siffonen kirjoitti:Tulppien kireys tuli tarkistettua ja olivat ok.
Onko näissä ollut polttoainepuolen onkelmia jotka vois vastaavat oireet aiheuttaa?
Painetestin jälkeen lähti käyntiin niinkuin pitää, bensapumpun rele oli poissa, voisko joku suutin vaikka falskata liikaa tavaraa?
Haiseeko sulla polttoaine jos joutuu sahaamaan pidempään? Kyllä tänään taas oli vaikeeta ja meinasi sammua heti startissa. (Lämmin kone+bensa)
Ei ainakaan sisälle haise. Kylmänä sinällään käynnistyy suht nopeasti mutta käy pari sekuntia huonosti, pölläyttää tummat savut.
Lämpösenä hankuuttaa turhan pitkään, käy vähemmän aikaa huonosti.
B207 2003-2007:
NGK PFR6T-10G
tai vaihtoehtoisesti
NGK BKR7ESC-11
B207 2008->
NGK PFR6D-10G
tai vaihtoehtoisesti
NGK BKR7ESC-11
Muistelisin, että jos noita platinatulppia on sekoitettu keskenään, eli laitettu väärään vuosimalliin niin siitä on seurannut moottorin huonoa toimintaa. Varmin valinta on tuo perinteinen kuparikärkinen BKR7ESC-11
Pakari kirjoitti:Mitkäs sytytystulpat siellä nyt sitten on?
B207 2003-2007:
NGK PFR6T-10G
tai vaihtoehtoisesti
NGK BKR7ESC-11
B207 2008->
NGK PFR6D-10G
tai vaihtoehtoisesti
NGK BKR7ESC-11
Muistelisin, että jos noita platinatulppia on sekoitettu keskenään, eli laitettu väärään vuosimalliin niin siitä on seurannut moottorin huonoa toimintaa. Varmin valinta on tuo perinteinen kuparikärkinen BKR7ESC-11
Merkkihuollon jäljiltä muistaakseni NGK PFR6D-10G, on ollut käytössä myös nuo kuparikärkiset BKR7ESC-11:et, samaa trki niilläkin.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
siffonen kirjoitti:Polttoainepaineensäätimen alipaine letku haisee bensalle, netin mukaan ei saa haista eli säädin falskaa, pitäneekö paikkaansa?
En osaa vastata itse tuohon suoraan. Näillä samankaltaisilla oireilla kun tappelen, niin olen vaihtanut paineensäätimen toisesta 93sesta eikä mitään vaikutusta. Polttoaineen paineetkin mitattu eikä niissäkään vikaa.
Nämä kaikki olen vaihdellut ristiin/uusittu:
- sytytyspuolat
- toiset tulpat
- paineensäädin
- bensansuodatin
- paineet tarkistettu polttoaine sekä puristus
- kampiakselin tunnistin
- jäähdytinnesteen lämpöanturi
- biopower päivitys (etanolilla toimii paremmin)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
siffonen kirjoitti:Polttoainepaineensäätimen alipaine letku haisee bensalle, netin mukaan ei saa haista eli säädin falskaa, pitäneekö paikkaansa?
En osaa vastata itse tuohon suoraan. Näillä samankaltaisilla oireilla kun tappelen, niin olen vaihtanut paineensäätimen toisesta 93sesta eikä mitään vaikutusta. Polttoaineen paineetkin mitattu eikä niissäkään vikaa.
Nämä kaikki olen vaihdellut ristiin/uusittu:
- sytytyspuolat
- toiset tulpat
- paineensäädin
- bensansuodatin
- paineet tarkistettu polttoaine sekä puristus
- kampiakselin tunnistin
- jäähdytinnesteen lämpöanturi
- biopower päivitys (etanolilla toimii paremmin)
Onko tuo paineensäädin millanen homma vaihtaa?
Kuvien mukaan näyttäis että se on vaan painettu tukkiin.
Oliko nyt niin, että moottorin muovisuoja irti ja säätimeen menevä bensaletku irti, lukitusjousi varovasti auki ja nitkutellen säädin paikaltaan pois. Laita jotain rättiä alle ettei bensaa älyttömästi mene maahan ja pysyy tiiviste tallessa.
Helppo homma näin kesäaikaan on valoisaa ja ei näpit jäädy. Itse vaihdoin tammikuussa pimeässä ulkokatoksessa..
Viimeksi muokannut patu, Ma Touko 30, 2016 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu kirjoitti:Oliko nyt niin, että moottorin muovisuoja irti ja säätimeen menevä bensaletku irti, lukitusjousi varovasti auki ja nitkutellen säädin paikaltaan pois. Laita jotain rättiä alle ettei bensaa älyttömästi mene maahan ja pysyy tiiviste tallessa.
Helppo homma näin kesäaikaan on valoisaa ja ei näpit jäädy. Itse vaihdoin tammikuussa pimeällä ulkokatoksessa..
Ok, kiitos ohjeista.
Ootko kaasuläppäkoteloa putsannut/vaihtanut?
Muutamilla on käynnistyvyys korjaantunut kaasuläppäkotelon vaihdolla, itsellä ainakin kaipaa puhdistamista, luultavasti on väljistynyt niin korjaantuisi kunnolla vasta uusimalla.
Alkaa vaan itseltä loppumaan vaihtoehdot jos ei säätimen vaihdolla korjaannu.
Puhtaalta se näytti toki voisihan sitä vielä kesän aikana availla ja puhdistella.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Nappasin kaasuläppäkotelon ja oli todella paskanen.
Enemmän kiinnitti huomiota kun imusarjan pohjalla oli bensaa aika reilustikkin ja kaasuläpä sisäpuolella oli vähän.
Mistähän tämä johtuu, vai lieneekö tuo bensapaineensäädin syyllinen, jos se päästää alipaineletkuun polttoainetta? Uusi on jo hankittuna ja vaihdan sen tämän päivän aikana.
Pakari kirjoitti:Mitkäs sytytystulpat siellä nyt sitten on?
B207 2003-2007:
NGK PFR6T-10G
tai vaihtoehtoisesti
NGK BKR7ESC-11
B207 2008->
NGK PFR6D-10G
tai vaihtoehtoisesti
NGK BKR7ESC-11
Muistelisin, että jos noita platinatulppia on sekoitettu keskenään, eli laitettu väärään vuosimalliin niin siitä on seurannut moottorin huonoa toimintaa. Varmin valinta on tuo perinteinen kuparikärkinen BKR7ESC-11
Pikavarmennus vielä. Onko tuo NGK PFR6T-10G nyt se platinatulppa, jolla ajetaan se 120tkm kun autona on 9-3 1.8t vm 2007?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Pakari kirjoitti:Mitkäs sytytystulpat siellä nyt sitten on?
B207 2003-2007:
NGK PFR6T-10G
tai vaihtoehtoisesti
NGK BKR7ESC-11
B207 2008->
NGK PFR6D-10G
tai vaihtoehtoisesti
NGK BKR7ESC-11
Muistelisin, että jos noita platinatulppia on sekoitettu keskenään, eli laitettu väärään vuosimalliin niin siitä on seurannut moottorin huonoa toimintaa. Varmin valinta on tuo perinteinen kuparikärkinen BKR7ESC-11
Pikavarmennus vielä. Onko tuo NGK PFR6T-10G nyt se platinatulppa, jolla ajetaan se 120tkm kun autona on 9-3 1.8t vm 2007?
Tarviitko? Olisi alle 100km ajetut tulpat joutilaana!
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)