Aloin vaihtaa tuota downpipeä, mutta vaihto tyssäsi tulipellin puoleiseen downpipen kiinnitysmutteriin pakopesästä. Mutteria pyörittäessä tuli kierteet pinnapultista mukana ja mutteri alkoi pyöriä lopulta pinnapultissa ympäri. Löin kaiken nippuun niiltä osin miltä sai ja katellaan touhua myöhemmin. Todennäköisesti joutuu turbon nyt irroittamaan, että saa tuon pinnapultin vaihdettua pakopesään?
Eli mitä täytyy nyt huomioida turboa irroitettaessa, mitä tarvii ostaa varalle, tiivisteitä jne? Mahtuuko turbo tulemaan downpipen kanssa yhtenä pakettina? Vai saako tuon pakopesän jotenki kätevästi irti imupuolesta paikallaan?
Downpipen (ja turbon) irroitus B207?
Downpipen (ja turbon) irroitus B207?
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Downpipen (ja turbon) irroitus B207?
Kahtena kertana nyt tuota ihmetellyt ja on kyllä semmonen ahdas systeemi koko paketti turboineen ja pakoputkineen (joka ei katkea mistään kohtaa), että en tiedä mitä tuon kans nyt tekee. Downpipen mutterit sain kaikki nyt irti pakopesästä, mutta se yks pinnapultti on entinen, tai on siinä sen verran kierrettä, että saa auton ajoon. Seuraavat ongelmapesäkkeet oliki sitten auton alla ku pääsi ihmettelemään täyspitkää pakoputkea ja sen liitosta katalysaattoriin. Kaikki kruunumutterit (viisas päätös laittaa kruunut niin ei tarvi prikkoja ja näin ollen kanta ruostuu käyttökelvottmaksi 12 vuodessa) umpiruosteessa. 2 mutteria pyörähti kannaltaa pyöreiksi ja siinä ahtaassa raossa ei mitään toivoa saada niitä edes halkaistua. Tarvii varmaan käydä ostamassa Dremel ihan vaan, josko kokeilis saako niitä edes poikki. Moottorin alta menevän ahtoputken varmaan joutuu ottamaan irti ja liekkö vetoakselit irroittaa, että katalysaattorin saa tulemaan pois?
Viikonloppuna pitää ihmetellä seuraavan kerran kunnolla. Kohta 20 vuotta tullu rassattua autoja ja tää tuntuu ensimmäistä kertaa, että ylitsepääsemätön juttu itelle. Veiskö viikonlopun jälkeen johonki pajalle, että vaihtakaa downpipe ja käyttäkää turbo irti, että saa pinnapultit vaihdettua.
Viikonloppuna pitää ihmetellä seuraavan kerran kunnolla. Kohta 20 vuotta tullu rassattua autoja ja tää tuntuu ensimmäistä kertaa, että ylitsepääsemätön juttu itelle. Veiskö viikonlopun jälkeen johonki pajalle, että vaihtakaa downpipe ja käyttäkää turbo irti, että saa pinnapultit vaihdettua.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 20:23
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Downpipen (ja turbon) irroitus B207?
Onnistuisko tuommoisella sen pinnapultin irroitus: http://www.motonet.fi/fi/tuote/804035/P ... aja-6-20mm
9-3 ss Aero FF -03
#5802
#5802
Re: Downpipen (ja turbon) irroitus B207?
Joutuukohan sen vielä tuon hakemaan varalle?pullakuski kirjoitti:Onnistuisko tuommoisella sen pinnapultin irroitus: http://www.motonet.fi/fi/tuote/804035/P ... aja-6-20mm
Nämä jo hain varuiksi...
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Downpipen (ja turbon) irroitus B207?
Downpipe vaihdettu. Samalla lähti irti vakio keskivaimennin ja vaihtui suoraan putkeen. Onpahan nyt melko karmeat äänet, jotka tekee siis nyt pelkästään aeron takapönttö. Mutta olihan hirvee homma tuo vaihto kaikkine vastoinkäymisineen.
Laitoin toistaiseksi dp:n kiinni pinnapultteihin normaaleilla tuplamuttereilla ihan siitä syystä, että jos joutuu jostain syystä lähiaikoina irrottamaan niin saa helposti irti. Vastakierrehylsyillä ei auenneet pyöreät mutterin kannat, mutta dremelillä lähti. Pinnapulttikaan ei lähtenyt Motonetin pinnapultin ulosvetäjällä tai en uskaltanut vääntää kun en viitsinyt ottaa riskiä, että pitää ahdin irroittaa. Rautasahan terällä sahasin pinnapultista huonon osan pois ja kierrepakalla ehjäsin sen mitä ehjättävää oli. Pinnapulttien vaihtaminen jäi tulevaisuuteen ja pinnapultteihin kuuluvat kiristyvät mutteritkin jää nyt siis laittamatta kun hommaan tilalle kuparimutterit. Hieman hankala paikka on mossemiehen dp:ssä tuo moottorin puolen mutterin kiinnitys. Tuohon ku tekis sellasen kolon ku alkuperäisessä niin mahtuis hylsy nätisti.
Jos nyt kysyttäis, että vaihtaisinko vastaavasti ruostuneiden muttereiden ja pulttien omaavaan NG9-3:een downpipeä niin todennäköisesti vastaus olisi "EI".
Laitoin toistaiseksi dp:n kiinni pinnapultteihin normaaleilla tuplamuttereilla ihan siitä syystä, että jos joutuu jostain syystä lähiaikoina irrottamaan niin saa helposti irti. Vastakierrehylsyillä ei auenneet pyöreät mutterin kannat, mutta dremelillä lähti. Pinnapulttikaan ei lähtenyt Motonetin pinnapultin ulosvetäjällä tai en uskaltanut vääntää kun en viitsinyt ottaa riskiä, että pitää ahdin irroittaa. Rautasahan terällä sahasin pinnapultista huonon osan pois ja kierrepakalla ehjäsin sen mitä ehjättävää oli. Pinnapulttien vaihtaminen jäi tulevaisuuteen ja pinnapultteihin kuuluvat kiristyvät mutteritkin jää nyt siis laittamatta kun hommaan tilalle kuparimutterit. Hieman hankala paikka on mossemiehen dp:ssä tuo moottorin puolen mutterin kiinnitys. Tuohon ku tekis sellasen kolon ku alkuperäisessä niin mahtuis hylsy nätisti.
Jos nyt kysyttäis, että vaihtaisinko vastaavasti ruostuneiden muttereiden ja pulttien omaavaan NG9-3:een downpipeä niin todennäköisesti vastaus olisi "EI".
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne