Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja kalle »

Jos nyt oikein ymmärsin epc:stä niin 06 mallissa olisi 2-osainen. Sulle käy yksiosainen. Bumerangin ulompi nivel/pusla on kummastuttanut. Onko oikeasti ollut jossain pienemmällä reiällä? Kaikki jotka oon nähnyt niin on noita isompia
9-3 ss -03
Sotkamo
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Seuraavan kysymyksen pitikin koskea tuota, että kumpi on oikea 38mm vai tuo 47mm. Ei ainakaan Speedpartsin luettelosta löytynyt 2003 vuosimallista eteenpäin oleviin kuin tuo 47mm.
9³SS Turbo X '08

-Janne
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja kalle »

Voisin veikata että on tuo isompi. Ota rengas pois ja mittaa työntömitalla :D
9-3 ss -03
Sotkamo
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Jep, niin täytynee tehdä, eipä noita voi tilailla ennen ku on täysi varmuus oikeista osista.
9³SS Turbo X '08

-Janne
Soloing
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Maalis 23, 2014 14:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja Soloing »

Vaihdatin pari kuukautta sitten etupään "Front control arm bush (PFF80-1201)" -puslat takaisin kumisiksi kun meni hermot ratin kautta välittyvään tärinään. Nuo kumiset puslat sentään jonkin verran vaimentavat tärinää. Etupään "Front Wishbone rear bush (PFF80-1202)" ja takapään "Front control arm bush rear (PFR80-1210)" -puslat saavat olla paikallaan.

Noita Vredestein Sportrack 5 kesärenkaita en ole vielä jaksanut vaihtaa toisen merkkisiin. Karkealla tienpinnalla (joita suurin osa teistä tuntuu olevan) tulee noilla edelleen omaan makuuni liikaa rengasmelua ja lisäksi ohjauspyörän kautta välittyy kaikki pienet nypytykset jos tiessä on hiemankin epätasaisuutta. Isommat heitot/montut kuitenkin ylittyy sporttisen jämäkästi.

Mietin myös minkälainen vaikutus olisi jos vaihtaisi nuo -20mm jouset takaisin vakiokorkuisiin. Suodattaisiko iskarit (Koni FSD) paremmin pieniä epätasaisuuksia jos ne eivät olisi valmiiksi painuneena tuota 20 milliä? Eli kannattaisiko vaihtaa renkaat vai jouset?
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Soloing kirjoitti:Vaihdatin pari kuukautta sitten etupään "Front control arm bush (PFF80-1201)" -puslat takaisin kumisiksi kun meni hermot ratin kautta välittyvään tärinään. Nuo kumiset puslat sentään jonkin verran vaimentavat tärinää. Etupään "Front Wishbone rear bush (PFF80-1202)" ja takapään "Front control arm bush rear (PFR80-1210)" -puslat saavat olla paikallaan.
Itsellä on edessä Strongflexin punaiset ja ei kyllä tuoneet lisävärinää rattiin. Onko noista takapään puslista ollut hyötyä? Itsellä on takapäässä vain nro: 15 vaihdettu.
Soloing
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Maalis 23, 2014 14:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja Soloing »

Itsellä on edessä Strongflexin punaiset ja ei kyllä tuoneet lisävärinää rattiin. Onko noista takapään puslista ollut hyötyä? Itsellä on takapäässä vain nro: 15 vaihdettu.
En nyt oikeen enää osaa verrata vakiopusliin kun nuo powerflexit on ollu alla parisen vuotta mutta muistaakseni vaihdon jälkeen kyllä huomasi eron powerflexien eduksi esim. motarin rampeissa.
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja kalle »

kalle kirjoitti:Nyt sain nuo uudet nivelet kääteni, eli alkuperäisen tyyliset pallonivelet on noissa. Ekassa kuvassa näkyviä sinisiä pöly/lika suojia ei tullut mukana. Nuo on siis ne uudempaan bumerangiin eli n. 47mm reiällä olevaan. Täytyy hankkia vielä toinen tukivarsi niin saan laitettua paikoilleen joskus Kuva


Vanhempaan bumerangiin 38mm reiällä olevaan powerflex tarjoaa tuommosta perus puslaa niin kun muuallekkin tukivarsiin. En tiedä toimiiko tämä sitten, niin hyvin kun tuommoinen pallonivelellä oleva
Kuva
Ensimmäisen kerran vein vaihdon jälkeen katsastukseen ja hylätty tuli!! Molemmilla puolella välystä. Ei kannata ostaa moisia
9-3 ss -03
Sotkamo
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Pitäisi laittaa powerflexin tekele vaihdelaatikon takakannakkeeseen. Lähteekö tuo kannake helposti irti ja ilmeisesti moottoria joutuu tunkkaamaan ylöspäin irroituksen ajaksi?
9³SS Turbo X '08

-Janne
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Laitatko tarkennuksen tuosta ko kannakkeesta. Nämä ovat tainneet vähän vaihdella vuosimallien väleillä.
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja jjasco »

supersaab kirjoitti:Laitatko tarkennuksen tuosta ko kannakkeesta. Nämä ovat tainneet vähän vaihdella vuosimallien väleillä.
Juuh elikkäs tämä

http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... 6-521.html

Ja autohan on 2004 B207R
9³SS Turbo X '08

-Janne
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Auton alle päästyäni totesin, että pulttia ei saa irroittamatta downpipeä turbolta. Tai olisi sen vääntelemällä ja taiteilemalla saanut pois, mutta powerflexin puslan kans takaisin saaminen olisi ilman downpipen irroitusta ollut mahdotonta.

Kuva
9³SS Turbo X '08

-Janne
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Itsellä sattuu olemaan tuommoinen punainen versio tuosta laittamastasi linkistä. Oli jopa aluksi molemmat kannakkeet (moottori+vaihteisto), mutta tuo moottorin tukikumi lisäsi niin paljon tärinää kabiiniin, että oli pakko ottaa pois.

Onnistuin sen kyllä asentamaan ilman DP irroitusta, mutta tiukkaa taisi olla. Nyt siis itselläkin yksi tuommoinen ylimääräisenä.
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja jjasco »

supersaab kirjoitti:Itsellä sattuu olemaan tuommoinen punainen versio tuosta laittamastasi linkistä. Oli jopa aluksi molemmat kannakkeet (moottori+vaihteisto), mutta tuo moottorin tukikumi lisäsi niin paljon tärinää kabiiniin, että oli pakko ottaa pois.

Onnistuin sen kyllä asentamaan ilman DP irroitusta, mutta tiukkaa taisi olla. Nyt siis itselläkin yksi tuommoinen ylimääräisenä.

JOo no mulla on tilojen puolesta aina sellainen aikaikkuna kun jotain tekee niin tuossa tapauksessa olis todennäköisesti remontin kesto venähtänyt liikaa kun oli siinä muutakin hommaa tarkooitus tehdä. :) No, tehdään tuo homma toisella kertaa. Ja kun downpipen mahdollisesti käyttää irti niin voi sitten vaihtaa normaalien muttereiden tilalle kupariset mutterit.

Mulla resonoi tuo downpipe muutenkin jo koriin hieman ikävästi. Johtuen yhden kannakkeen nojaamisesta korin kannakkeeseen

Kuva
9³SS Turbo X '08

-Janne
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Joo ei se tuolla vaihteiston kannakkeella enää kummonen tärinä ole. Molemmat tuet kun oli niin tuntui, että olisi vibraa pidellyt käsissä (ei sitä naisten versiota)...

Itsellä sama homma auton kanssa, pitäisi olla työn puolesta melkein päivittäin ajossa niin harrastaminen hankaloituu...
Vastaa Viestiin