Kytkimen ilmaus
Kytkimen ilmaus
Eli tässä viikonlopputöinä alettiin kaverin kanssa vaihtamaan b207e:hen b235r:n kytkintä ja nyt tuli ongelmia työsylinterin ilmauksen kanssa. Ollaan aluksi "täytetty" sylinteri ennen laatikon paikallelaittoa, nyt ei meinaa kaikista toimenpiteistä huolimatta saada vaihteita silmään. Ollaan painettu ilmausnipasta säiliöönpäin tavaraa ruiskulla ja kokeiltu ns. Perinteistä ilmaamista sen jälkeen useita kertoja, mutta siltikään ei meinaa kytkin irroittaa tarpeeksi. Nyt pikainen apu olisi paikoillaan, olisi tarvetta saada auto huomiseksi käyttöön.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Kytkimen ilmaus
Lisäksi paineella yritetty säiliöstä toiseen suuntaan painaa tavaraa, mutta mikään ei nyt tunnu auttavan. Aina vaan jää kytkin kantamaan.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: Kytkimen ilmaus
pistä etujarrusatulan ilmausruuvista letku työsylinterin ilmaus nippaan ja jarrupolkimella painelemalla lykkäät ilmat pois.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
Re: Kytkimen ilmaus
Joo niin me tehtiin ja sieltä kyllä saatiin ilmat pois. Ongelma johtui ilmeisesti pääsylinteristä joka veteli viimeisiään. Tai ainakin pääsylinteri oli päältä märkä, mistä pääteltiin ettei se enää toiminut niinkuin olis pitänyt.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Kytkimen ilmaus
Taas säästettiin oikeassa paikassa
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: Kytkimen ilmaus
Auto tuli kuntoon ja pääsylkky vaihdettiin. Ilmatkin tuli pois. Eipä tuossa 9-5 Aeron kytkimessä nyt ole mitenkään erikoinen tuo tuntuma. Ehkä aavistuksen alempaa ottaa kuin alkuperäinen. Mutta pitääpä kovemmassakin vedätyksessä nyt. Homma tehtiin nyt tällä budjetilla tähän malliin, auto toimii ja kuskikin on tyytyväinen vekottimen sutiessa oikeasta paikasta. Paremmassa rahatilanteessa ehkä olis voinut tehdä pari asiaa toisin, mutta tällä kertaa näin.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Kytkimen ilmaus
Mikähän voi olla vikana kun en saa ilmeisesti ilmattua kytkintä kunnolla rempan jälkeen, olen yrittänyt painaa ruiskulla ylöspäin ja imeä alipaineella mutta ei oikein mikään toimi. Polkimella sain painettua niin että kytkin toimii kyllä mutta tuntuu että joka toinen polkaisu on erilanen eikä poljin nouse joka kerralla aivan ylös asti. Uskaltaako nipan ruuvata kokonaan pois vai tuleeko sen mukana jotain pihalle?
Re: Kytkimen ilmaus
Älä ruuvaa pois. Koita ennemmin vaikka tuota että laitat etujarrusatulan ilmausnipan ja kytkimen nipan väliin letkun vaikka klemmareilla ja poljet jarrua useamman tovin. Sillä saa ainakin ilmat pois varmasti. Letku kannattaa täyttää jarrunesteellä jo ennakkoon niin ei mee enempää ilmaa järjestelmään. Ja tosiaan jos ng kolkista on kyse, voi pääsylinteri olla kakka. Se oli jopa yllättävän helppo vaihtaa, vaikka paikka on lievästi sanottuna vittumainen.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Kytkimen ilmaus
Niin joo ja toki siitä saa kokonaan sen y-haaran pois missä on säiliön letku ja nippa kii, se on sokalla kiinni. Mut jos on työsylkky "täytetty" etukäteen niin sille ei pitäs olla tarvetta. Ehkä epäilen tota pääsylinteriä ennemmin jos poljin ei palauta välillä.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Kytkimen ilmaus
Työsylkky oli laitettu "kuivana" paikoilleen, työnsin ruiskulla ilmausruuvista nestettä ihan ensimmäiseksi. Ei vaan oikein mennyt kunnolla, siksi heräsi epäilys että onko tuo ilmaruuvi tukkeessa jotenkin. Jotain mätää tuossa nyt kuitenkin on....
Re: Kytkimen ilmaus
Ilmasin taas imemällä, sain ainoastaan kytkimen täysin toimimattomaksi painoin sitten ruiskulla ylöspäin nestettä ja kas, nyt poljin tuntuu hyvältä ja toimii. Täytyy nyt taas seurailla ja ajella...
Re: Kytkimen ilmaus
Tuosta on nyt joku vuosi jo, mutta muistatko, näkyikö sylinterissä mitään selkeää vuotokohtaa tms?Klunssi kirjoitti: ↑Ma Maalis 20, 2017 18:39Auto tuli kuntoon ja pääsylkky vaihdettiin. Ilmatkin tuli pois. Eipä tuossa 9-5 Aeron kytkimessä nyt ole mitenkään erikoinen tuo tuntuma. Ehkä aavistuksen alempaa ottaa kuin alkuperäinen. Mutta pitääpä kovemmassakin vedätyksessä nyt. Homma tehtiin nyt tällä budjetilla tähän malliin, auto toimii ja kuskikin on tyytyväinen vekottimen sutiessa oikeasta paikasta. Paremmassa rahatilanteessa ehkä olis voinut tehdä pari asiaa toisin, mutta tällä kertaa näin.
Kävikö tuossa siis niin, että ennen kytkinremppaa pääsylinteri oli ihan ok, mutta vähän kuin mysteerisesti hajosi rempan aikana? Tai, ehkä oli vuotanut jo jonkun aikaa, mutta ilmeisesti ei ilmaus enää onnistunut...
Itsellä on just niin ilmeisesti parasta aikaa: kytkin vaihdettuna ja ennen remppaa ei mitään oireita, mutta nyt en saa kytkinpiiriä ilmattua millään ja käyttäytyy järjenvastaisesti. Ja pääsylinterin palje näyttää märältä. Työsylinteri vaikuttaisi olevan ok, mutta loppu ketju oikkuilee.
Kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia?? Onko noita pääsylintereitä vaihdettu paljonkin? Omassa autossakaan ei ole kuin 120tkm mittarissa.
Black 9-3 SS 2.0t 2003 #5374
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Re: Kytkimen ilmaus
Ilmausnipan tiiviste (työsylinteriltä tulevan putken) jos väärin paikoillaan niin vuotaa kopan sisään.
Ketjussa kytkin ongelmaa F40 oma tapaukseni.
Ketjussa kytkin ongelmaa F40 oma tapaukseni.
9-5 2.0 Tid 2010
Re: Kytkimen ilmaus
Meinaat sitä pientä O-rengasta pikaliittimen laatikon päässä? Ja siitä sitten valuttaa ohi pikaliittimen ja laatikon rungon välistä laatikon sisälle?
Oma ongelma tuskin on tuo. Ymmärtääkseni jarrunestesäiliöstä pitäisi vapasti valua nestettä läpi, jos ottaa pikaliittimen irti, tai avaa ilmaruuvin. Itsellä näin ei ole, oisko mahdollista olla jotain sakkaa jossain, mutta pääsylinteri valui tyhjäksi ja näyttää vähän märältä kumipalkeestaan.
Black 9-3 SS 2.0t 2003 #5374
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Re: Kytkimen ilmaus
O-rengasta juuri. Pari ajokertaa pääsin ilmausten välillä ja sitten löi kytkimen löysäksi. Vuoto oli niin pieni että vain poljinta painaessa roiski tuonne sylinterin ympäristöön.
9-5 2.0 Tid 2010