Suositus 150tkm/10v, mutta käytäntö on, että vaihdetaan 100tkm jälkeen. Ja vesipumpun kanssa sitten! Hihnahan tässä kestäisi, mutta se vesipumppu tahtoo porsia jo aikaisemmin. Meillä on Tids, joka odottelee jakopäänremonttia, mittarissa 136tkm. Kaverilla on TTID, jonka jakopään remppa tehtiin 154tkm kohdalla. Kummassakaan ei oireita, mutta vähäisemmilläkin kilsoilla on mennyt koneita täysremonttiin jakohihnan katkettua(syyllinen on siis se vesipumppu).
Itselläni 11/2005 1,9 TIDs, jonka huoltokirjassa vaihtoväliksi on merkitty 120 tkm. Ensimmäinen vaihto oli mennyt hieman pitkäksi, mutta itse aion viedä jakopäähuoltoon aikanaan noin 230 tkm kohdalla. Merkkiliikkeissä on nyt todella edullinen tarjous vesipumppuineen ja kiristimineen, lisäksi apulaitehihna vaihdetaan. Osilla ja työllä kolmen vuoden takuu. TIDs:ään 499 € ja TTID:een 599 €.
Virallinen vaihtoväli on jossain vaiheessa lyhennetty 120tkm/8v. Omassa ei tule kilometrit vielä pariin vuoteen täyteen, mutta kaipa tuokin kannattaa varoiksi rempata.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2