Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Jos nyt oikein ymmärsin epc:stä niin 06 mallissa olisi 2-osainen. Sulle käy yksiosainen. Bumerangin ulompi nivel/pusla on kummastuttanut. Onko oikeasti ollut jossain pienemmällä reiällä? Kaikki jotka oon nähnyt niin on noita isompia
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Seuraavan kysymyksen pitikin koskea tuota, että kumpi on oikea 38mm vai tuo 47mm. Ei ainakaan Speedpartsin luettelosta löytynyt 2003 vuosimallista eteenpäin oleviin kuin tuo 47mm.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Voisin veikata että on tuo isompi. Ota rengas pois ja mittaa työntömitalla
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Jep, niin täytynee tehdä, eipä noita voi tilailla ennen ku on täysi varmuus oikeista osista.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Vaihdatin pari kuukautta sitten etupään "Front control arm bush (PFF80-1201)" -puslat takaisin kumisiksi kun meni hermot ratin kautta välittyvään tärinään. Nuo kumiset puslat sentään jonkin verran vaimentavat tärinää. Etupään "Front Wishbone rear bush (PFF80-1202)" ja takapään "Front control arm bush rear (PFR80-1210)" -puslat saavat olla paikallaan.
Noita Vredestein Sportrack 5 kesärenkaita en ole vielä jaksanut vaihtaa toisen merkkisiin. Karkealla tienpinnalla (joita suurin osa teistä tuntuu olevan) tulee noilla edelleen omaan makuuni liikaa rengasmelua ja lisäksi ohjauspyörän kautta välittyy kaikki pienet nypytykset jos tiessä on hiemankin epätasaisuutta. Isommat heitot/montut kuitenkin ylittyy sporttisen jämäkästi.
Mietin myös minkälainen vaikutus olisi jos vaihtaisi nuo -20mm jouset takaisin vakiokorkuisiin. Suodattaisiko iskarit (Koni FSD) paremmin pieniä epätasaisuuksia jos ne eivät olisi valmiiksi painuneena tuota 20 milliä? Eli kannattaisiko vaihtaa renkaat vai jouset?
Noita Vredestein Sportrack 5 kesärenkaita en ole vielä jaksanut vaihtaa toisen merkkisiin. Karkealla tienpinnalla (joita suurin osa teistä tuntuu olevan) tulee noilla edelleen omaan makuuni liikaa rengasmelua ja lisäksi ohjauspyörän kautta välittyy kaikki pienet nypytykset jos tiessä on hiemankin epätasaisuutta. Isommat heitot/montut kuitenkin ylittyy sporttisen jämäkästi.
Mietin myös minkälainen vaikutus olisi jos vaihtaisi nuo -20mm jouset takaisin vakiokorkuisiin. Suodattaisiko iskarit (Koni FSD) paremmin pieniä epätasaisuuksia jos ne eivät olisi valmiiksi painuneena tuota 20 milliä? Eli kannattaisiko vaihtaa renkaat vai jouset?
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Itsellä on edessä Strongflexin punaiset ja ei kyllä tuoneet lisävärinää rattiin. Onko noista takapään puslista ollut hyötyä? Itsellä on takapäässä vain nro: 15 vaihdettu.Soloing kirjoitti:Vaihdatin pari kuukautta sitten etupään "Front control arm bush (PFF80-1201)" -puslat takaisin kumisiksi kun meni hermot ratin kautta välittyvään tärinään. Nuo kumiset puslat sentään jonkin verran vaimentavat tärinää. Etupään "Front Wishbone rear bush (PFF80-1202)" ja takapään "Front control arm bush rear (PFR80-1210)" -puslat saavat olla paikallaan.
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
En nyt oikeen enää osaa verrata vakiopusliin kun nuo powerflexit on ollu alla parisen vuotta mutta muistaakseni vaihdon jälkeen kyllä huomasi eron powerflexien eduksi esim. motarin rampeissa.Itsellä on edessä Strongflexin punaiset ja ei kyllä tuoneet lisävärinää rattiin. Onko noista takapään puslista ollut hyötyä? Itsellä on takapäässä vain nro: 15 vaihdettu.
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Ensimmäisen kerran vein vaihdon jälkeen katsastukseen ja hylätty tuli!! Molemmilla puolella välystä. Ei kannata ostaa moisiakalle kirjoitti:Nyt sain nuo uudet nivelet kääteni, eli alkuperäisen tyyliset pallonivelet on noissa. Ekassa kuvassa näkyviä sinisiä pöly/lika suojia ei tullut mukana. Nuo on siis ne uudempaan bumerangiin eli n. 47mm reiällä olevaan. Täytyy hankkia vielä toinen tukivarsi niin saan laitettua paikoilleen joskus
Vanhempaan bumerangiin 38mm reiällä olevaan powerflex tarjoaa tuommosta perus puslaa niin kun muuallekkin tukivarsiin. En tiedä toimiiko tämä sitten, niin hyvin kun tuommoinen pallonivelellä oleva
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Pitäisi laittaa powerflexin tekele vaihdelaatikon takakannakkeeseen. Lähteekö tuo kannake helposti irti ja ilmeisesti moottoria joutuu tunkkaamaan ylöspäin irroituksen ajaksi?
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Laitatko tarkennuksen tuosta ko kannakkeesta. Nämä ovat tainneet vähän vaihdella vuosimallien väleillä.
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Juuh elikkäs tämäsupersaab kirjoitti:Laitatko tarkennuksen tuosta ko kannakkeesta. Nämä ovat tainneet vähän vaihdella vuosimallien väleillä.
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... 6-521.html
Ja autohan on 2004 B207R
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Auton alle päästyäni totesin, että pulttia ei saa irroittamatta downpipeä turbolta. Tai olisi sen vääntelemällä ja taiteilemalla saanut pois, mutta powerflexin puslan kans takaisin saaminen olisi ilman downpipen irroitusta ollut mahdotonta.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Itsellä sattuu olemaan tuommoinen punainen versio tuosta laittamastasi linkistä. Oli jopa aluksi molemmat kannakkeet (moottori+vaihteisto), mutta tuo moottorin tukikumi lisäsi niin paljon tärinää kabiiniin, että oli pakko ottaa pois.
Onnistuin sen kyllä asentamaan ilman DP irroitusta, mutta tiukkaa taisi olla. Nyt siis itselläkin yksi tuommoinen ylimääräisenä.
Onnistuin sen kyllä asentamaan ilman DP irroitusta, mutta tiukkaa taisi olla. Nyt siis itselläkin yksi tuommoinen ylimääräisenä.
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
supersaab kirjoitti:Itsellä sattuu olemaan tuommoinen punainen versio tuosta laittamastasi linkistä. Oli jopa aluksi molemmat kannakkeet (moottori+vaihteisto), mutta tuo moottorin tukikumi lisäsi niin paljon tärinää kabiiniin, että oli pakko ottaa pois.
Onnistuin sen kyllä asentamaan ilman DP irroitusta, mutta tiukkaa taisi olla. Nyt siis itselläkin yksi tuommoinen ylimääräisenä.
JOo no mulla on tilojen puolesta aina sellainen aikaikkuna kun jotain tekee niin tuossa tapauksessa olis todennäköisesti remontin kesto venähtänyt liikaa kun oli siinä muutakin hommaa tarkooitus tehdä. No, tehdään tuo homma toisella kertaa. Ja kun downpipen mahdollisesti käyttää irti niin voi sitten vaihtaa normaalien muttereiden tilalle kupariset mutterit.
Mulla resonoi tuo downpipe muutenkin jo koriin hieman ikävästi. Johtuen yhden kannakkeen nojaamisesta korin kannakkeeseen
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Kokemuksia uretaanipuslista NG 9-3:ssa?
Joo ei se tuolla vaihteiston kannakkeella enää kummonen tärinä ole. Molemmat tuet kun oli niin tuntui, että olisi vibraa pidellyt käsissä (ei sitä naisten versiota)...
Itsellä sama homma auton kanssa, pitäisi olla työn puolesta melkein päivittäin ajossa niin harrastaminen hankaloituu...
Itsellä sama homma auton kanssa, pitäisi olla työn puolesta melkein päivittäin ajossa niin harrastaminen hankaloituu...