Kotipihalta poistuin, kun tuli mieleen, että käsijarrua vois hieman kokeilla pelaako. Hiljaisesta vauhdista nostin kahvaa ja totesin, että aika ylös nousee kahva ennenkuin jarruttaa.
Ja siinähän kävi lopulta sellainen homma, että oikean puoleinen takajarru jäi laahaamaan, vieläpä hyvinkin voimakkaasti
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Käänsin auton ympäri ja ajelin sievästi takaisin kotipihaan. Matkaa ei ollut kuin vajaa kilometri... Aika lämpimäksi ehtii paikat jo tuolla matkalla, savua pukkas pyöräkotelosta.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Soitto konttorille, että enpäs pääsekään ja ajan siirto toiselle päivälle.
Sitten takakulmaa ylös ja rengasta pois, että pääsee ihmettelemään. Hetken aikaa piti antaa paikkojen jäähtyä ennenkuin näppejäni sinne viitsin tukkia.
Jarrusatulassa on se "linkku" (vai mikä lieneekään), johon vaijeri tulee. Se ei ollut palautunut takaisin ja piti jarrua päällä. Pienesti sormella sitä tökkäsin, niin palautui... Mikä mättää? Jousi siis ainakin vaikuttaa toimivan, vaijerikin vaikuttaa toimivan. Olisiko lika ja ruoste tehnyt tehtäviään ja itse linkku jumittelee? Näin päättelin ja sumuttelin runsaasti voitelua linkun juureen ja sen jälkeen käsijarrua päälle ja pois... Taas tuntuu palautuvan normaalisti. Mutta kuinka kauan? Annoin ensiapua myös toiselle puolelle, kun siellä ei ongelmaa ainakaan vielä ollut.
Kahva edelleen nousee mielestäni liian ylös. Yläasennossakaan seisontajarru ei pidä niin hyvin, että pyörät lukittuisivat. En tiedä kuuluuko niin tehdäkään, mutta vaijerin säätö lienee viisainta tarkistaa ennen kuin ajelee konttorille.
Säätö tehdään käsittääkseni kyynärnojan alta löytyvän kolikkolokeron takaa... Onko siellä muuta kuin yksi mutteri, josta pyörittää vai onko molemmille seisontajarruille oma säätömutterinsa?