Radion herätevirta LOCK asennossa päällä muuten pois?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Fintr
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Touko 20, 2016 11:23

Radion herätevirta LOCK asennossa päällä muuten pois?

Viesti Kirjoittaja Fintr »

Hei,

Iski mystinen vika radioasennuksissa eli herätevirta katoaa, kun avaimista vääntää. Käytännössä siis radio lähtee päälle, kun auton sammuttaa ja avaimen vääntää LOCK asentoon ja sammuu, kun virran laittaa päälle. Alkuperäistä mankkaa en ole vielä ehtinyt testaamaan.

Muita ongelmia en ole havainnut eli ainoastaan radion herätevirta toimii "väärinpäin".

Testattu:
1. Akkuirti 30 minuutiksi, jonka jälkeen näpytelty kauko-ohjaimella lukkoon 4x (ohje jossain jollain forumilla)
2. Audiopiirin sulakkeen irroitus ja paikalleen laitto
- Mikäli tämän tekee ON asennossa, virrat tulee mankalle sulakkeen asettamisen jälkeen, mutta ongelma palaa, kun vääntää virrat uudesta päälle.
3. Sulakkeet tarkistettu
4. Mankka toiminut (jatkokysymyksiä lukuunottamatta) normaalisti.

Speksit:
-Saab 9-3 SportSedan TTID 1.9 (2011)
-Prestige 150 (7 kaiutinta)
-Jälkiasennettu mankka
-kaapelit CTSSA001.2
-orginaalikaapelit

Jatko kysymyksinä:
1. Onko kukaan saanut pois jälkiasennusmankan "naksumista", joka aiheutuu vahvistimelle jostain päin kaapelointia.
- Naksumisen aiheuttaa auton "ohjausjärjestelmä" eli toimenpiteet, joita pyörii vaikka auto on sammutettu. Naksuminen vaikenee lähes kokonaan, kun auto siirtyy "lepotilaan" muutaman minuutin kuluttua virtojen sammuttamisesta.
- naksuminen kuuluu, vaikka RCA:t ei olisi kytketty mankaan.
2. Laturin vinkuminen pois jälki asennusmankasta?
- Lyhyesti onko muuta keinoa kuin uudelleen kaapelointi
- erilaiset häiriönpoistaja vahvistinlähtöjen sekä virran osalta on jo testattu
- Eli onko orggiskaapelointi vain yksikertaisesti niin surkea, että häiriötä syntyy vai olisiko tähän joku kikka kolmonen?
jupa03
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: La Heinä 28, 2007 09:15
Paikkakunta: Oulu

Re: Radion herätevirta LOCK asennossa päällä muuten pois?

Viesti Kirjoittaja jupa03 »

Fintr kirjoitti:Hei,

Iski mystinen vika radioasennuksissa eli herätevirta katoaa, kun avaimista vääntää. Käytännössä siis radio lähtee päälle, kun auton sammuttaa ja avaimen vääntää LOCK asentoon ja sammuu, kun virran laittaa päälle. Alkuperäistä mankkaa en ole vielä ehtinyt testaamaan.

Muita ongelmia en ole havainnut eli ainoastaan radion herätevirta toimii "väärinpäin".

Testattu:
1. Akkuirti 30 minuutiksi, jonka jälkeen näpytelty kauko-ohjaimella lukkoon 4x (ohje jossain jollain forumilla)
2. Audiopiirin sulakkeen irroitus ja paikalleen laitto
- Mikäli tämän tekee ON asennossa, virrat tulee mankalle sulakkeen asettamisen jälkeen, mutta ongelma palaa, kun vääntää virrat uudesta päälle.
3. Sulakkeet tarkistettu
4. Mankka toiminut (jatkokysymyksiä lukuunottamatta) normaalisti.

Speksit:
-Saab 9-3 SportSedan TTID 1.9 (2011)
-Prestige 150 (7 kaiutinta)
-Jälkiasennettu mankka
-kaapelit CTSSA001.2
-orginaalikaapelit

Jatko kysymyksinä:
1. Onko kukaan saanut pois jälkiasennusmankan "naksumista", joka aiheutuu vahvistimelle jostain päin kaapelointia.
- Naksumisen aiheuttaa auton "ohjausjärjestelmä" eli toimenpiteet, joita pyörii vaikka auto on sammutettu. Naksuminen vaikenee lähes kokonaan, kun auto siirtyy "lepotilaan" muutaman minuutin kuluttua virtojen sammuttamisesta.
- naksuminen kuuluu, vaikka RCA:t ei olisi kytketty mankaan.
2. Laturin vinkuminen pois jälki asennusmankasta?
- Lyhyesti onko muuta keinoa kuin uudelleen kaapelointi
- erilaiset häiriönpoistaja vahvistinlähtöjen sekä virran osalta on jo testattu
- Eli onko orggiskaapelointi vain yksikertaisesti niin surkea, että häiriötä syntyy vai olisiko tähän joku kikka kolmonen?
Tuo naksuminen ja vinkuminen häviää todennäköisesti kun vedät mankalle kunnon plussan ja maan esim akulta suoraan ja otat herätteen esim tupakin sytkästä... näin ainakin tuossa -06 mallissa toimii...
Itellä oli myös yksi Focus vahvistin joka otti häiriötä jos sille laittoi useamman kuin yhden tulon rcalla, korjautui vahvistimen vaihdolla...
-9-3 sc Aero
ex -06 9-3 sc aut e85
ex -08 9-3 sc Tids
ex -07 9-3 sc e85
Vastaa Viestiin