on niin pienet ahdot ettei tunnu vääntöpiikkiä alakierroksilla vaan vetää tasaisesti. Mutta ahdin on kyllä pieni ja softattuna tulee selvästi perinteinen Saabin turbokoneen luonne, paljon keskialueen vääntöä mutta hyytyy yläkierroksilla.
Paljonko muuten ahdot on vakiona verrattuna sama rauta, mutta softa joka ottaa potentiaalin käyttöön? Paineet sekä ilmamäärät.

Hirschin viritettyä joskus kokeilin manuaalina ja sekin oli luonteeltaan kierroskonemainen. Mutta se oli niitä tehdassoftia jolla otettiin ulos muistaakseni 275 hepoista. 300 heppaiseksi softattua en ole kokeillutkaan.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2.8 V6 aero sc

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vakioahdot muistaakseni noin 0,6 bar perusversiossa, turbox ja hirsch lienee jotain 0,8 bar. Sellaiset n. 1 bar siitä voi ottaa. Väännöt ja ilmamassat on pitkälti suhteessa noihin, luokkaa 350/400/470. Vääntöähän saa lisää myös sytkällä ahtojen lisäksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin