Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 517
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

white9-5 kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen ei ilmeisesti ole vieläkään kukaan löytänyt vastausta? Ainakin TX:n spoilereita on laitettu Aeron puskimeen. Kiinnostais laittaa omaan aeroonkin, mutta saatavuus on nolla :evil:
Toki olishan nuo splitteritkin yksi vaihtoehto.
http://www.eeuroparts.com/Parts/51719/L ... -12779203/
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Joo marmoriltakin sai taas. Muutama viikko sitten laitoin omaan aeroon tuon lipan.
Ilmeisesti Aeron ja TX:n puskurien ero on kiinnitysreikien puute aeron puskurissa ja luonnollisesti myös keski ritilässä.
Spoilerin mukana tuli myös halkeavat pop-niitit kiinnitystä varten.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Eski kirjoitti: Myös keulapäivitys tulee halvemmaksi PCS:n kautta, ainakin jos käyttää vanhaa maskia ja maalaa sumarin kehykset itse...
Miten sen hopeen värin sais tietoon? Kaveri maalaa puskurin Jyväskylässä ja pääsen paikalle,kun on asennuksen aika.

Puskurin värin hän saa, kun lähetän palan rikkinäistä takapuskuria, mutta maskia en viittis lähettää :D
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mulle kaveri maalasi sumarinkehykset samalla värillä kun jonkun hopean värisen auton puskurin. Eipä tuo ainakaan omaa silmää ole häirinnyt, eli en huomaa mitään eroa sävyssä maskiin verrattuna.



Eski
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja anttimak »

No eipä sitä kyllä pääse huomaamaan, jos ei ihan sama sävy olekkaan. Täytynee antaa taiteilijalle vapaudet sen suhteen. Jos ei sitten saa PCS:ltä jotain vinkkiä, kun käy puskimet hakemassa :roll:
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Omat kehykset on maalattu jollain chryslerin hopealla kun sellainen sattui olemaan maalaamossa kun vein kehykset sinne.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Nyt kun on tuota Hirchin puskuria katsellut paikallaan parikuukautta, niin on herännyt voimakas tarve päivittää edelleen. Minun silmään alareuna on liian "kliininen" ja jää turhan ylös, koska en ole autoa madaltanut. Persottaisi laittaa aeron tai TX:n splitteri jatkeeksi rikkomaan muuten liian suoran linjan: https://drive.google.com/open?id=0B_FBe ... UR1b2c3RFU

Mistähän näitä enää saa? PCS:lle en ole vielä laittanut viestiä ja ebaystä en äkkiseltään löytänyt kuin "ended" -ilmoituksia :?

Onko joku lähiaikoina jostain ostanut?

E: kuvalinkki lisätty
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja jjasco »

anttimak kirjoitti:Nyt kun on tuota Hirchin puskuria katsellut paikallaan parikuukautta, niin on herännyt voimakas tarve päivittää edelleen. Minun silmään alareuna on liian "kliininen" ja jää turhan ylös, koska en ole autoa madaltanut. Persottaisi laittaa aeron tai TX:n splitteri jatkeeksi rikkomaan muuten liian suoran linjan: https://drive.google.com/open?id=0B_FBe ... UR1b2c3RFU

Mistähän näitä enää saa? PCS:lle en ole vielä laittanut viestiä ja ebaystä en äkkiseltään löytänyt kuin "ended" -ilmoituksia :?

Onko joku lähiaikoina jostain ostanut?

E: kuvalinkki lisätty
Mikset madalla ja muutenki vaihda maskiin hunajakenno maskia?
9³SS Turbo X '08

-Janne
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 517
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

anttimak kirjoitti:Nyt kun on tuota Hirchin puskuria katsellut paikallaan parikuukautta, niin on herännyt voimakas tarve päivittää edelleen. Minun silmään alareuna on liian "kliininen" ja jää turhan ylös, koska en ole autoa madaltanut. Persottaisi laittaa aeron tai TX:n splitteri jatkeeksi rikkomaan muuten liian suoran linjan: https://drive.google.com/open?id=0B_FBe ... UR1b2c3RFU

Mistähän näitä enää saa? PCS:lle en ole vielä laittanut viestiä ja ebaystä en äkkiseltään löytänyt kuin "ended" -ilmoituksia :?

Onko joku lähiaikoina jostain ostanut?

E: kuvalinkki lisätty
http://www.eeuroparts.com/Parts/51719/L ... -12779203/

On tässä samalla sivulla ylempänäkin tuo linkki :D

Ja madalla nyt hyvä mies.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja anttimak »

lentäväsaabisti kirjoitti:
On tässä samalla sivulla ylempänäkin tuo linkki :D

Ja madalla nyt hyvä mies.
Eipä muka toiminut aamulla tuo linkki vaan nyt toimi!

Sitä tässä olen vatuloinut jo vuodenpäivät mutta auto kun on pääsääntöisesti emännän kulkine niin sieltä olen saanut vasta hentoisen keltaisen valon sille hommalle. Toki sitä tarvisi ihan -40mm laskea vaan -35-30mm saattaisi riittää lipan kans.

Kennomaski on kyllä hankintalistalla myös.

Ja kai ne jouset nyt pitää tilata kun noin kovaa palautetta tuli :lol:
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 517
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

anttimak kirjoitti:
lentäväsaabisti kirjoitti:
On tässä samalla sivulla ylempänäkin tuo linkki :D

Ja madalla nyt hyvä mies.
Eipä muka toiminut aamulla tuo linkki vaan nyt toimi!

Sitä tässä olen vatuloinut jo vuodenpäivät mutta auto kun on pääsääntöisesti emännän kulkine niin sieltä olen saanut vasta hentoisen keltaisen valon sille hommalle. Toki sitä tarvisi ihan -40mm laskea vaan -35-30mm saattaisi riittää lipan kans.

Kennomaski on kyllä hankintalistalla myös.

Ja kai ne jouset nyt pitää tilata kun noin kovaa palautetta tuli :lol:
Ajattelin vanteen olevan 16", mutta kun katsoin että 18" niin piti jo kommentoida :)
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Marmorilla tuo lippa maksaa 180e, niin kannattaako tuota rapakon takaa tilata, kun tulee postit ja tullit lisäksi?
Madaltamisen suhteen kannattaa olla maltillinen, kun keula on pitkä ja lippa tulee aika alas. Ottaa sport alustallakin helposti kiinni ja perjantaina kun käytin auton suuntauksessa, niin piti kikkailla palikoiden kanssa, että saivat nosturille.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja anttimak »

white9-5 kirjoitti:Marmorilla tuo lippa maksaa 180e, niin kannattaako tuota rapakon takaa tilata, kun tulee postit ja tullit lisäksi?
Madaltamisen suhteen kannattaa olla maltillinen, kun keula on pitkä ja lippa tulee aika alas. Ottaa sport alustallakin helposti kiinni ja perjantaina kun käytin auton suuntauksessa, niin piti kikkailla palikoiden kanssa, että saivat nosturille.
No tässä taitaa käydä nyt niin, että laitankin ne jouset ensin ja katsotaan se lippahomma sitten.. mahtuuko enää puskimen ja asfaltin väliin mitään :D

Aika kauhee homma vaan löytää sopivat jouset hinta/laatu/madallus -suhteessa. Ja nimenomaan pelkät jouset ei koko kittiä kestä lompakko tähän saumaan. Saa heittää linkkiä ja vinkkiä vaikka yv laatikkoon jos haluaa :oops: nm. koskaan saabia madaltanut..
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
SAABMikko
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 12:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja SAABMikko »

Miten nuo Aero/TX-sumarikehykset (vm 08-11) irtoaa näppärimmin? Sisälokari irti?
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Puskurin alamuovi irti ja sieltä soppelisti meisselillä lukituskynsiä avittaen.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin