Olen laittanut sopivan kokoisen muovisen palikan hallitunkin kuoppaan. Palikka on sen verran korkea ettei litistä tunkin paikkaa mistään kohtaa. Toki puinenkin palikka varmaan kestäisi.
Onko niillä tunkin palikoilla periaatteessa mitään merkitystä ovatko paikallaan vai ei? Farkusta puuttuu takapäästä molemmat. Hyvin ainakin leveällä muovipalikalla ja haitaritunkilla kesti nostella..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Joo vanerin pala hallitunkin ja tuon tyhmän palikan väliin, ja kunnon vanerilevy tunkin alle niin että tunkki pääsee hyvin pyöriensä varassa liikkumaan autoa nostettaessa jolloin palikan kiinnikkeet rikkovat sivuttaisvoimat selvästi vähenevät. (Jos hallitunkki jumittaa karkeaan betoniin/pihakivetykseen/hiekkaan vetää tunkki autoa sivusuuntaan kun ei tunkki pääse liikkumaan.)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Nyt täytyy kummastella. Ainakin mulla on todella tukeva suorakaiteen muotoinen kehikko mistä nostaa. Eli, en ole käyttänyt mitään palikoita/pehmusteita, hallitunkilla nostaessa, vaikka sellainen pehmuste onkin. Ei nähtäviä vaurioita olemassa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Itse aloin käyttämään tunkin välissä palikoita, kun väänsin palikan reunat vahingossa vääräksi meidän vanhassa autossa. Nykyään nostan todella harvoin hallitunkilla. Nostan 1500kg vai oliko jopa 2000kg haitaritunkilla, johon olen tehnyt sopivan adapterin imitoidakseni orkkistunkin sopivuutta palikan sisään. Nyt tosiaan puuttuu toisesta autosta takapäästä muovit ja taidan nostella keväälläkin ilman niitä.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
anv kirjoitti:Ainakin mulla on todella tukeva suorakaiteen muotoinen kehikko mistä nostaa.
Niin minäkin luulin, tukevaksi siis, kunnes ensimmäinen palikka irtosi ja näin miten se on auton runkoon kiinnitetty... Myöhemmin nyrkkipajan käsittelyn jälkeen jäi vielä yksi kalikka teille tuntemattomille ja toisesta tuli helistin. Vm 2004, tiedä sitten onko noihin sittemmin tullut muutoksia.
Vm 2004, tiedä sitten onko noihin sittemmin tullut muutoksia.
Samaa palikkaa alusta loppuun..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Hahaaa, auton saksitunkki ei mahdu siihen koloon. Täytyi laittaa jack-pad väliin.
Iha pyllystä noi palikat.
(Banaanisaarien uhallakin)
Sen takia jouduin tekemään nylonmuovista tuon adapterin.. Tein tunkkiin 8mm kierteen johon saan uppokantaruuvilla vaihtopäitä. Eli ensimmäinen muovi mahtuu koloon ja toinen mikä leveämpi palikka menee suoraan siihen nostokohtaan mistä puuttuu (Fröpelin) palikat.
Onko niillä oikeasti niin suurta merkitystä siellä alla, että kannattaa vielä hankkia? (Niinku itseäni tarkoitan)
Nyt auto ruostesuojattu, joten muutama lisäreikä ei vaikuta. (Niitä reikiä meinaan riittää pohjassa ihan tehtaalta asti )
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Pitäisikö nuo palikat siis olla autossa valmiiksi kiinni? Tänä aamuna räntäsateeseen kun talvirenkaita menin vaihtaa ja tunkkia rupesin sovittamaan auton alle niin totesin että eihän tää tänne käy mitenkään.
Varasin sitte ajan renkaan vaihtoon ja muistin sen jälkeen että se automyyjähän tyrkkäs jotain palikoita renkaiden pöngäs konttiin etteivät pyöri siellä ajaessa. 3 Kpl noita löytykin varaston lattialta.
Liekkö nuo sitten ollu autossa joskus kiinni ja irronneet ja yks hävinnyt vai kuuluko nuo olla tuolleen irrallaan?
Tomi V kirjoitti:Pitäisikö nuo palikat siis olla autossa valmiiksi kiinni? Tänä aamuna räntäsateeseen kun talvirenkaita menin vaihtaa ja tunkkia rupesin sovittamaan auton alle niin totesin että eihän tää tänne käy mitenkään.
Varasin sitte ajan renkaan vaihtoon ja muistin sen jälkeen että se automyyjähän tyrkkäs jotain palikoita renkaiden pöngäs konttiin etteivät pyöri siellä ajaessa. 3 Kpl noita löytykin varaston lattialta.
Liekkö nuo sitten ollu autossa joskus kiinni ja irronneet ja yks hävinnyt vai kuuluko nuo olla tuolleen irrallaan?
No ei. Siellä pitäisi olla tunkin nostopaikoissa kiinteät suorakaiteen muotoiset "kalikat" hitsattuna auton pohjaan. Ja sen sisään pitäisi käydä auton oma saksitunkki.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S