Mikä kytkin 9-3:een
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kyllä on
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
-----
Viimeksi muokannut wankelo, To Elo 02, 2018 07:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SC 2.0t BioPower 2009
Re: Mikä kytkin 9-3:een
-----
Viimeksi muokannut wankelo, To Elo 02, 2018 07:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SC 2.0t BioPower 2009
Re: Mikä kytkin 9-3:een
No niin... 9-5 Aeron kytkin paketti laitettu.
Ensimmäiset kokemukset:
Pakilla ruudusta.. meinas sammua, kun otti kiinni hätäseen
Liikkeelle lähtö.. edelleen nykäys, kun otti nopiaan kiinni ( huom. vasta toinen polkasu tuntuma)
valolähtö.. nyt rupee jo paremmin oleen pehmeä, kun keskittyy polkimen nostoon.
Kehä ykköstä, lahden motaria, kehä kolmosta.. kiva kiihdytellä kun Ei luista
Malmin prisman parkkihallia.. kytkimen käyttö vaatii kyllä rauhallisen, määrätietoisen noston, ja on jouheeta.
Kyllä tähän tottuu
Ensimmäiset kokemukset:
Pakilla ruudusta.. meinas sammua, kun otti kiinni hätäseen
Liikkeelle lähtö.. edelleen nykäys, kun otti nopiaan kiinni ( huom. vasta toinen polkasu tuntuma)
valolähtö.. nyt rupee jo paremmin oleen pehmeä, kun keskittyy polkimen nostoon.
Kehä ykköstä, lahden motaria, kehä kolmosta.. kiva kiihdytellä kun Ei luista
Malmin prisman parkkihallia.. kytkimen käyttö vaatii kyllä rauhallisen, määrätietoisen noston, ja on jouheeta.
Kyllä tähän tottuu
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Mullakin ollut nyt reilun vuoden kolkissa 9-5 aeron kytkinsetti (ja uusi työsylinteri) ja alhaaltahan se on aina ottanut, mutta sen lisäksi on varsin jäykkä. Esim. valoissa jos ei pidä vapaalla niin ihan tosissaan saa painaa poljinta jotta pysyy pohjassa ja kaupunkipyörittely, jossa kytkimen polkaisua tiheään, on etenkin ohutpohjaisella kengällä rasittavaa. Mites tuo jäykkyys muilla, kuulostaako normaalilta?
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kirjoittelen nyt tänne kun täällä kerta aihetta isommin käsitellään
Miten tuo XWD mallin orkkis kytkin kestää vääntöö? Osanumero olis 55571779. Saa ainakin tilattua Metroauton kautta. Löytyiskö joku järeempi orkkiksen tilalle? Saattaisi tulevaisuudessa olla isompaakin tehonlisäystä mietinnän alla kuin softa päivitys.
Mites saako tuohon XWD malliin kiinteetä vauhtipyörää, jos saa niin millainen sopii? Tuossa kun taitaa tuo kaksoismassa olla paikoillaan?
En vielä ehtiny koko keskustelua käymään lävitte, lueskelen loppuun kun töistä pääsen, jos aiheesta on käyty jo keskustelua
Miten tuo XWD mallin orkkis kytkin kestää vääntöö? Osanumero olis 55571779. Saa ainakin tilattua Metroauton kautta. Löytyiskö joku järeempi orkkiksen tilalle? Saattaisi tulevaisuudessa olla isompaakin tehonlisäystä mietinnän alla kuin softa päivitys.
Mites saako tuohon XWD malliin kiinteetä vauhtipyörää, jos saa niin millainen sopii? Tuossa kun taitaa tuo kaksoismassa olla paikoillaan?
En vielä ehtiny koko keskustelua käymään lävitte, lueskelen loppuun kun töistä pääsen, jos aiheesta on käyty jo keskustelua
9-3 2.0T XWD man -08
ex 9-3 2.0t aut -03
ex 9-3 2.0t aut -03
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kaksoismassan kestävyys ei ole bensakoneissa ongelma, sitä on turha mennä vaihtamaan. Vakio kytkinkin kestää reilusti yli 400Nm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Vajaa parin viikon päästä menee saabas syyniin niin näkee onko se kaksoismassa vaihtokunnossa vai ei. Saabin kytkinpolkimen oireilut vain viittaisivat siihen et olis tullu jo tiensä päähän, jos kytkin ei sitten ole syypää. Samalla menee tiivisteitä vaihtoon kun on hieman tihuttanut vaihteistoöljyä pihalle.jcarlson kirjoitti:Kaksoismassan kestävyys ei ole bensakoneissa ongelma, sitä on turha mennä vaihtamaan. Vakio kytkinkin kestää reilusti yli 400Nm.
Tuon orkkis kytkimen tilalle ei ole mitään muuta järeempää tiedossa?
9-3 2.0T XWD man -08
ex 9-3 2.0t aut -03
ex 9-3 2.0t aut -03
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kytkin remontti alkaa oleen ajankohtainen. Auto siis 93 2.0t 2008 vector 6/vaihteinen
Ajatuksena on ollu laittaa tuo b284 kytkin sinne. vauhtipyörä mietinnässä että laittaako kiinteän vai kaksoismassan?
Minun käsitykseni mukaan 6-vaihteisissa aina vakiona kaksoismassa.
Vauhtipyörän takia tuota remonttia alettava tekemään koska oletuksena että se siellä ääntää. Samalla tarkoitus laittaa vakiota parempi kytkin joka kestää.
Ajatuksena on ollu laittaa tuo b284 kytkin sinne. vauhtipyörä mietinnässä että laittaako kiinteän vai kaksoismassan?
Minun käsitykseni mukaan 6-vaihteisissa aina vakiona kaksoismassa.
Vauhtipyörän takia tuota remonttia alettava tekemään koska oletuksena että se siellä ääntää. Samalla tarkoitus laittaa vakiota parempi kytkin joka kestää.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Akip kirjoitti:Kytkin remontti alkaa oleen ajankohtainen. Auto siis 93 2.0t 2008 vector 6/vaihteinen
Ajatuksena on ollu laittaa tuo b284 kytkin sinne. vauhtipyörä mietinnässä että laittaako kiinteän vai kaksoismassan?
Minun käsitykseni mukaan 6-vaihteisissa aina vakiona kaksoismassa.
Vauhtipyörän takia tuota remonttia alettava tekemään koska oletuksena että se siellä ääntää. Samalla tarkoitus laittaa vakiota parempi kytkin joka kestää.
Tollasta pakettia suunnitellu:
vauhtipyörä: 55576199
Kytkinpaketti: 55561421
Työsylinteri: 93186759
Kampiakselin taka stefa: 90325572
Käykös tuo ihan heittämällä paikalleen niin ainakin olen ymmärtänyt?
onko vauhtipyörän pultti sarjalle joku osa numero? apurungon pulteille? vetoakselin stefoille?
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Olihan se tämä 4580346 kun käy viisivaihteiseen? ja montako niitä 6mm holkkeja pitää olla?
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ainakin yksi jäsen oli laittanut 9-5 aeron kytkimen kaksoismassan kaveriksi. Onkohan tästä enempää kokemusta? Ei oikein meinaa löytyä kovaa vauhtipyörää.
Oliko vetarin stefoille numeroita?
Oliko vetarin stefoille numeroita?
Re: Mikä kytkin 9-3:een
5v manuaalin stefa: 55 353 153
6v manuaalin stefa: 12 755 013
Matti
6v manuaalin stefa: 12 755 013
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Tämä varmaan pitäisi alkuperäistä vastaava vauhtipyörä! http://www.neobrothers.co.uk/dual-mass- ... 049346ac8c
auto on siis 2008 2.0t 6vaihteinen
auto on siis 2008 2.0t 6vaihteinen
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Niinhän tuo näyttäisi olevan, todennäköisesti alkuperäinen osakin vielä. Neobrossilla on ihan hyvät hinnat joissakin osissa, punnan kurssi tosin välillä painaa väärään suuntaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki