Vilkku jäi päälle
Re: Vilkku jäi päälle
Kiitos vinkistä, 400€ kuulostaa paljon paremmalta kuin 600€ Ei kai noissa mitään eroa voi olla, avainten koodattavuudessa, tms.? Vaan eipä ole tech2:a käytössä.. eikä muuta tekijääkään kuin merkkihuolto. 102€ oli muistaakseni hinta-arvio työstä. Kallis vilkku tulee joka tapauksessa..
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: Vilkku jäi päälle
Täällä on ainaskin menny vanhojen avainten koodaus hienosti uusiin CIM:eihin joka kerta ja asentelutkin on ollu vuosimallista riippumatta samaa kauraa toistaseks.
Re: Vilkku jäi päälle
Vanhaan ketjuun nostetta...
Muiden harmien päälle ilmeni töihin ajaessa että vilkut ei toimi vaikka viiksen naksauttaa ylös tai alas, viikseä sisään ja samalla hieman eteenpäin painamalla vilkut kuitenkin toimii. Onko tämä sitten yhteydessä virta ongelmiin, vaiko huonoa tuuria Oletteko aukoneet nuita viiksiä? Lähinnä tulee mieleen että jos saisi avattua sen niin kontaktipintoja voisi pudistaa/herkistellä tjsp
Edit: Löytyikin lisähakemisella aihetta käsittelevä ketju http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... kku+viiksi.
Mitä mieltä kuitenkin olette tuosta puhdistus ideasta?
Muiden harmien päälle ilmeni töihin ajaessa että vilkut ei toimi vaikka viiksen naksauttaa ylös tai alas, viikseä sisään ja samalla hieman eteenpäin painamalla vilkut kuitenkin toimii. Onko tämä sitten yhteydessä virta ongelmiin, vaiko huonoa tuuria Oletteko aukoneet nuita viiksiä? Lähinnä tulee mieleen että jos saisi avattua sen niin kontaktipintoja voisi pudistaa/herkistellä tjsp
Edit: Löytyikin lisähakemisella aihetta käsittelevä ketju http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... kku+viiksi.
Mitä mieltä kuitenkin olette tuosta puhdistus ideasta?
Opel Astra-98 Saab 9-3 1.8t -05 Saab 9-3 TTiD -08
Re: Vilkku jäi päälle
Nonii, Åströmiltä tulisi cim hintaan 540€+ vaihto, onko näille kukaan tehnyt mitään elvytyksiä kun vilkuttelemaan pystyy kyllä jos vain taiteilee sen viiksen kanssa tarpeeksi... Kaupoista on 5kk aikaa, voisihan sitä jonkun diilin kokeilla saada liikkeen kanssa.
Neolta saisi tilattua 350€ tuon cimin ja siihen tarvittasi vielä naittaminen, onko Oulun seudulla tech2 omaavia ja osaavia henkilöitä jolla tuommonein homma onnistuisi? Kartalla ei näkynyt
Neolta saisi tilattua 350€ tuon cimin ja siihen tarvittasi vielä naittaminen, onko Oulun seudulla tech2 omaavia ja osaavia henkilöitä jolla tuommonein homma onnistuisi? Kartalla ei näkynyt
Opel Astra-98 Saab 9-3 1.8t -05 Saab 9-3 TTiD -08
Re: Vilkku jäi päälle
Iisalmessa onnistuu. Melkein Oulun seudulla. ;)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Vilkku jäi päälle
Heip! Mulla ois ny vastaava ongelma myös, keskiasennossa vilkuttaa vasemmalle ja yläasennossa ei ollenkaan - tarvii pitää käsin yläasennossa ettei palaudu automaattisesti keskelle ja oikealle ei sitte pysty vilkuttamaan ollenkaan. Yhdessä korjaamossa arvioivat puhelun perusteella että vika on todennäköisesti juurikin tuossa cim-yksikössä. Eikä siinä vielä kaikki; kuulemma mokomat yksiköt on tehtaaltakin loppu, uusien saamisesta ei mitään tietoa mutta arvio oli että voi mennä kuukausia, ja Tampereen korjaamot ovat jo soitelleet toisensa läpi, että eikö kellään ole jäänyt yhtään hyllynperälle. Katsastuksesta tuskin pääsee läpi tällaisenaan ja ajaminenkin taitaa olla vähän kyseenalaista, joten ihan ei nyt olis aikaa odotella kuukausitolkulla. Käytetyn laittaminen on kuulemma teoriassa mahdollista, muttei korjaamon mielestä kovin järkevää, kun niissä on joku seuraava osa jo hajoamassa. Eli:
1. Kannattaako auto kuitenkin käyttää korjaamolla luetuttamassa vikakoodit, eli onko mahdollistakaan että vika on jossain muussa, vai luottaa vaan korjaamon kokemukseen siinä että oireet on tutut joten vika on sama?
2. Onko tuo käytetyn cimin vaihtaminen oikeasti kuinka lyhytkantoinen ja turha homma?
3. Onko mitään ideoita, mistä voisi löytää uuden? Uskaltaako sellaista esim. tilata ebaysta tms?
Olisin varsin kiitollinen neuvoista!
1. Kannattaako auto kuitenkin käyttää korjaamolla luetuttamassa vikakoodit, eli onko mahdollistakaan että vika on jossain muussa, vai luottaa vaan korjaamon kokemukseen siinä että oireet on tutut joten vika on sama?
2. Onko tuo käytetyn cimin vaihtaminen oikeasti kuinka lyhytkantoinen ja turha homma?
3. Onko mitään ideoita, mistä voisi löytää uuden? Uskaltaako sellaista esim. tilata ebaysta tms?
Olisin varsin kiitollinen neuvoista!
Re: Vilkku jäi päälle
Itse laitoin juuri omaani käytetyn CIMin tööttivian takia. Ebaysta hankin omani. 60e vs 460e, niin oli helppo valinta. Ja vikakoodit kannattaa käydä lukemassa Tech 2:lla. Samalla testaa CIMin sillä.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Vilkku jäi päälle
Lainataan tätä ketjua melkein samanlaiseen viiksen vikaan.
Minulla on 9-3 SC:ssa (-09) sellainen ominaisuus että jos ajaa vakionopeussäädin päällä ja vaihtaa pitkiltä-lyhyille valoille tai toisinpäin, niin vakkari tippuu pois päältä. Onko kokemusta onko vika viiksessä vai myöskin tuolla CIM yksikössä?
Minulla on 9-3 SC:ssa (-09) sellainen ominaisuus että jos ajaa vakionopeussäädin päällä ja vaihtaa pitkiltä-lyhyille valoille tai toisinpäin, niin vakkari tippuu pois päältä. Onko kokemusta onko vika viiksessä vai myöskin tuolla CIM yksikössä?
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: Vilkku jäi päälle
Kokeile puhdistaa viiksen kontaktipinnat. Se on joskus auttanut kyseiseen vikaan.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04