Näin kuluneen talven liukkailla on myös osannut arvostaa sitä, että vetävien pyörien päällä on sitä ylimääräistä painoakin.
Oli nimittäin sijaisautona pari kuukautta takaperin toisen merkkinen kevytnokkainen ja jopas oli varsin onneton etenijä...
Aivan varmasti on tappiin viritetty nelipyttyinen V6:sta nopeampi, mutta sitten ajan kanssa kun kyllästyy revittämään sitä konetta punarajalle että saa kuoren irti banaanista, niin tämmöinen matalaviritteinen alhaalta vääntävä, josta tarvittaessa voimaakin löytyy on kyllä ihan kiva.
2.8 V6 aero sc
Re: 2.8 V6 aero sc
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: 2.8 V6 aero sc
Juu äänet on ihan hienot, mutta kyllä rajusti viritetty 5 kone on vielä kiihottavampijcarlson kirjoitti:Parin-kolmen tonnin rautapäivityksillä saa 2.0T:stä samat lukemat ulos kuin softaviritetystä 2.8V6 mutta kutosen veto alkaa n. 1000rpm alempaa ja onhan se äänimaailma astetta hienompi.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 2.8 V6 aero sc
Jos vakio kutoskoneesta puhutaan niin en kyllä lähtisi luonnehtimaan mitenkään erityisen alavääntöiseksi koneeksi vaan enemmänkin kierroskoneeksi. Neloskone on taas vakiona luonteeltaan mielestäni vääntävämpi ja meno hyytyy jo paljon ennen huippukierroksia toisin kuin kutosessa. Toki se kutonen oikeasti vääntää alhaalta enemmän, mutta koneen luonne ja miltä se tuntuu ei tunnu siltä.Nico kirjoitti:Näin kuluneen talven liukkailla on myös osannut arvostaa sitä, että vetävien pyörien päällä on sitä ylimääräistä painoakin.
Oli nimittäin sijaisautona pari kuukautta takaperin toisen merkkinen kevytnokkainen ja jopas oli varsin onneton etenijä...
Aivan varmasti on tappiin viritetty nelipyttyinen V6:sta nopeampi, mutta sitten ajan kanssa kun kyllästyy revittämään sitä konetta punarajalle että saa kuoren irti banaanista, niin tämmöinen matalaviritteinen alhaalta vääntävä, josta tarvittaessa voimaakin löytyy on kyllä ihan kiva.
Re: 2.8 V6 aero sc
Vakiona kutoskoneessa on niin pienet ahdot ettei tunnu vääntöpiikkiä alakierroksilla vaan vetää tasaisesti. Mutta ahdin on kyllä pieni ja softattuna tulee selvästi perinteinen Saabin turbokoneen luonne, paljon keskialueen vääntöä mutta hyytyy yläkierroksilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.8 V6 aero sc
Paljonko muuten ahdot on vakiona verrattuna sama rauta, mutta softa joka ottaa potentiaalin käyttöön? Paineet sekä ilmamäärät.jcarlson kirjoitti:Vakiona kutoskoneessa on niin pienet ahdot ettei tunnu vääntöpiikkiä alakierroksilla vaan vetää tasaisesti. Mutta ahdin on kyllä pieni ja softattuna tulee selvästi perinteinen Saabin turbokoneen luonne, paljon keskialueen vääntöä mutta hyytyy yläkierroksilla.
Hirschin viritettyä joskus kokeilin manuaalina ja sekin oli luonteeltaan kierroskonemainen. Mutta se oli niitä tehdassoftia jolla otettiin ulos muistaakseni 275 hepoista. 300 heppaiseksi softattua en ole kokeillutkaan.
Re: 2.8 V6 aero sc
Vakioahdot muistaakseni noin 0,6 bar perusversiossa, turbox ja hirsch lienee jotain 0,8 bar. Sellaiset n. 1 bar siitä voi ottaa. Väännöt ja ilmamassat on pitkälti suhteessa noihin, luokkaa 350/400/470. Vääntöähän saa lisää myös sytkällä ahtojen lisäksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com