Jaaha...rata-ajossa.
TM:n testissä tehdyt väistökokeet mielestäni kuvaavat kyllä todellisuudessa tavalliseen liikenteeseen tehdyn auton alustaa aivan riittävän hyvin. Kuten myös jarrutuskokeet.
Vectra sai noista mainituista erityiskiitoksen. En nyt muista miten vastaavasti NG9-3. Nehän on molemmat koeajettu melko lailla samoihin aikoihin siinä -02 ... .03 vuosien aikana.
En ole Saabilla käynyt radalla eikä ole tarvettakaan. Enkä käy Opelillakaan. Se on kyllä täysin totta, että Saabilla (tällä ng9-3) ei ole minunkaan mielestä puskemistaipumusta, niinkuin helposti luulisi. Eikä peräkään lähde irti. Hyviä asioita molemmat. Kuitenkaan en usko Saabin ja Opel eron alustan osalta olevan kuin marginaalinen, jolla ei normaaliajossa koskaan tule olemaan mitään mekitystä.
Kaivappa @Pakari, kun kiinnostusta on, niin esiin nuo TM:n testit molemmista autoista. Eiköhän ne ole hyvinkin vertailukelpoisia kun ovat saman lehden ja samoihin aikoihin tehtyjä.
Febi ProKit Taka-alatukivarteen?
Re: Febi ProKit Taka-alatukivarteen?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Febi ProKit Taka-alatukivarteen?
Tänään mittailin kyseisiä tukivarsia. Saabin hela-pallonivelpäinen tukivarsi ja Opelin hela-hela tukivarsi ovat eri mittaiset, myös tukivarren muoto ja materiaali ovat ihan erilaisia. Opelin tukivarsi kiinnittyy epäkeskopulteilla ja Opelin tukivarsi on pidempi. Kiinnitysreikien/puslien välimatka/etäisyys on suurempi. Näinköhän saa pyöränkulmia kohdalleen jos käyttää väärää tukivartta väärässä kokoonpanossa.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Febi ProKit Taka-alatukivarteen?
Ei niitä kannata yrittää ristiin laittaa näitä erilaisia alustan osia. Sellaista en ole ehdottanutkaan, jos joku niin vahingossa luuli. Joten se siitä.
Sitä vastoin olen kommentoinut noiden alustojen erojen vaikutuksia käytännön ajoon.
Sitä vastoin olen kommentoinut noiden alustojen erojen vaikutuksia käytännön ajoon.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)