Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 15:10
- Paikkakunta: Tuusula
Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
Terve kaikille,
Omistan ehkä maailman historian upeimman auton. in. Ja kun sen sai vielä nelivetoisena ja automaattilaatikolla, ei ole ajotuntuma tästä enää paraneva.
Saabissani on nyt kuitenkin yksi vika, jota on nyt selvitelty käytännössä soittelemalla Suomen ja Ruotsin välillä kaikki mahdolliset ja mahdottomat apukädet läpi. Nimittäin 54tkm ajetusta autosta valahti takaiskunvaimentimista öljyt pihalle ja ovat täysin vaihtokuntoiset.
Tällaisesta ongelmastahan usein selvitään sillä, että tilataan vaikkapa KW:n tai Speedpartsin kautta autoon uusi parempi alusta. Huono puoli on, ettei tähän automalliin näitä saa/ole tarjolla. Edes rallipajat eivät lähde vanhoihin runkoihin tekemään uutta alustaa.
Miksi sitten ei kysytä sieltä marmoritiskiltä? Kyllä, kysyin ja sain OIKEIN MUKAVAA(harvinaista nykyään) palvelua Tikkurilan MetroAutosta. Täällä kuintenkin ilmoitettiin iskunvaimentimen hinnaksi 1051e/kpl onneksi ohjeistetiin myös takuuasioista ja sain heiltä myös kontaktin kuka hoitaa/osaa anoa Saabilta nk.Goodwill-takuuta. Onneksi olin varautunut kalliiseen remonttii, koska yleensä jos mistää ei saa tarvikkeena, tarkoittaa se yleensä päällekäin pinottujen eurojen kuvia. Mutta, että näin kallista?!
Nyt kysyisinkin, että vaikka ko.nelivetomalleja ei ole hirmusti myyty, mutta joitain kymmeniä varmasti, niin löytyisikö täällä jollakulla tietoa siitä onko näitä kullasta(ilmeisesti) valmistettuja iskunvaimentimia tilattavissa jostain euroopasta?
Vaihtoehtoisesti onko joku foorumilainen vaihtanut omaan xwd-nelivetoonsa koko alustaa?
Suhteellisen pitkä avautuminen ensimmäiseksi viestiksi foorumilla.
Heikki
Omistan ehkä maailman historian upeimman auton. in. Ja kun sen sai vielä nelivetoisena ja automaattilaatikolla, ei ole ajotuntuma tästä enää paraneva.
Saabissani on nyt kuitenkin yksi vika, jota on nyt selvitelty käytännössä soittelemalla Suomen ja Ruotsin välillä kaikki mahdolliset ja mahdottomat apukädet läpi. Nimittäin 54tkm ajetusta autosta valahti takaiskunvaimentimista öljyt pihalle ja ovat täysin vaihtokuntoiset.
Tällaisesta ongelmastahan usein selvitään sillä, että tilataan vaikkapa KW:n tai Speedpartsin kautta autoon uusi parempi alusta. Huono puoli on, ettei tähän automalliin näitä saa/ole tarjolla. Edes rallipajat eivät lähde vanhoihin runkoihin tekemään uutta alustaa.
Miksi sitten ei kysytä sieltä marmoritiskiltä? Kyllä, kysyin ja sain OIKEIN MUKAVAA(harvinaista nykyään) palvelua Tikkurilan MetroAutosta. Täällä kuintenkin ilmoitettiin iskunvaimentimen hinnaksi 1051e/kpl onneksi ohjeistetiin myös takuuasioista ja sain heiltä myös kontaktin kuka hoitaa/osaa anoa Saabilta nk.Goodwill-takuuta. Onneksi olin varautunut kalliiseen remonttii, koska yleensä jos mistää ei saa tarvikkeena, tarkoittaa se yleensä päällekäin pinottujen eurojen kuvia. Mutta, että näin kallista?!
Nyt kysyisinkin, että vaikka ko.nelivetomalleja ei ole hirmusti myyty, mutta joitain kymmeniä varmasti, niin löytyisikö täällä jollakulla tietoa siitä onko näitä kullasta(ilmeisesti) valmistettuja iskunvaimentimia tilattavissa jostain euroopasta?
Vaihtoehtoisesti onko joku foorumilainen vaihtanut omaan xwd-nelivetoonsa koko alustaa?
Suhteellisen pitkä avautuminen ensimmäiseksi viestiksi foorumilla.
Heikki
Saab 9-3 SC 2.0T xwd A6 2009
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
Jees. Tuttu tunne!!team sweden kirjoitti:Terve kaikille,
Omistan ehkä maailman historian upeimman auton. in. Ja kun sen sai vielä nelivetoisena ja automaattilaatikolla, ei ole ajotuntuma tästä enää paraneva.
Mutta onhan karsean kuuloinen ongelma!!! Yhtenä vaihtoehtona tulee mieleen, että miten 9-3X mallin (15mm korkeampi) alusta kokonaisena sarjana. Mitä mahtaa kustantaa?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 15:10
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
On karsea ongelma. Lisäyksenä edelliseen, niin edes maahantuonti ei ole varma saako näitä edes tilattua saabilta, vaikka auto on käytännössä "ajokelvoton".Marko A kirjoitti:Jees. Tuttu tunne!!team sweden kirjoitti:Terve kaikille,
Omistan ehkä maailman historian upeimman auton. in. Ja kun sen sai vielä nelivetoisena ja automaattilaatikolla, ei ole ajotuntuma tästä enää paraneva.
Mutta onhan karsean kuuloinen ongelma!!! Yhtenä vaihtoehtona tulee mieleen, että miten 9-3X mallin (15mm korkeampi) alusta kokonaisena sarjana. Mitä mahtaa kustantaa?
Takaiskarit 9-3X:stä ei sovellu alle, mutta hintana olisi sopivampi. 151e/kpl (ja hymynaama vain tuon hinnan vuoksi)
Etuvetomalliset ei käy suoraan muutenkaan paikalleen.
Marko A:lle. Muuten kyllä kehun maastataivaaseen juuri ostamasi yksilön. Kahteen vuoteen on vaihdettu yksi laakeri eteen, joka maksoi muistaakseni 12e ja meni takuuseen. Takuuvaihtona vaihdettiin myös kuljettajan turvavyö ennenaikaisen rispaantumisen vuoksi. 95E10:llä ei aina lähde ekalla käyntiin -> korjautuu tankkaamalla välillä tasaisesti 98E5:ttä. Muuten ei ole ollut mitään mistä moittia. Kaikki pelaa.
Saab 9-3 SC 2.0T xwd A6 2009
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
Kurkkaappa sieltä sen vaimentimen osanumero ja sitten vähän tutkimaan enemmän nettiä. Eiköhän siihen joku halvempikin ratkaisu löydy. Minkä valmistajan vaimennin noissa muuten on?
Jenkeissä maksavat näköjään 600-700 dollaria nuo nelivetojen vaimentimet.
http://www.jimellissaabparts.com/showAs ... rchString=
Jenkeissä maksavat näköjään 600-700 dollaria nuo nelivetojen vaimentimet.
http://www.jimellissaabparts.com/showAs ... rchString=
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
Tässäpä yksi vaihtoehto:
Suspension kit for SportCombi 2.0T XWD aut
Suspension kit for SportCombi 2.0T XWD aut
Maavara tosin laskee. Mutta jos tuo ei haittaa, niin hintahan on halvempi kuin kaksi iskaria Saabilta?!The new sport suspension from Hirsch Performance is now available for all Saab 9-3 2.0T XWD.
Hirsch Performance sport suspensions lower the centre of gravity, thus improving handling and braking performance, as well as creating a sporty stance. The suspensions have been developed to ensure that comfort and handling are well balanced, and that the Saab safety systems operate correctly under extreme conditions.
The sport suspension will lower the Saab 9-3 2.0T XWD 25mm in the front and 10mm in the rear.
Just like the original XWD suspension, both systems are delivered including self-levelling rear dampers.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
Saman hintaisia (sikamaisen kalliita) on muuten muillakin merkeillä nämä säätyvät vaimentimet.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
Joo eipä se sitten ole ihme jos hinta on kova kun on kerran vakiona nuo tasonsäädölliset. Ihmeen vähän aikaa vain on kestänyt.
Lienevät sitten Sachsin tekemät?
Lienevät sitten Sachsin tekemät?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
Kai noille joku takuu tai oletettu käyttöikä on, ja se tuskin loppuu reiluun 50 tkm?! Minusta ilman muuta pitää kestää 100 tkm, oikeastaan 200 tkm ei ole edes mikään ihme.
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
Ihan kokemuksesta kerron, että vaimoni entisessä autossa (XC90 -06) oli Sachsin tekemät tasonsäätöiskarit takana. Toinen niistä löi kortit pöytään noin 55 tkm ajon jälkeen. Ja hinta... muistaakseni luokkaa about 700 ekee / kpl. Ei puhettakaan mistään takuusta.....tai Goooodwillistä Ja kun pareittain vaihdetaan niin .... ihanan kallista Ei ole tämän jälkeen enää ollut tasoansa säätäviä autoja katoksessa.mike kirjoitti:... hinta on kova kun on kerran vakiona nuo tasonsäädölliset. Ihmeen vähän aikaa vain on kestänyt. Lienevät sitten Sachsin tekemät?
Tsemppiä kohtuuhintaisten iskarien metsästykseen
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 15:10
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
Juu, näin epäilivät metroautossakin ettei mahda mennä takuuseen tai goodwilliin, vaikka erikoista onkin että molemmat iskarit pettävät näin aikaisin. Ihmettelin sitä myös siks, että asennutin vetokoukunkin vasta 21tkm:ssä ja olen kaksi kertaa vetänyyt <750kg kärryä perässä. .
Valmistaja on sachs.
Sachsin maahantuojan kautta kyseltiin jo tuotenumeroilla, ja eräs varaosaliikekin yritti näitä metsästää jo ulkomailtakin, tuloksetta. Joka paikassa törmään lauseeseen "tuote on tuotesuojan alainen", eli suomeksi sitä saa vain sieltä Saabin tiskiltä.
Siis vakio iskunvaimenninta. Onneksi madallus ei ole ongelma, mutta näköjään palikoiden saaminen on, kun tuli mm.speedpartsilta vastaus, ettei alustaa ole saatavilla ennen talvea 2011.
Heikki
Valmistaja on sachs.
Sachsin maahantuojan kautta kyseltiin jo tuotenumeroilla, ja eräs varaosaliikekin yritti näitä metsästää jo ulkomailtakin, tuloksetta. Joka paikassa törmään lauseeseen "tuote on tuotesuojan alainen", eli suomeksi sitä saa vain sieltä Saabin tiskiltä.
Siis vakio iskunvaimenninta. Onneksi madallus ei ole ongelma, mutta näköjään palikoiden saaminen on, kun tuli mm.speedpartsilta vastaus, ettei alustaa ole saatavilla ennen talvea 2011.
Heikki
Saab 9-3 SC 2.0T xwd A6 2009
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
moro.laita sähköpostia niin annan numeron jossa jannu voisi laittaa ne iskarit kuntoon.on laittanut/huoltanut/tehnyt iskareita eli varmaan apu löytyy.
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
Mites tämä tarina on edennyt Team Swedenin osalta? Itsellä on toiselta puolelta takaa kostea ja testerissä näkyy heikenneen (ero puolten välillä 31%). Mulla menee myyjän takuuseen, mutta vaihdappa vain toinen takaiskari...
Eli kiinnostaa myös jos löytyy muita valmistajia kuin alkuperäiset.
Eli kiinnostaa myös jos löytyy muita valmistajia kuin alkuperäiset.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 15:10
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
Jep, Sori on vastaus hieman kestänyt.
Eli lopulta kaikki meni oikeinkin hienosti, tosin meni kyllä kohtuullisessa märin eurojakin(reilu 800e). Metroauton takuuasioista vastaava herra hoiti tuon edellisessä viestissä mainitun puhelinsoiton tiedoilla asiaa eteenpäin, teki saabille nk.goodwill-takuuanomuksen ymv. Lopputuloksena Saab osallistui takaiskunvaimentimien vaihtoon suhteella 60% osista ja töistä. Toki kallista lystiä silti, mutta tietäen yhtiön tilanteen edelleen ainakin asiakas saa hyvää palvelua.
Heikki
ps.Nyt talven liukkaat taas muistuttaneet sitä kuinka hyvä ja mukava leikkikalu xwd-farkku onkaan.
Eli lopulta kaikki meni oikeinkin hienosti, tosin meni kyllä kohtuullisessa märin eurojakin(reilu 800e). Metroauton takuuasioista vastaava herra hoiti tuon edellisessä viestissä mainitun puhelinsoiton tiedoilla asiaa eteenpäin, teki saabille nk.goodwill-takuuanomuksen ymv. Lopputuloksena Saab osallistui takaiskunvaimentimien vaihtoon suhteella 60% osista ja töistä. Toki kallista lystiä silti, mutta tietäen yhtiön tilanteen edelleen ainakin asiakas saa hyvää palvelua.
Heikki
ps.Nyt talven liukkaat taas muistuttaneet sitä kuinka hyvä ja mukava leikkikalu xwd-farkku onkaan.
Saab 9-3 SC 2.0T xwd A6 2009
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
Jahas. No, hyvä kun ratkaisu löytyi. Mulla meni hieman samaan tapaan. Toisen iskarin maksoi myyjäliike ja työt meni myyjälle. Itselle jäi samaa luokkaa mitä sulle tuli kuluja.
Toivotaan, että tuohon jatkossa ois tarjolla myös tarvikekamaa.
Mutta kyllä meno maistuu kun on tiet jäässä & lumessa. XWD ja kunnon talvirenkaat takaa mukavaa menoa.
Toivotaan, että tuohon jatkossa ois tarjolla myös tarvikekamaa.
Mutta kyllä meno maistuu kun on tiet jäässä & lumessa. XWD ja kunnon talvirenkaat takaa mukavaa menoa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Xwd:n alusta - Kokemuksia tai vinkkejä?
Pahoitteluni, että lainaan hieman aihetta, mutta itselläni olisi samainen ongelma eli XWD:n toinen takaiskari olis tullu tiensä päähän ja olis vaihtokunnossa.
Lähinnä kiinnostais tietää millä tavalla etuveto eroaa alustaltaan nelivedosta? Ainakin nuo ulkolaiset varaosa sivustot kehtaa väittää, että Monroe ja Kyb iskarit menis 9-3 sedaniin riippumatta siitä mitkä tehot ja vetotapa on. Noiden varaosa sivustojen tuotenumerot ei kyllä täsmää XWD:n OEM numeroiden kanssa milläänlailla. Bilsteinin settiä hieman havittelisin, edellisessä Saabissa oli B4 ja toimi loistavasti.
Hinnat on nähtävästi tullu alas vuosien myötä. Pro-Carservicen kautta kun tilaisi niin saisi joka nurkkaan uudet iskarit ja jouset hitusen päälle 1300e. Tietenkin halvempaa tietä onneen täs haeskeltais ja kun ei tuolle korkeussäädölle ainakaan itsellä ole käyttöä kun työjuhtana toimii kakkosauto.
Kiitoksia vastauksista, jos niitä löytynee
Lähinnä kiinnostais tietää millä tavalla etuveto eroaa alustaltaan nelivedosta? Ainakin nuo ulkolaiset varaosa sivustot kehtaa väittää, että Monroe ja Kyb iskarit menis 9-3 sedaniin riippumatta siitä mitkä tehot ja vetotapa on. Noiden varaosa sivustojen tuotenumerot ei kyllä täsmää XWD:n OEM numeroiden kanssa milläänlailla. Bilsteinin settiä hieman havittelisin, edellisessä Saabissa oli B4 ja toimi loistavasti.
Hinnat on nähtävästi tullu alas vuosien myötä. Pro-Carservicen kautta kun tilaisi niin saisi joka nurkkaan uudet iskarit ja jouset hitusen päälle 1300e. Tietenkin halvempaa tietä onneen täs haeskeltais ja kun ei tuolle korkeussäädölle ainakaan itsellä ole käyttöä kun työjuhtana toimii kakkosauto.
Kiitoksia vastauksista, jos niitä löytynee
9-3 2.0T XWD man -08
ex 9-3 2.0t aut -03
ex 9-3 2.0t aut -03