-08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
-08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
En löytänyt vastaavia ongelmia muista topiceista. Auto siis välillä lähtee huonosti käyntiin (n. 6sec starttauksen jälkeen käynnistyy). Kylmänä esim. yön jälkeen käynnistyy noin sekunnin starttauksella, mutta "rytkähdellen". Myös lyhyen seisonnan (10-20min) jälkeen starttaa lähes aina hyvin, mutta taas hieman ponnettomasti käy alku tahdit.
Joka kerta lähtenyt kuitenkin ekalla starttauksella käyntiin.
Tyhjäkäynnillä nytkähtelee mutta käy muuten hyvin ja kierroksilla toimii mielestäni normaalisti.
Mitään vikakoodeja ei anna. Palamiskatkoslaskuri näytti 477 palamiskatkosta 2 sylinterille, vaihdoin puolan ja tulpat. Ei mitään muutosta tullut.
Seuraavaksi olin vaihtamassa polttoainesuodatinta, mutta en löytänyt sitä auton alta tankin vierestä Missä mahtaa olla, tankissako?
Auto on ruotsintuonti ja luultavasti ajettu Ruotsissa etanolilla kun tulpat uusittu 10tkm välein, itse ajanut pelkällä bensalla. Ja ongelmat alkoi heti auton ostamisen jälkeisenä päivänä tai sitten auto vain sattui toimimaan ostopäivän normaalisti.
Kiitos jo etukäteen avusta.
Joka kerta lähtenyt kuitenkin ekalla starttauksella käyntiin.
Tyhjäkäynnillä nytkähtelee mutta käy muuten hyvin ja kierroksilla toimii mielestäni normaalisti.
Mitään vikakoodeja ei anna. Palamiskatkoslaskuri näytti 477 palamiskatkosta 2 sylinterille, vaihdoin puolan ja tulpat. Ei mitään muutosta tullut.
Seuraavaksi olin vaihtamassa polttoainesuodatinta, mutta en löytänyt sitä auton alta tankin vierestä Missä mahtaa olla, tankissako?
Auto on ruotsintuonti ja luultavasti ajettu Ruotsissa etanolilla kun tulpat uusittu 10tkm välein, itse ajanut pelkällä bensalla. Ja ongelmat alkoi heti auton ostamisen jälkeisenä päivänä tai sitten auto vain sattui toimimaan ostopäivän normaalisti.
Kiitos jo etukäteen avusta.
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Näissä fl malleissa on ollut vikaa venttiileissä mikä oireilee juuri näin... en ole varma koskeeko aitoja biopowereita.
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Ei koske koska rosteriventtiilit. Ellei kyse ole sitten erehdyttävästä informaatiosta ja auto ei olekaan alkuperäinen biopower
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Kontissa kiinni "biopower" lätkä ja tälläset tiedot antaa firman ohjelma. En tiennytkään että biopowerissa rosteri venttiilit. Aina oppii uutta.supersaab kirjoitti:Näissä fl malleissa on ollut vikaa venttiileissä mikä oireilee juuri näin... en ole varma koskeeko aitoja biopowereita.
https://imageshack.us/i/poiZD2eyp
En saanut puhelimella kuvaa näkymään suoraan.
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Aidon tunnistaa vielä keltaisesta polttoainekorkista. Ainakin täällä
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Polttoaineen paineensäädin rikki,oma1,8t teki tota samaa.
BMW i3s 120ah -21
YAMAHA MT-01 1700 Akrapovic -07
Ex MB w176 AMG -13
Ex 9-3ss 1.8t-08 aut.Re85
#5611
YAMAHA MT-01 1700 Akrapovic -07
Ex MB w176 AMG -13
Ex 9-3ss 1.8t-08 aut.Re85
#5611
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Täytyykin perehtyä paineensäätimeen, onko pumpun luona vai moottori tilassa?betli67 kirjoitti:Polttoaineen paineensäädin rikki,oma1,8t teki tota samaa.
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Konetilassa suutintukin päässä.
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Kuullostaa täysin samalta kuin omassa vehkeessä oli starttauksen kanssa ongelmia. Elikkä pitkä startti, korjaantui vasta suuttimien vaihdolla.
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Samoin täällä. Joku suutin neljästä oli viallinen. Ja suutinkiskon vaihdon jälkeen oireet loppuivat siihen.7uukka kirjoitti:Kuullostaa täysin samalta kuin omassa vehkeessä oli starttauksen kanssa ongelmia. Elikkä pitkä startti, korjaantui vasta suuttimien vaihdolla.
Paineensäädin on tuossa oranssin rinkulan sisällä. Ota jotain rättiä, jos säätimen irroitat. Tiputtaa hiukan polttoainetta jos nyppäset irti. Ja varo hävittämästä tiivistettä säätimen sisältä.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Paineensäätimen vaihto ei vaikuttanut mitenkään.
Olen alkanut seuraamaan tarkemmin niin kääntäessä virrat päälle bensapumppu pitää erilaisia ääniä, normaalia surinaa (tällöin käynnistyy normaalisti), hieman sirisevää surinaa (käynnistyy normaalisti) tai välillä todella vaimeaa surinaa (joutuu sahaamaan käyntiin).
Täytynee raapia pumppu esille ja tarkastaa samalla kaikki liitokset. Ihmetyttää vain miksi pitkä startti tulee yleensä 30-90min seisonnan jälkeen.
Olen alkanut seuraamaan tarkemmin niin kääntäessä virrat päälle bensapumppu pitää erilaisia ääniä, normaalia surinaa (tällöin käynnistyy normaalisti), hieman sirisevää surinaa (käynnistyy normaalisti) tai välillä todella vaimeaa surinaa (joutuu sahaamaan käyntiin).
Täytynee raapia pumppu esille ja tarkastaa samalla kaikki liitokset. Ihmetyttää vain miksi pitkä startti tulee yleensä 30-90min seisonnan jälkeen.
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Ei vaikuttanut täälläkään paineensäätimen vaihto. Samat oireet ja suuttimissa vika. Haiseeko polttoaine?Monsta kirjoitti:Paineensäätimen vaihto ei vaikuttanut mitenkään.
Olen alkanut seuraamaan tarkemmin niin kääntäessä virrat päälle bensapumppu pitää erilaisia ääniä, normaalia surinaa (tällöin käynnistyy normaalisti), hieman sirisevää surinaa (käynnistyy normaalisti) tai välillä todella vaimeaa surinaa (joutuu sahaamaan käyntiin).
Täytynee raapia pumppu esille ja tarkastaa samalla kaikki liitokset. Ihmetyttää vain miksi pitkä startti tulee yleensä 30-90min seisonnan jälkeen.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Bensan hajua esiintynyt muutaman kerran, mutta hyvin harvoin. Joka kerta kun katsonut niin suutintukki/suuttimet ovat täysin kuivat ulkoapäin.patu kirjoitti:Ei vaikuttanut täälläkään paineensäätimen vaihto. Samat oireet ja suuttimissa vika. Haiseeko polttoaine?Monsta kirjoitti:Paineensäätimen vaihto ei vaikuttanut mitenkään.
Olen alkanut seuraamaan tarkemmin niin kääntäessä virrat päälle bensapumppu pitää erilaisia ääniä, normaalia surinaa (tällöin käynnistyy normaalisti), hieman sirisevää surinaa (käynnistyy normaalisti) tai välillä todella vaimeaa surinaa (joutuu sahaamaan käyntiin).
Täytynee raapia pumppu esille ja tarkastaa samalla kaikki liitokset. Ihmetyttää vain miksi pitkä startti tulee yleensä 30-90min seisonnan jälkeen.
Mistä Patu tilasit suutintukki paketin?
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Tämä on pelkkää mutua, mutta ajateltiin parin kaverini kanssa silloista käynnistyshäiriötä bensanhajuineen. Eli olisiko yksi suuttumista päästänyt bensaa lävitse ja siitä bensanhaju. Ajon aikana ei huomannut eroa kiihtyvyydessä eikä auto edes pätkinyt. Merkkiliikkeessä testasivat ja totesivat lopulta, että päässäni on vikaa. Vein auton hovikorjaajalleni joka ei sekään löytänyt mitään. Bensanpaineet oli ok. Samoin puristuspaineet ok!
Vaihdoin kampiakselin tunnistimen, bensansuodattimen, tulpat, sytytysmoduulit vaihdoin toisesta autostani vai mitkä ne nyt ovatkaan ja vaihdoin vielä paineensäätimen. Nappe tarkasti softan eikä siinäkään vikaa. Ajoi samalla uuden sisään, eikä sekään vaikuttanut kuin.... ajamiseen ja kiihtyvyyteen
Etanolilla toimi paremmin, mutta bensalla ihan hirveää sahaamista puolilämpöisellä koneella ja kesällä vielä pahempaa lämpimien kelien takia, koska ei kone päässyt jäähtymään samalla tavalla kuin -10 pakkasessa. Suutinkiskon kun vaihdoin niin viat loppuivat seinään ja on sen jälkeen toiminut. (Kaikki osat kun vaihtaa niin joku osuu oikeaan ja tätä suutinvikaa jo ensimmäiseksi ajattelin, kun kampiakselin tunnistemessakaan vikaa ollut)
Tuolta:
http://www.schwedenteile.de/saab-ersatz ... 4c90942cec
Tuossa alla vielä linkki suuttimiin. Alkuperäisosa ja melkein ilmainen, jos vertaa vielä mitä yksi suutin suomessa maksaa! Tilailin tammikuussa pelkkiä suuttimia, niin kappas tuli koko setti johtosarjoineen.
http://www.schwedenteile.de/fuel-inject ... -2767.html
Minulla vanha suutinkisko vielä tallella johtoineen ja tod.näk kolmella toimivalla suuttimella! Sillähän voisi halutessaan kokeilla. Pitäisi vaan Lohjalle ajella! Ja asentaa..
Vaihdoin kampiakselin tunnistimen, bensansuodattimen, tulpat, sytytysmoduulit vaihdoin toisesta autostani vai mitkä ne nyt ovatkaan ja vaihdoin vielä paineensäätimen. Nappe tarkasti softan eikä siinäkään vikaa. Ajoi samalla uuden sisään, eikä sekään vaikuttanut kuin.... ajamiseen ja kiihtyvyyteen
Etanolilla toimi paremmin, mutta bensalla ihan hirveää sahaamista puolilämpöisellä koneella ja kesällä vielä pahempaa lämpimien kelien takia, koska ei kone päässyt jäähtymään samalla tavalla kuin -10 pakkasessa. Suutinkiskon kun vaihdoin niin viat loppuivat seinään ja on sen jälkeen toiminut. (Kaikki osat kun vaihtaa niin joku osuu oikeaan ja tätä suutinvikaa jo ensimmäiseksi ajattelin, kun kampiakselin tunnistemessakaan vikaa ollut)
Tuolta:
http://www.schwedenteile.de/saab-ersatz ... 4c90942cec
Tuossa alla vielä linkki suuttimiin. Alkuperäisosa ja melkein ilmainen, jos vertaa vielä mitä yksi suutin suomessa maksaa! Tilailin tammikuussa pelkkiä suuttimia, niin kappas tuli koko setti johtosarjoineen.
http://www.schwedenteile.de/fuel-inject ... -2767.html
Minulla vanha suutinkisko vielä tallella johtoineen ja tod.näk kolmella toimivalla suuttimella! Sillähän voisi halutessaan kokeilla. Pitäisi vaan Lohjalle ajella! Ja asentaa..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Moro! Palasin saabistiksi ja hankin tällaisen ihan samanlaisen auton, ja hieman samaa ongelmaa on. Suutintukin / suuttimien vaihto siis auttaa jos välillä meinaa käynnistyä huonosti?
Edittiä. Huomasin myös, että täyteen tankatessa bensamittari nousee puolivälistä ylöspäin aika hitaasti, meni ehkä joku 15-20 min saavuttaa ylätaso, mutta siellä se on sitten sen jälkeen pysynyt. Voisiko näillä asioilla olla jokin yhteys, polttoainejärjestelmän paineet tms? Auto kyllä toimi muuten 300 km matkan aivan kuten pitäisikin.
Edittiä. Huomasin myös, että täyteen tankatessa bensamittari nousee puolivälistä ylöspäin aika hitaasti, meni ehkä joku 15-20 min saavuttaa ylätaso, mutta siellä se on sitten sen jälkeen pysynyt. Voisiko näillä asioilla olla jokin yhteys, polttoainejärjestelmän paineet tms? Auto kyllä toimi muuten 300 km matkan aivan kuten pitäisikin.
9-3 SS 2.0t BioPower Vector 2008 A, ”Snow Silver”
Ex: 9-3 SS 2.0t Vector 2003 A, ”Midnight Blue”
Ex: 9-3 SS 2.0t Vector 2003 A, ”Midnight Blue”