Stability control failure. Contact service
Re: Stability control failure. Contact service
Noniin, valitsin nyt sitten toivottavasti edullisimman tien. Hankin purkuautosta CIM:in ja siirsin sieltä ohjauskulma-anturin omaan autooni. Nyt stability control failure ei tule enää paikallaan rattia pyöritellessä, vaan n. 100m liikkeelle lähdön jälkeen. Op-comilla luin vikakoodeja, CIM ei enää anna vikakoodia, mutta ABS/ESP-järjestelmä antaa koodin C0460-11 Steering Angle Sensor Circuit Malfunction. Suoraan ajettaessa ohjauskulma näyttää -11 astetta. Toivotaan, että vika johtuu enää tuosta ja häviää anturin kalibroinnilla. Täytyy käyttää autoa huomenna techitettävänä ja toivoa parasta..
Re: Stability control failure. Contact service
Kalibrointi auttaa, mikäli se vaihtoanturi on nyt ehjä.
Re: Stability control failure. Contact service
Kiitoksia kommenteista! Anturi kalibroitiin ja vika poistui! Nyt on papereissa virtaa taas vuodeksi eteenpäin!
Re: Stability control failure. Contact service
Mulla ei toimi virtalukon avainkiinnitys, rattilukko, esp, ABS ja luistonesto.
Välillä ei auto kulje ku 60 km/h
Paha sanoo mistä lähtis vikaa hakee.
Tietääkö kukaan lahden suunnalta muuta korjaamoa kun merkki huolto joka osaa saabia korjata?
Välillä ei auto kulje ku 60 km/h
Paha sanoo mistä lähtis vikaa hakee.
Tietääkö kukaan lahden suunnalta muuta korjaamoa kun merkki huolto joka osaa saabia korjata?
Re: Stability control failure. Contact service
C0460 00. Kalibrointi ja vikakoodin poisto ei auta. Steering angle muuttuu kun rattia kääntelee. CIM tai pelkkä sensori vaihtoon?
Kenelläkään myydä käytettyä toimivaa? Tai tietoa mistä voisi löytyä?
Uusi ~400€ hintainen tai purkaamon 200tkm ajettu ~150€ hintaiset ei tule kyseeseen.
Kenelläkään myydä käytettyä toimivaa? Tai tietoa mistä voisi löytyä?
Uusi ~400€ hintainen tai purkaamon 200tkm ajettu ~150€ hintaiset ei tule kyseeseen.
Re: Stability control failure. Contact service
Aikomus olisi ostaa uusi cim ebaystä. Mitä tarttee ottaa huomioon. Tartteeko paketin mukana tulla avaimia, Tartteeko uutta cimiä kalibroida tai käyttää techissä. Auto 1.9tid -06 SC
Jäsen: 5215
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Re: Stability control failure. Contact service
Vanhat avaimet voi koodata uuteen (=käyttämätön) CIM:iin. Hommassa tarvitaan Tech2 + turvapääsy, jotta CIM:n saa naitettua autoon ja avaimet toimimaan.
Re: Stability control failure. Contact service
Pitäisikö olla huolissaan kun tuossa pari kertaa tuo stability failure ilmoitus tullut? Uudelleen käynnistys poistaa ongelman. Itsellä ei mitään vika-koodinlukijaa.
-:- Saab 9-3 Aero 2005 -:-
Re: Stability control failure. Contact service
Kannattaa selvittää vikakoodit.
Re: Stability control failure. Contact service
Tuollaisella VAG sekä universal OBD2 lukijalla kattelin niin virhetilastot oli tyhjät.
Vanhoilla autoilla olen ajanut niin ei nyt aina kaikkia piippauksia kylmällä tule otettua vakavasti mutta olisi se nyt hyvä että toimisi ennen talvea. Eli satunaiset virhe ilmoitukset voi olla huomioimatta?
Vanhoilla autoilla olen ajanut niin ei nyt aina kaikkia piippauksia kylmällä tule otettua vakavasti mutta olisi se nyt hyvä että toimisi ennen talvea. Eli satunaiset virhe ilmoitukset voi olla huomioimatta?
-:- Saab 9-3 Aero 2005 -:-
Re: Stability control failure. Contact service
Nuo mainitsemasi laitteet eivät kykene kaikkien modulien vikakoodeja lukemaan. Tech2 ja opcom ovat varmimmat saabien kanssa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Stability control failure. Contact service
Pakkasilla tuo dieseli seisoi nelisen päivää käyttämättä ja kun sillä -10 kelissä taas lähti pihasta peruuttelemaan samalla rattia kääntäen niin tuttu valoshow iski mittaristolle. C0252 00 sieltä taasen löytyi. Oli eka kerta itsellä että tuli lämpöisemmällä kuin -15 kelillä.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Stability control failure. Contact service
Tuo vaimon MY06 kolkki on alkanut nyt pakkasten aikaan ilmoittelemaan tuota "Stability control failure"-herjaa. Tulee ihan jokaisen käynnistyksen jälkeen, kun kääntää hieman rattia.
Tänään oli hieman poikkeava päivä, kun autossa oli tohottanut sisätilanlämppäri päällä 8 tuntia, niin herjaa ei yllättäen tullutkaan liikkeellelähdön jälkeen... Pääsin reilut 10 km ja monet kerrat ehdin rattia pyöritellä, kunnes se sitten sieltä ilmestyi taas
Sain siitä tänään otettua koodit ulos ja vikakoodi oli U2143 - Ohjauskulman tunnistin puuttuu CAN-väylältä.
Mitä tuolle nyt olisi tehtävissä? Onko ohjauskulma-anturi sökö vai voisiko jossain olla kontaktivikaa?
Ei auttanut koodien nollaus eikä ohjauskulma-anturin uudelleenkalibrointi
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan...
Tänään oli hieman poikkeava päivä, kun autossa oli tohottanut sisätilanlämppäri päällä 8 tuntia, niin herjaa ei yllättäen tullutkaan liikkeellelähdön jälkeen... Pääsin reilut 10 km ja monet kerrat ehdin rattia pyöritellä, kunnes se sitten sieltä ilmestyi taas
Sain siitä tänään otettua koodit ulos ja vikakoodi oli U2143 - Ohjauskulman tunnistin puuttuu CAN-väylältä.
Mitä tuolle nyt olisi tehtävissä? Onko ohjauskulma-anturi sökö vai voisiko jossain olla kontaktivikaa?
Ei auttanut koodien nollaus eikä ohjauskulma-anturin uudelleenkalibrointi
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan...
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Stability control failure. Contact service
Vikakoodi viittaa virheelliseen dataan kääntökulma-anturilta.
Paljonko kilsoja mittarissa? Kääntökulma-anturit alkaa kuulemma useimmiten 200tkm jälkeen oireilemaan, mutten osaa sanoa onko tuolla jotain tekemistä lämpötilan kanssa. Onkohan noissa ollut kontaktihäiriöitä? Kulma-anturi on pistokkeella kiinni CIM moduulin piirilevyssä ja ainakin teoriassa tuokin liitos voisi pätkiä.
Jos kyse on kulma-anturista, niin tuommoisen voisi vaihtaa käytetystä CIM moduulista ja kalibroida uudelleen. Ebayssa näyttää olevan myynnissä myös uusia antureita hintaan noin 300e, 100tkm pintaan ajettuja CIM moduuleita saattaa löytää alle satasella, esim:
https://www.ebay.co.uk/itm/2007-Saab-9- ... SwhiZaW8wZ
Paljonko kilsoja mittarissa? Kääntökulma-anturit alkaa kuulemma useimmiten 200tkm jälkeen oireilemaan, mutten osaa sanoa onko tuolla jotain tekemistä lämpötilan kanssa. Onkohan noissa ollut kontaktihäiriöitä? Kulma-anturi on pistokkeella kiinni CIM moduulin piirilevyssä ja ainakin teoriassa tuokin liitos voisi pätkiä.
Jos kyse on kulma-anturista, niin tuommoisen voisi vaihtaa käytetystä CIM moduulista ja kalibroida uudelleen. Ebayssa näyttää olevan myynnissä myös uusia antureita hintaan noin 300e, 100tkm pintaan ajettuja CIM moduuleita saattaa löytää alle satasella, esim:
https://www.ebay.co.uk/itm/2007-Saab-9- ... SwhiZaW8wZ
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Stability control failure. Contact service
Kiitos. 230 tkm on ajettu tuo rouvan auto. Pitäis ottaa irti ja tutkia tuo CIM kunhan sais sen verran inspiraatiota... Ei liene mahdoton tehtävä.
Käykö tuo pelkkä anturi ottaa ihan mistä NG9-3 vuosimallista vaan, vai onko noissa olemassa yhteensopivuusongelmia?
Käykö tuo pelkkä anturi ottaa ihan mistä NG9-3 vuosimallista vaan, vai onko noissa olemassa yhteensopivuusongelmia?
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362